در اماکن عمومی ماسک بزنید

به گزارش وبلاگ باران علم، این سازمان در عین حال خاطرنشان نموده که ماسک، تنها یکی از راه های کاهش انتقال بیماری است و پوشیدن ماسک نباید باعث گردد مردم احساس نمایند به بیماری مبتلا نخواهند شد.

در اماکن عمومی ماسک بزنید

سازمان دنیای بهداشت توصیه خود در خصوص استفاده از ماسک را تغییر داده و اکنون می گوید مردم باید در اماکن عمومی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ماسک بزنند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد گفته است اطلاعات جدید نشان می دهد که ماسک ها، سدی بر سر قطرات بالقوه عفونی هستند.

در حال حاضر بعضی کشور ها پوشیدن ماسک در اماکن عمومی را اجباری نموده و شماری نیز به مردم توصیه می نمایند در اماکن شلوغ ماسک بزنند.

سازمان دنیای بهداشت پیشتر می گفت: شواهد کافی در دست نیست که نشان دهد افراد سالم هم باید ماسک بزنند.

دکتر ماریا وان کرکوف، متخصص ارشد این سازمان به خبرگزاری رویترز گفته است توصیه به مردم این است که از ماسک پارچه ای (ماسک غیر پزشکی) در مناطقی که خطر انتقال بیماری وجود دارد، استفاده نمایند.

این سازمان همیشه گفته است که افراد بیمار و افراد مراقب آن ها ماسک پزشکی بزنند. در سراسر دنیا شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 به 6.7 میلیون نفر رسیده و تا کنون نزدیک به 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

توصیه جدید سازمان دنیای بهداشت چیست؟

این سازمان می گوید دستورالعمل جدید این سازمان مبنی بر مطالعات هفته های اخیر بوده است. دکتر ماریا وان کرکوف گفته است توصیه ما به دولت ها این است که مردم را به استفاده از ماسک در اماکن عمومی ترغیب نمایند.

این سازمان در عین حال خاطرنشان نموده که ماسک، تنها یکی از راه های کاهش انتقال بیماری است و پوشیدن ماسک نباید باعث گردد مردم احساس نمایند به بیماری مبتلا نخواهند شد.

دکتر تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان دنیای بهداشت هم گفته است ماسک به تنهایی باعث محافظت در برابر ویروس کرونا نخواهد شد.

این تغییری عظیم در توصیه های سازمان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا است. برای ماه ها این سازمان اصرار می کرد که پوشیدن ماسک تنها به غلط به مردم احساس ایمنی می دهد و چنین کاری باعث محروم شدن جامعه پزشکی و پرستاری از تجهیزات مورد نیازشان می گردد.

سازمان دنیای بهداشت می گوید با اطلاعات جدیدی که در دست دارد، پوشیدن ماسک به کاهش خطر انتقال بیماری یاری می نماید.

در جا هایی که امکان فاصله گیری اجتماعی وجود ندارد، مانند وسایل حمل و نقل عمومی یا در فروشگاه ها، پوشیدن ماسک می تواند مفید باشد.

این سازمان به افراد بالای 60 سال که دارای مسائل پزشکی هستند گفته است باید از ماسک های پزشکی در اماکن عمومی استفاده نمایند.

منبع: فرادید

به "در اماکن عمومی ماسک بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اماکن عمومی ماسک بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید