دارچین و هر آنچه که از خواص شگفت انگیز دارچین باید بدانید!

به گزارش وبلاگ باران علم، دارچین نوعی ادویه است از درخت کوچکی تشکیل شده، همواره سبز و دارای بوی مطبوع و خوشی است. دارای خواص و فایده های زیادی است . دارچین راز جوانی و مصرف روزانه آن سلامتی را تضمین می نماید. از قدیم الایام به عنوان چاشنی، دارو و ادویه در همه دنیا مورد مصرف بوده و هست. دارچین خاصیت ضد میکروبی، ضد ویروس و ضد قارچ دارد. از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار هست. عصاره آن موجب تقویت و ارام بخشی سیستم اعصاب خواهد شد. کاهش دهنده دردهای مفصلی و استفاده از آن مقاومت انسولین را کاهش خواهد داد. این روزها در علم پزشکی توجه به داروهای گیاهی بیشتر از قبل شده و مورد توجه همگان هست. برای اشنایی بیشتر با خواص این گیاه شگفت انگیز با خبرنگاران بلاگ همراه باشید.

دارچین و هر آنچه که از خواص شگفت انگیز دارچین باید بدانید!

چرا دارچین؟

دارچین به عنوان یک ادویه قدرتمند و دارای خواص دارویی بسیار است و به عنوان گیاه محبوب شناخته شده است. آنتی اکسیدان آن زبانزد همه اقشار و ادویه آن به عنوان ضد التهاب، ضد دیابت و ضد سرطان از ارزشی خاص برخوردار است. دارچین دارای طبیعت گرم و مصرف آن از لخته شدن خون جلوگیری نموده و مانند آسپرین رقیق کننده خون است.

خواص درمانی دارچین:

دارچین ضد میکروب است و مصرف آن تعریق بدن را افزایش داده، استفاده آن گرم کننده و محرک رحم است. کسانی که دچار تورم کبدی هستند بهتر از از مصرف دارچین غافل نشوند. ضد نفخ و به عنوان درمان کننده گوارش شناخته شده است.

خواص دارویی دارچین:

اسانس و بوی خوش دارچین دارای خاصیت ضد باکتریایی و استفاده آن در از بین بردن میکروب هلیکوباکتر پلیوری بسیار است (میکروب معده).

حتماً با مصرف دارچین دچار حال خوب شده اید. پس از مصرف دارچین احساس آرام بخش خاصی به شما دست خواهد داد. پس می توان گفت با مصرف دارچین احساس خوب، خوشایند، آرامش و شادی را احساس خواهید کرد و مانند همه داروهای آرامبخش اثر گذار خواهد بود.

مطالعات و تحقیقات نشان از آن دارد که؛ دارچین می تواند از افزایش قند خون جلوگیری کند و بدن در مقابل انسولین مقاومت بیشتری خواهد داد.

با این اوصاف مصرف دارچین و بکار بردن آن در انواع غذاها دارای مزیت است. آنتی اکسیدان آن برای سلامتی مناسب است.

نانسی فارل، متخصص تغذیه و سخنگوی آموزشگاه تغذیه و رژیم های غذایی بر این باور است:

دارچین به عنوان ادویه بی نظیر شناخته شده است. مصرف دارچین بطور روزانه در مواد غذایی می تواند به عنوان یک عادت خوب برای همه کاربردی باشد و به همه افراد، مصرف این چوب معطر را تاکید می کنم. اضافه کردن آن را به انواع نانهای جوی دوسر و نان تست، چیلی و موادهای دیگر مهم دانست.

مصرف بیش از حد دارچین می تواند عملکرد کبد را بدتر کند پس در مصرف آن دقت بیشتری گردد.

بیشتر بخوانید: ساده ترین و خوشمزه ترین طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران!

مزایای دارچین برای بدن

مصرف یک گرم دارچین قند خون را کاهش خواهد داد. اگر چه بکار بردن میزانی از دارچین در مصرف آشپزی می تواند این مزایا را برای بدن داشته باشد.

دارچین یک ادویه ضد پیری و جوان کننده، کنترل کننده آلرژی است. بعلاوه ضد دیابت و کاهش دهنده وزن و خاصیت ضد قارچ دارد.

خواص دارچین در طب سنتی

از نظر طب سنتی مصرف دارچین کلیه را گرم و ضعف کمر و پا را از بین خواهد برد و درمان کننده کم خونی است. تقویت سیستم ایمنی و در قبال بیماری ها بدن را ایمن خواهد نمود. محرک و قابض و جریان خون را آسان می نماید.

دارچین تب را درمان و در نفخ معده و زخم معده بسیار کارساز است. مقوی و نیرو بخش و مصرف آن حافظه کوتاه مدت را درمان خواهد نمود.

زیاده روی در مصرف دارچین برای اعصاب زیان آور و باعث تپش قلب خواهد شد . مصرف زیاد آن باعث تپش قلب و یبوست است. پس در مصرف آن دقت گردد.

دارچین را از کجا می توان تهیه کرد؟

دارچین را هم بصورت چوب و آسیاب نشده و هم بصورت پودری، می توانید آن را در قفسه های فروشگاه ها پیدا کرد. در مغازه ها و فروشگاهای بزرگ بصورت تازه در بسته بندی های مطمئن یافت و مورد مصرف قرار می گیرد.

مهم ترین ترکیب دارچین، روغن فرار است که جزء اصلی این روغن سینامالدهید است. بعلاوه دارچین شامل ماده ای پلیمری به نام متیل هیدروکسی چالکون یا MHCP است که در متابولیسم گلوکز نقش دارد. این ماده محلول در آب باعث افزایش اکسیداسیون (سوخت و ساز) گلوکز می گردد و خاصیت کاهش دهندگی قندخون دارد. گزارش شده است که سینامالدهید در خوک ها و سگ های بیهوش، اثر پایین آورنده فشار خون دارد. ظاهراً دلیل بروز این اثر گشاد شدن عروق محیطی است. خوردن دارچین برای برخی افراد ممکن است ناسازگاری و خارش بدن ایجاد کند.

فواید عسل و دارچین

دوستان حتما با عسل و دارچین آشنایی دارید؟ اگر بطور همزمان عسل و دارچین را با هم مصرف کنید یک نوشیدنی بینظیری خواهید داشت. دارچین و عسل در همه آشپزخانه ها موجود است.

حال این سوال پیش خواهد آمد چرا باید به مصرف دارچین و عسل اهمیت داد؟

عسل به عنوان یک آنتی اکسیدان و دارای پروبیوتیک قوی هست و دارای ویتامین و مواد معدنی فراوان، برای سلامتی و در درمان بسیاری از بیماری ها مفید و سودمند است.

عسل را طلای مایع می شناسند. دارای ضد باکتری و ضد قارچ هست. مصرف آن در درمان بیماری ها و عفونت ها، زخم ها یاری بسیاری می نماید.

مصرف عسل انرژی زا و درمان کننده آلرژی و بر سلامت پوست بسیار مفید است.

11 خاصیت ترکیب عسل و دارچین

  1. پایین آورنده کلسترول
  2. کاهش وزن و از بین برنده چربی
  3. تقویت سیستم ایمنی بدن
  4. درمان جوشهای صورت و درمان ریزش مو
  5. تسکین دهنده التهابات مفصلی و آرتریت
  6. درمان و بهبود دیابت
  7. درمان کننده درد معده و یاری کننده هضم غذا
  8. انرژی دهنده بدن
  9. یاری کننده آسم و برطرف کننده تنگی نفس
  10. جلوگیری از عفونت مثانه
  11. جلوگیری از سکته و بیماری های قلب

موارد استفاده از عسل و دارچین

می توانید یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق چایخوری پودر دارچین و یک لیوان آب جوش را با هم ترکیب و هر روز صبح بصورت ناشتا میل کنید.

  1. درمان بوی بد دهان و برطرف برفک دهان
  2. پیشگیری از آلزایمر
  3. درمان سرماخوردگی
  4. ضد نفخ
  5. جلوگیری از کپک زدگی
  6. اشتها آور
  7. التیام دهنده درد های استخوانی و ضد اسپاسم
  8. تسکین دهنده سردردهای ناشی از سرمازدگی
  9. بهبود دهنده گردش خون و یاری کننده عملکرد مغز
  10. متوقف کننده خونریزی های بعد از عمل و بهبودی فرد

بیشتر بخوانید: چای گیاهی را بیشتر بشناسید؛ طرز تهیه چای های گیاهی

اهمیت غذایی دارچین برای سلامت بدن

ادویه دارچین دارای ترکیبات شیمیایی با ارزشی است و تحقیقات نشان داده است که؛ آنتی اکسیدان موجود در آن صد برابر سیب است.

این ادویه دارای روغن های ضروری چون اوژنول است و دلیل رایحه بوی خوش آن بی حس کننده و بکار بردن موضعی آن درمان کننده دردهای استخوانی است.

دارای منگنز و پتاسیم و کلسیم ، آهن ، منگنز ، روی ، آهن فراوان است.

دارچین در پخت و پز مورد استفاده عموم مردم هست. در تهیه انواع سوپ ها، انواع سس و انواع ترشی ها کاربرد دارد. در حلیم، شوله و خورشت قیمه استفاده و یکی از ادویه های اصلی در پودر کاری است .

سیستم ایمنی بدنتان را با مصرف دارچین بالا ببرید. با مصرف چوب دارچین بصورت دم نوش، به عنوان ادویه در غذا می توانید به سیستم ایمنی بدنتان یاری کنید.

بیشتر بخوانید: چه دمنوشی برای پیش گیری از کرونا بخوریم؟!

حرف آخر:

دارچین به تنهایی حاوی بیش از 41 نوع ترکیب محافظت کننده است و علاوه بر ارام بخشی آن دردهای عضلانی را بهبود می بخشد.

به دلیل آنتی اکسیدان فراوان آن از ضعیف شدن درد و عفونت و ورود ویروس ها جلوگیری می نماید.

توصیه : بهتر است از چوب دارچین سیلان بهره ببرید.

مصرف زیاد دارچین چینی به طور طولانی می تواند باعث طیف گسترده از مسائل سلامتی گردد . در حالی که استفاده از دارچین سیلان بی خطر و بدون عوارض است.

گفته شده است که برخی از محققان مصرف روزانه 2 تا 4 گرم پودر دارچین را توصیه می کنند و برخی دیگر معتقدند این میزان باید بین 1 تا 6 گرم دارچین باشد، با اینحال توجه داشته باشید مصرف بیش از مقدار دارچین می تواند مسموم کننده باشد. اما همچنان اگر چنانچه احساس می کنید سرما خورده اید یا ضعیف شده اید چای دارچین را از قلم نیاندازید.

منبع: اُکالا

به "دارچین و هر آنچه که از خواص شگفت انگیز دارچین باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارچین و هر آنچه که از خواص شگفت انگیز دارچین باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید