رقابت شدید گوگل و مایکروسافت برای استخدام یک کودک 10 ساله

به گزارش وبلاگ باران علم، یک کودک 10 ساله با استعداد و هوش خود مورد توجه بسیاری از شرکت های سرشناس حوزه فناوری قرار گرفته تا جایی که از سوی 2 شرکت گوگل و مایکروسافت پیشنهاد استخدام دارد.

رقابت شدید گوگل و مایکروسافت برای استخدام یک کودک 10 ساله

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این دختر که سمیرا مهتا نام دارد یک برنامه نویس حرفه ای و یکی از سرشناس ترین اعضای سیلیکون ولی است.

زمانی که او تنها 8 سال داشت یک بازی به نام CoderBunnyz برای یاری به بچه های دیگر برای آموزش کد گذاری اختراع کرد.این بازی به سرعت محبوب شد و سمیرا کارگاه های متعددی برای آموزش آن در سراسر ایالات متحده برگزار کرد.بسیاری از این کارگاه ها در گوگل اجرا شد و مدیران گوگل نیز تا حدی تحت تاثیر هوش این کودک قرار گرفتند که اعلام کردند او باید با آنان کار کند.

اکنون سمیرا مهتا دختر ده ساله ای است که در سیلیکون ولی رشد می نماید و طرز کارش به عنوان یک برنامه نویس بی حاشیه مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. تا کنون سمیرا 12 کنفرانس در سیلیکون ولی برگزار نموده و توجه جانیان را به خود جلب نموده است.

او از 6 سالگی برنامه نویسی نموده است.وی پس از ساخت نخستین بازی خود پیروز به دریافت جایزه 2500 دلاری را از Pitchfest Learning Tank Learning در سال 2016 شد.

جالب است بدانید علاقه به مشاغل مرتبط با کامپیوتر در خانه آنها موضوعی عادی است و پدر او یعنی راکش مهتا از مدیران ارشد اینتل است.

سمیرا در نظر دارد در سال تحصیلی تازه در حداقل 106 مدرسه برنامه های آموزشی خود را اجرا کند. او می گوید: در دنیا بیش از 1 میلیارد بچه وجود دارند و بسیاری از این بچه ها دوست دارند کدنویسی را بیاموزند.سمیرا و برادرش آدیدت از سن کم تحت تعلیم پدرشان قرار داشتند.

وقتی سمیرا در گوگل و مایکروسافت کارگاه برگزار کرد، مدیران هر دو شرکت از او دعوت کردند که پس از خاتمه تحصیلاتش نزد آنان کار کند اما سمیرا می گوید مطمئن نیست بخواهد در یک شرکت دیگر کار کند و بیشتر ترجیح می دهد یک کارآفرین باشد.

منبع: انتخاب

به "رقابت شدید گوگل و مایکروسافت برای استخدام یک کودک 10 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت شدید گوگل و مایکروسافت برای استخدام یک کودک 10 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید