راهنمای سفر به لیختن اشتاین

به گزارش وبلاگ باران علم، راهنمای سفر به لیختن اشتاین

لیختن اشتاین، کشوری است کوچک در قلب قاره اروپا که یکی از کشورهایی است که بالاترین سطح زندگی را دارد و از نظر منابع و چشم انداز ها طبیعی، از سرسبزترین کشورهای قاره اروپا است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با راهنمای سفر به لیختن اشتاین آشنا شوید.

راهنمای سفر به لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین، تنها ناحیه شاهزاده نشینی بود که به امپراتوری حاکم بر کشور آلمان نپیوست و اعلام خودمختاری کرد. نوع حکومت این کشور پادشاهی مشروطه است و به وسیله شاهزاده اداره می شود. لیختن اشتاین از سال 1924 از اتحاد گمرکی و پولی با سوئیس برخوردار بوده و از سال 1989، در عرصه های بین المللی نقشی فعال تر به خود گرفت.

شرایط جغرافیایی لیختن اشتاین

این کشور از شرق و شمال با اتریش و از غرب و جنوب با سوئیس همسایه است. کوه های آلپ در قسمت شرقی این کشور قرار گرفته است. رود راین و سامینا از این کشور عبور می کند. آب و هوای این کشور معتدلاست و البته ناگفته نمانید که زمستان های سرد و خشکی دارد. مرکز لیختن اشتاین، شهر فادوتس است اما، بزرگترین شهرآن شان با جمعیت 5 هزار و 500 نفری است.

اطلاعات کلی

زبان رسمی: آلمانی

واحد پول: فرانک سوئیس

مرکز: فادوتس

جمعیت: 36 هزار نفر

ایمنی و امنیت

در لیختن اشتاین سطح جرم و جنایت کم است و اقدامات معمولی و معقول برای حفظات از وسایل شخصی کافی است و از امنیت بالایی برای سفرگردشگران خارجی داراست. البته ناگفته نماند که لیختن اشتاین هر چقدر که برای مسافران خارجی امن است به همان میزان نیز از ناامنی کلاهبرداری برخوردار است. اگر ایمیلی تحت عنوان درآمد گمرکی و فروش و مزایده آثار هنری برای شما آمد که میخواست به شماره حساب بانکی شما پول واریز کند، اعتماد نکنید. شماره تماس اظطراری 117 است.

فرودگاه های لیختن اشتاین

درداخل خاک لیختن اشتاین، تنها یک زمین برای فرود بالگرد در بالزرس وجود دارد. نزدیک ترین فرودگاه ها به آن عبارتند از سنت گالن و آلترنهاین در سوئیس و فرورگاه فریدریش هافمن در آلمان که البته پروازهای محدودی دارد. نزدیک ترین فرودگاه به لیختن اشتاین، فروزدگاه زوریخ در سوئیس است.

ویزا

برای دریافت ویزای لیختن اشتاین باید به همراه مدارک کامل چون شناسنامه، گذرنامه مدت دار، گواهی های مربوطه، عکس و ترجمه مدارک و همچنین مدارک دیگری که نیاز است را به همراه داشته باشید و به سفارت سوئیس در تهران مراجعه کنید زیرا این کشور در ایران سفارت مستقل ندارد.

چشم انداز ها طبیعی و گردشگری لیختن اشتاین

لیختن اشتاین طبیعت بکر و زیبایی برای پیاده روی در طبیعت و انواع تفریحات طبیعی دارد. به واسطه همسایگی این کشور با سوئیس و آلمان، از زیبایی طبیت این دو کشور مخصوصا سوئیس بسیار نصیب و فایده برده است و می توان گفت که طبیعتی بسیار شبیه به سوئیس دارد.

آثار تاریخی لیختن اشتاین

فادوتس، مرکز لیختن اشتاین: از زیبا ترین مرکز های کشورهای اروپایی است و مرکز کاملی برای اطلاعات توریستی است که هر مسافری که به لیختن اشتاین آمده است، نیاز دارد.جاذبه های اصلی این شهر ،ساختمان مجلس است که در نزدیکی رودخانه راین در پیتر کایزر پلاتز است.

مرکزهنر لیختن اشتاین: گالری هنری لیختن اشتاین، در یک مرکز هنری و بسیار پیشرفته دروادوک واقع شده است و نمونه های بسیار عالی از آثار هنری مدرن را نشان می دهد.جدا از برگزاری نمایشگاه های موقت، این گالری، مجموعه ای از آثار هنری قرن 19 میلادی، مخصوصا مجسمه ها و مجموعه آثاری از آثار شاهزاده لیختن اشتاین را نماش می دهد.

قلعه گوتنبرگ:در بالای ارتفاعات روستای بلزرز در جنوب لیختن اشتاین، این قلعه باشکوه قرون وسطایی بر روی تپه ای 70 متری، وجود دار. از جمله دیگر مکان های دیدنی این مکان، کلیسا و باغ گل رز است. در ماه های گرم سال، رویداد های سرگرم کننده ای مثل کنسرت های تابستای و تئاترهای نمایشی در این مکان برگزار می شود.

موزه ملی لیختن اشتاین:بزرگترین موزه ملی لیختن اشتاین است و از جابهه ای قرن 21 می باشد. این مترو سابقا در یکی از مراکز حفاظتی دولتی نگهداری می شده است.

شهر های نندِلن و اِشن: این شهر های کوچیک، از جوامع اصلی تحت تاثیر معماری به سبک لندن هستند و به خاطر پایه های قدیمی و بناهای به سبک رومی و همچنین سفالگری شادلر، بسیار معروف شده اند. قدیمی ترین کارگاه صنایع دستی در این کشور در سال 1836 تاسیس شده است.

وسایل نقلیه

برای استفاده از وسایل نقلیه، می توانید بلیط های اتوبوس را خریداری کنید و به راحتی به مسافرت در لیختن اشتاین، چه درون شهری و چه بین شهری بپردازید. اما، به خاطر داشته باشید که همیشه باید گذرنامه شما، همراهتان باشد. برای سهولت در سفر شما می توانید بلیط هایی با اعتبار یک هفته نیز خریداری نمایید.

غذا

به سبب تشابهات مشترک و زیاد بین کشور سوئیس و لیختن اشتاین، باید از غذاهای محلی و معروف این دو کشور را یکی دانست اما اگر بخواهیم به یک غذای منحصر به فرد و کاملا محلی لیختن اشتاین اشاره کنیم ،می توانیم از کِزکِنوپفِله، نام ببریم. این غذا بر خلاف نام سختش، از پاستا و پیاز شیرین در سس پنیر تهیه می شود.

خرید

قیمت ها در لیختن اشتاین نسبت به همسایگان خودشدر حالت برابری قرار گرفته است. شما برای خرید می توانید از یورو هم استفاده کنید.

هزینه ها

در لیختن اشتاین، هزینه ها دقیقا همانند سوئیس است و همانطور که می دانید، سوئیس و لیختن اشتاین جز کشسورهای گران دنیا محسوب می شوند. در لیختن اشتاین، چند رستوران بزرگ وجود دارد که بسیار محبوب هستند و حتی در جاده های این کشور نیز تبلیغات آنان به چشم می خورد. به هر حال اگر بودجه شما برای خرج کردن در این رستوران های گران، محدود ایت، پیشنهاد می کنیم حتما به نانوایی های کوچکی که در شهرها هستند بزنید و حتما از شیرینی های تازه آن مخصوصا، شیرینی رولی آن خریداری کنید و نوش جان کنید.

اقامت

چندین هتل در لیختن اشتاین وجود دارد اما بسیار گران هستند و طبق توصیه ای که در زمینه استفاده از رستوران ها کردیم، پیشنهاد می کنیم اگر بودجه هی شما محدود است، به خوابگاه واقع در شان استفاده کنید البته این خوابگاه در فصل زمستان بسته است. اما نگران نباشید، می توانید از کمپینگ هایی که در کلیسا ها هستند استفاده کنید. این خوابگاه ها دارای قیمتی مناسب، امکانات خوب، کیفیت مناسب و رفتاری محبت آمیز هستند و خاطره ای خوش برای شما می سازند. از جمله کمپین های دیگر، تیرسن در وادوز و بندرن در لیختن اشتاین است.

منبع:wikitravel.org

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به لیختن اشتاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به لیختن اشتاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید