بزرگترین نینتندو سوییچ دنیا را ببینید

به گزارش وبلاگ باران علم، کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ با ویژگی های جذاب و بازی های عظیم خود محبوبیت زیادی دارد و در حال حاضر پرفروش ترین کنسول دنیاست. یکی از مهم ترین قابلیت های این کنسول، قابل حمل بودن آن است، اما چه می شد اگر نسخه عظیمتری از این کنسول هم وجود داشت؟ نسخه ای که بدون احتیاج به اتصال آن به تلویزیون، بتوان بازی های نینتندو را به شکلی متفاوت و در ابعادی عظیمتر روی آن تجربه کرد.

بزرگترین نینتندو سوییچ دنیا را ببینید

مایکل پیک (Michael Pick) در ویدیویی در کانال یوتیوب خود عظیمترین نمونه کاملا کاربردی کنسول نینتندو سوییچ را معرفی می نماید. تمام دکمه های این کنسول کار می نمایند و می توان بازی های سوییچ را روی آن اجرا کرد. پیک تمام عملیات ساخت را خود به تنهایی انجام داده و در نهایت این کنسول بازی را به بیمارستان بچه ها در سنت جود اهدا نموده است.

نکته جالبی که درباره این نمونه عظیم از سوییچ وجود دارد این است که می توان با جوی کان های عظیم آن بازی کرد یا از یک کنترلر اکسترنال برای بازی استفاده کرد.

این کنسول چگونه کار می نماید؟

جوی کان های کنسول نینتندو سوییچ اصلی در داخل جوی کان های عظیم تعبیه شده است. جوی کان کوچک درون یک محفظه واقع شده است. این محفظه موسوم به مانت (mount) با چاپگر سه بعدی پرینت شده است و اجازه می دهد تا موتورهای الکتریکی موسوم به سروو (servo) بدون آسیب به جوی کان، به آن وصل شده و در هنگام بازی دکمه ها را فشار دهند. مشاهده می کنید که تنها با باز کردن چند پیچ و جدا کردن چند قطعه، جوی کان اصلی از پایه آزاد می گردد.

پایین تر، برد الکترونیکی آردینو (Arduino) واقع شده است؛ میکروکنترلری که وظیفه دارد به موتورهای الکتریکی سروو بگوید چه کاری انجام دهند. این میکروکنترلر ورودی خود را از جوی کان عظیم می گیرد و به سروو می گوید کدام دکمه را روی جوی کان کوچک فشار دهد. در قسمت پایین هم کنسول نینتندو سوییچ را می بینیم که روی یک قفسه چوبی تعبیه شده است.

پنل جلویی یا کنترلر جوی کان، یک نمونه عظیم از کنترلر های نینتندو سوییچ است که تمام دکمه ها و جوی استیک های آن با چاپگر سه بعدی پرینت شده اند. نوارهای لاستیکی، جوی استیک های غول پیکر را در مرکز جوی استیک های کنترلر داخلی نگه می دارند.

این کنسول دارای ابعاد 30 در 70 اینچ است و حدود 30 کیلوگرم وزن دارد. صفحه نمایش 4k این کنسول 650 درصد عظیمتر از نمایشگر کنسول ساخت شرکت نینتندو است.

در ادامه می توانید ویدیوی چگونگی ساخت و کار کردن این کنسول را ببینید.

منبع: یوتیوب

منبع: دیجیکالا مگ

به "بزرگترین نینتندو سوییچ دنیا را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین نینتندو سوییچ دنیا را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید