بهترین روش ها برای داشتن رابطه ای بهتر

به گزارش وبلاگ باران علم، همه انسان ها، چه زن و چه مرد، احتیاج دارند تا یک همراه مناسب در طول زندگی خود داشته باشند. کسی که کنارشان باشد، درکشان کند و بتواند به آن ها آرامش دهد. بسیاری از افراد مدت زیادی و شاید سال ها به دنیال چنین فردی می گردند اما زمانی که پیدایش کردند، فکر می نمایند همه چیز تمام شده و به آن چه می خواستند رسیده اند. اما این طور نیست! این تازه اول راه است. شما باید تمام کوشش خود را برای نگه داشتن این رابطه و مستحکم تر کردن آن انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است فرد مورد علاقه تان را از دست داده و اتفاق تلخی را تجربه کنید. اما برای این که رابطه خود را بهتر کنیم، چه کارهایی باید انجام دهیم؟ ادامه مطلب مهمترین راه ها برای داشتن رابطه ای بهتر را دنبال نمایید تا با راهکارهایی برای بهبود یک رابطه و محکم تر کردن آن آشنا شوید. مقاله بهترین راه ها برای داشتن رابطه ای بهتر شما را با بهترین روش ها برای داشتن رابطه ای بهتر آشنا می سازد.

بهترین روش ها برای داشتن رابطه ای بهتر

1 - به حرف هایش گوش دهید

مثل یک دوست خوب با شریک زندگی تان رفتار نمایید. همه افراد دوست دارند کسی را در کنارشان داشته باشند که در موقعیت های مختلف به حرف هایشان گوش داده و در صورت احتیاج با آن ها همدردی یا همفکری نماید. شما می توانید این نقش را به خوبی انجام داده و به طول کامل به حرف های شریکتان گوش دهید. این گونه به او می فهمانید که حرف هایش برایتان ارزشمند و قابل احترام است.

2 - به نکات مثبت رابطه توجه نمایید

در هر رابطه ای اتفاقات خوب و بد وجود دارد. بروز مسائل جزئی نباید باعث به هم ریختن یک رابطه و از بین بردن آن باشد. پس سعی کنید موارد جزئی را نادیده گرفته و به نکات مثبت رابطه خود فکر کنید.

3- شریکتان را در الویت قرار دهید

وقتی شریکتان با شما مشغول صحبت است، به طور کامل به حرف هایش گوش دهید و صحبت او را قطع نکنید. زمانی که به شما احتیاج دارد تمام کوششتان را انجام دهید تا او را در الویت قرار دهید.

4- از کارهایش قدردانی کنید

ممکن است شریکتان برای مسرور کردن شما کاری انجام دهد. همواره برای کارهایی که انجام می دهد ارزش قائل شده و از او تشکر کنید. قدردانی خود را به زبان بیاورید. این فکر که او می داند من به خاطر این کار از او متشکرم نمی تواند بهانه خوبی برای عدم بیان قدردانی شما باشد.

5- به جای تو از من بهره ببرید

سعی کنید از کلمه تو خصوصا در حالت تهاجمی کمتر استفاده نمایید. به جای آن می تواند حس واقعی تان را با استفاده از واژه من بیان کنید.

6 - اختلافاتتان را سریع رفع نمایید

اگر اختلافی بینتان به وجود آمد، سعی کنید در اسرع وقت در خصوص آن باهم صحبت نموده و مشکلتان را بر طرف نمایید. پشت گوش انداختن و به تعویق انداختن اختلافات می تواند اوضاع را بدتر کند.

7- در حال زندگی کنید

مهم نیست در گذشته چه اتفاقی اتفاق افتاده است. شما در زمان حال زندگی می کنید پس گذشته را رها نموده و کوشش کنید تا آینده ای بهتر داشته باشید.

8- عیب جویی نکنید

به جای این که از شریکتان عیب جویی کنید، جلوی آینه بایستید و عیب های خود را ببینید.

9- به رابطه خود روحی تازه ببخشید

انجام کارهای نو می تواند رابطه تان را بهبود بخشد و انرژی دوباره ای به آن دهد. بنابراین به این نکته توجه داشته و هرچند وقت یک بار فعالیت های نوی را در راستای تازه کردن رابطه تان انجام دهید.

10 - در جمع با احترام برخورد کنید

وقتی در جمع حضور دارید، با احترام با شریکتان برخورد کنید. بی احترامی، توهین و ضایع کردن او در بین دیگران می تواند عواقب بدی برای رابطه تان داشته باشد.

11- علایقش را مسخره نکنید

هرکسی علایق مربوط به خود را دارد. هیچ گاه علایق، خواسته ها و آرزوهای شریکتان را مسخره نکنید. در خصوص شغل، فعالیت ها، خانواده و فامیل او نیز همین طور است. سعی کنید او را با تمام چیزهایی که دارد بخواهید و به آن ها احترام بگذارید.

12- غرغر نکنید

غرغر کردن یکی از بدترین راه ها برای بیان خواسته هایتان است. به جای این کار بهتر است به طور منطقی با شریکتان صحبت نموده و حرف هایتان را بزنید.

منبع: همگردی

به "بهترین روش ها برای داشتن رابطه ای بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش ها برای داشتن رابطه ای بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید