انجام هزار و 679 جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع)

به گزارش وبلاگ باران علم، مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، از انجام هزار و 679 جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) استان به صورت رایگان خبر داد.

انجام هزار و 679 جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع)

به گزارش وبلاگ باران علم از شهرکرد، محمود فروزنده مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: 2 هزار و 172 بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی استان قرار دارند و از بسته های خدمتی تعریف شده در زمینه هزینه های تشخیصی، درمانی، دارویی و توان بخشی برخوردارند.

او اضافه نمود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، بیماری هایی مانند هموفیلی، تالاسمی، دیالیز خونی و صفاقی، ام اس، شیمی درمانی، متابولیک، خونی و پیوندی جزو بیماران خاص یا صعب العلاج محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید

فروزنده با بیان اینکه امسال 76 میلیارد ریال هزینه بیماران دیالیزی چهارمحال و بختیاری شده است، اضافه نمود: از ابتدای امسال تا به امروز هزار و 679 مورد جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) استان به صورت رایگان برای بیماران تحت پوشش انجام شده است.

او ادامه داد: هزینه هر دیالیز حدود پنج میلیون و 500 هزار ریال است که برای بیماران تحت پوشش رایگان انجام می شود.

فروزنده با بیان اینکه در 2 بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم تمامی هزینه های بیماران دیالیزی تحت پوشش بیمه است، اضافه نمود: در درمان مستقیم در حال حاضر 240 پرونده بیماران دیالیزی فعال است.

او اضافه نمود: بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر دارای پنج تخت فعال دیالیز است و دیالیز در این مرکز درمانی به هر 2 روش همودیالیز و دیالیز صفاقی انجام می شود.

فروزنده توصیه کرد، با فرهنگ سازی در زمینه کنترل دقیق و به موقع فشارخون و بیماری های مزمن، خود مراقبتی، تغذیه سالم و تحرک بدنی از بروز بیماری های کلیوی پیشگیری شود.

منبع: ایرنا

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انجام هزار و 679 جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام هزار و 679 جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید