افزایش 115 درصدی پروازهای ترکیه در جستجوهای اینترنتی

به گزارش وبلاگ باران علم، سایت اسکای اسکنر (Skyscanner) سه مقصد استانبول، دالامان و آنتالیا را به عنوان سه مقصد برتر از لحاظ بیشترین جستجوهای اینترنتی معرفی کرد.

افزایش 115 درصدی پروازهای ترکیه در جستجوهای اینترنتی

پس از آنکه وزارت حمل ونقل انگلستان، بیشتر کشورها را از لیست کریدورهای سفر خود برای سپتامبر خارج کرد، اکنون علاقه به گذراندن تعطیلات روندی به شدت صعودی را شاهد است. اسپانیا اولین کشوری بود که در روزهای واپسین ماه ژوئیه وارد این لیست شد و از آن موقع، کشورهای زیادی هر هفته به لیست قرنطینه وارد می شوند. کشورهای پرطرفداری چون فرانسه، پرتغال و کرواسی نیز از جمله همین کشورها هستند. ترکیه که در لیست مقاصد امن وزارت امور خارجه این کشور واقع شده است، یکی از چند کشور انگشت شماری است که هنوز مسافران پس از مسافرت به آن و بازگشت به انگلستان، نیازی به گذراندن قرنطینه 14 روزه ندارند.

سایت اسکای اسکنر اعلام نموده است که استانبول، دالامان و آنتالیا برای اولین بار در این ماه از سال، در میان 10 مقصد فزونی قرار گرفته اند که نام آن ها در سایت های اینترنتی جست وجو می شوند. در حقیقت، جست وجوی نام این مقاصد در اینترنت در بازه زمانی دو هفته آخر اوت (از 12 تا 31 ماه) و اولین دو هفته سپتامبر (اول تا 14 ماه) تا 115 درصد بیشتر شده است.

سایت TravelSupermarket که در زمینه مقایسه مقاصد موردنظر برای سفر و تعطیلات فعالیت می نماید، نیز افزایش شدید مشابهی را در علاقه به خرید تورهای ترکیه گزارش نموده است. در روزهای هشتم تا پانزدهم سپتامبر، 30 درصد از همه جستجوهای انجام گرفته برای پکیج های تعطیلات با تاریخ پرواز بین 11 سپتامبر تا 31 اکتبر، همگی مربوط به ترکیه بودند. در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، این جستجوها فقط هشت درصد از اندازه کل جستجوها را تشکیل می داد و اکنون در رده ای بالاتر از یونان با 15 درصد و ایتالیا با 10 درصد قرار گرفته است.

جون تورن، یکی از کارشناسان اسکای اسکنر می گوید هرچه پاییز نزدیک تر می گردد، تمایل مردم به سفر به منطقه ها ساحلی به شکل انجام سفرهایی در روزهای تعطیلات مدارس در ماه اکتبر در حال تغییر است و در نتیجه، مسافران در کوشش برای یافتن دو نوع مقصد کاملا متمایز برای گذراندن تعطیلات خود هستند. او اذعان دارد:

اکتبر و تعطیلات میان ترم آن معمولا زمانی است که مسافران و خانواده های بریتانیایی برای استفاده از آفتاب اواخر پاییز به اسپانیا و پرتغال سفر می نمایند؛ اما اکنون که هر دو کشور در زمره کشورهای دارای محدودیت قرار می گیرند، ما شاهد تغییر برنامه های سفر بریتانیایی ها و اولویت های سفر آن ها هستیم و رزرو پرواز و هتل در کشورها ترکیه و سوئد اکنون در حال افزایش است.

او در ادامه می افزاید:

از نظر تاریخی، شهرهای سوئدی هیچ وقت در سایت اسکای اسکنر جزو فزونین جستجوها برای رزرو نبوده اند؛ اما با نام نیکی که آن ها به عنوان مقاصدی امن، تمیز و انگلیسی زبان پیدا نموده اند که هم اکنون یکی از کمترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده اند، انتظار داریم شاهد افزایش محبوبیت مستمر آن ها تا ماه های آینده باشیم.

منبع: کجارو / independent.co.uk

به "افزایش 115 درصدی پروازهای ترکیه در جستجوهای اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 115 درصدی پروازهای ترکیه در جستجوهای اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید