احساس حضور در بازی ویدیویی با پوشیدن یک لباس مخصوص

به گزارش وبلاگ باران علم، یک لباس با فناوری لمسی به کاربر این امکان را می دهد که احساس حضور واقعی در یک بازی ویدیویی را تجربه کند.

احساس حضور در بازی ویدیویی با پوشیدن یک لباس مخصوص

به گزارش آی ای، چه حسی داشت اگر می توانستید تمام احساسات یک بازی ویدیویی مجازی را به طور واقعی تجربه کنید؟ این تجربه ای است که پیراهن مبتنی بر فناوری لمسی OWO که در نمایشگاه فناوری CES 2023 به نمایش گذاشته شده است برای شما فراهم می نماید.

براساس صفحه CES این اختراع، برخلاف لباس های لمسی سایر شرکت ها که از ارتعاش برای بازفراوری تنها یک حس استفاده می نمایند، OWO تنها شرکتی است که می تواند بی نهایت احساسات فیزیکی واقعی را بازفراوری کند و از آنجایی که بدن افراد با یکدیگر فرق دارد، می توانید احساسات را کالیبره کنید تا تجربه منحصر به فرد خود را داشته باشید.

نتیجه آن تجربه سطح عمیقی از غوطه ور شدن در احساسات است که هیچ جای دیگری پیدا نمی گردد.

فناوری مبتنی بر ریزاحساسات

اساس این فناوری، ریزحس ها هستند که کوچک ترین واحدی است که می توانید کالیبره کنید. هر حس فراوری شده از یک یا چند ریزحس تشکیل شده است.

در صفحه CES آمده است: احساس تیر خوردن از سه ریز حس تشکیل شده است: زخم ایجاد شده هنگام ورود گلوله، زخم خروج گلوله و خونریزی. ما با الگوریتم خود می توانیم بی نهایت حس مختلف ایجاد کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که یک حس را تصور کنیم و پارامترهای موج را اصلاح کنیم.

این پیراهن دارای یک اپلیکیشن است که اطلاعات کاربران را ذخیره می نماید تا کالیبراسیون به طور اتوماتیک هر بار که بازی می نمایند به طور اختصاصی برای آنها تنظیم گردد.

سیستم لمسی OWO به کاربر این امکان را می دهد تا در 10 ناحیه مختلف بالاتنه از جمله بازوها احساسات را تجربه کند. علاوه بر این، این لباس بی سیم است، به این معنی که کاربران می توانند هنگام استفاده از آن آزادانه حرکت نمایند.

این لباس از یک پارچه لایکرا منعطف ساخته شده که امکان سفارشی سازی آن برای انواع سایزها و فرم های بدن وجود دارد و دارای یک باتری بادوام است.

OWO به وسیله خوزه فرتس(Jose Fuertes) اختراع شد. او در پی ادغام لذت ساده بازی ویدیوئی با فناوری های مربوط به تناسب اندام بود.

در سال 2015، خوزه شرکت Wiemspro را تاسیس کرد که یک شرکت پیشرفته است و از تحریک الکتروعضلانی تمام بدن(EMS) برای تناسب اندام استفاده می نماید.

اگرچه این فناوری در حال حاضر فقط برای بازی استفاده می گردد، اما می توانیم شاهد به کار گیری آن در موارد کاربردی تر باشیم. در اوت 2020، دانشجویان دانشگاه هاروارد یک دستگاه پوشیدنی برای افراد کم بینا و نابینا ساختند تا راحت تر حرکت نمایند.

این دستگاه پوشیدنی که مشابه فناوری OWO است از سطوح پیشرفته ای از فناوری بینایی رایانه ای و رباتیک نرم استفاده می نماید که به دوربین گوشی هوشمند کاربر متصل می گردد، دوربینی که زیر گردن او روی یک لباس جلیقه مانند قرار می گیرد. دوربین به کاربر می گوید که اشیاء کجا هستند و سپس این اطلاعات به جلیقه تحویل داده می گردد که برای ارائه بازخورد لمسی باد می گردد.

منبع: انتخاب

به "احساس حضور در بازی ویدیویی با پوشیدن یک لباس مخصوص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس حضور در بازی ویدیویی با پوشیدن یک لباس مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید