راهنمای سفر به نایروبی در کنیا

به گزارش وبلاگ باران علم، نایروبی، مرکز کشور کنیا است، سفر به نایروبی یکی از مقصدهای محبوب برای ما است؛ چراکه کشور کنیا برای ایرانیان ویزا را در مرز صادر می نماید و خیلی راحت می گردد به آن سفر کرد. نایرونی از آن دسته کشورهایی است که هم می تواند سفری لاکچری به حساب بیاید و هم می توان با بودجه کم به این کشور سفر کرد. اما قبل از سفر به این شهر مسافران احتیاج به اطلاعاتی نظیر کجا اقامت نمایند! چه رستورانی بروند و یا اینکه جاذبه های گردشگری و مراکز خرید در این شهر کجا واقع شده اند. از همین رو خبرنگاران در این راهنمای سفر به نایروبی میخواهد تا این قبیل اطلاعات جزئی را به شما بدهد؛ با ما در این سفرنامه همراه باشید.

راهنمای سفر به نایروبی در کنیا

موقعیت جغرافیایی

شهر نایروبی، بین شهرهای کامپالا و مومباسا قرار گرفته است. این شهر در نزدیکی گوشه گسل دره قرار گرفته است به همین علت گهگاهی در این شهر زلزله رخ می دهد. تپه های انگونگ، در بخش غربی شهر قرار گرفته، و شاخص ترین پدیده جغرافیایی منطقه نایروبی است. کوه کنیا، در شمال شهر نایروبی و کوه های کلیمانجارو در طرف جنوب شرقی این شهر واقع شده اند. مساحت شهر نایروبی 150کیلومتر مربع و در ارتفاع 1660متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. حدود 4 میلیون نفر در این شهر زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ

شهر نایروی در گذشته به عنوان یک منطقه غیر مسکونی باتلاقی به شمار می رفته است. اما در سال 1899 یک مرکز توزیع ایستگاه باربری تدارکاتی برای راه آهن اوگاندا در آن احداث گشت و به زودی به مرکز اصلی خط آهن تبدیل گشت. این شهر بر اساس نام یک گودال آب که در زبان ماآسی Nairobi Ewaso به معنای آبهای سرد خوانده می شود. در سال 1905، نایروبی به عنوان مرکز کشور آفریقای شرقی تحت الحمایه انگلیس جایگزین شهر مومباسا شد.

اطلاعات کلی شهر نایروبی مرکز کنیا

زبان رسمی: زبان انگلیسی و سواحلی

واحد پول: شیلینگ کنیا (به تاریخ امروز هر 1 شیلینگ کنیا برابر با 350 تومان می باشد)

کد کشور: 00254

فرودگاه: فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا

شماره های اضطراری: برای تماس با پلیس، آتش نشانی و آمبولانس باید شماره 999 را بگیرید.

آب و هوای نایروبی در کنیا

با توجه به این که شهر نایروبی در کنیا نزدیک به استوا است، تفاوت دما بین فصل های این شهر آنچنان چشم گیر نمی باشد. بیشتر نایروبی را به هوای معتدل با ساحل های گرم می شناسند. آفتاب در این کشور بسیار سوزان است به همین علت در بیشتر فصول سال مردم با لباس های خنک و تابستانی در رفت و آمدند. سردترین ماه ها فوریه تا مارچ و گرم ترین ماه ها ژوئیه تا آگوست است.

برترین زمان سفر به نایروبی

اگر خواستید به شهر نایروبی در کنیا سفر کنید، برترین زمان برای بازدید از نایروبی، اواخر آذر تا بهمن و بعلاوه خرداد تا شهریور است. بدترین ماه برای سفر هم می تواند اسفند،فروردین و اردیبهشت باشد زیرا باران های نسبتا شدیدی در این ماه می بارد و شما نمی توانید از هتلتان خارج شوید.

اقامت در نایروبی

برای اقامت در هر شهری این بودجه شماست که مشخص می نماید کجا و با چه حد امکاناتی اقامت داشته باشید. گاهی برنامه سفری شما ماجراجویی است و ترجیح می دهید که برای اقامت هزینه کمی بپردازید تا بتوانید مدت بیشتری در سفر بمانید. اما گاهی شما تنها برای سرگرمی و گردشی با تمام امکانات رفاهی را مد نظر دارید که در این صورت هزینه شما بالاتر می رود. در ادامه این مطلب ما تعدادی از هتل ها و بعلاوه حدود قیمت آنها جهت رزرو با توجه به امکانات و سرویسی که ارائه می دهند را ذکر می کنیم.

هتل های دو ستاره 350.000 تا 450.000 تومان

هتل های سه ستاره 370.000 تا 650.000 تومان

هتل های چهار ستاره 550.000 تا 1.000.000 تومان

هتل های پنج ستاره 600.000 تا 1.700.000 تومان

هتل های پیشنهادی در نایروبی

  • هتل هواس آف وین (House of Waine)

این هتل 4 ستاره در شهر نایروبی دارای فضای سبز و استخر روباز می باشد و علاوه بر این اتاق های این هتل همگی دارای تمامی امکانات رفاهی هستند.

شماره تلفن: 0025420891553

وب سایت:houseofwaine.com

آدرس: کنیا - نایروبی Masai Ln، Nairobi، Kenya

  • هتل اکا نایروبی (Eka Hotel Nairobi)

هتلی 4 ستاره در شهر نایروبی کنیا به اکا وجود دارد که دارای تمامی امکانات رفاهی است. بعلاوه دکوراسیونی با المان های سنتی که آن را شبیه به فضای داخلی خانه نموده است را دارد.

شماره تلفن: 00254719045523

وب سایت:ekahotel.com

آدرس: کنیا - نایروبی Mombasa Road، Nairobi، Kenya

  • هتل زرافه ها (Giraffe Manor)

هتل 5 ستاره زرافه، واقع در مزرعه زرافه ها است و اقامت در آن خاطره ای فراموش نشدنی را رقم می زند.

شماره تلفن: 00254202513166

وب سایت:giraffemanor.com

آدرس: کنیا - نایروبی Duma Rd، Nairobi، Kenya

شکم گردی در نایروبی

یکی از غذاهای محبوب در کنیا نیاما چوما یک غذای محلی است که در آن جوجه یا گوشت گاو به طورآهسته در روی زغال گریل می شود. اوگالی نا سوکاما ویکی یکی دیگر از غذاهای بسیار محبوب است که با پودر ذرت ساخته می شود و معمولا در کنار یک نوع سبزی به نا سوکاما ویکی سرو می شود. مکای پخته شده، خوراک دیگری است که در منطقه ها روستایی زیاد درست می شود. پس تعجب آور نیست که مکائی یا ذرت بو داده تقریبا در هر گوشه خیابانی یافت می شود. راهنمای سفر به کنیا به شما پیشنهاد می نماید که این میان وعده خوشمزه، ساده و ارزان را در کنیا حتما امتحان کنید. در ادامه چند رستوران محبوب هم در این شهر معرفی می کنیم تا زمانی که به نایروبی سفر کردید بدانید برای میل کردن غذا کجا بروید.

رستوران های پیشنهادی در شهر نایروبی کنیا

  • رستوران (Tatu Restaurant)

انواع غذاهای دریایی و بین المللی را می توانید در این رستوران میل کنید. بدون شک یکی از برترین رستوران های کنیا است و دارای محیطی رومانتیک و فوق العاده می باشد.

آدرس: کنیا - نایروبی P.O. Box 42381، Nairobi، Kenya

  • رستوران (The Talisman Restaurant)

در منوی این انواع غذاهای فوق العاده ایتالیایی، ژاپنی، محلی تا مدیترانه ای و آمریکایی با قیمت های مناسب را می توانید پیدا کنید.

شماره تلفن: 00254705999997

وب سایت:thetalismanrestaurant.com

آدرس: کنیا - نایروبی Ngong Rd، Nairobi، Kenya

هزینه خورد و خوراک

در شهر نایروبی کنیا به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا قیمت باید 500 شیلینگ را بپردازید. بعلاوه اگر بخواهید در یک رستوران میانه رو به بالا یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 3.000 شیلینگ هزینه نمایید. مک دنالد در این کشور برخلاف بعضی کشورهای کمی قیمت بالاتری نسبت به خوردن غذا در یک رستوران رو به بالا است و برای هر ساندویچ باید 700 شیلینگ بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 52 شیلینگ می باشد. بعلاوه اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 243 شیلینگ پرداخت بنمایید.

هزینه حمل و نقل در نایروبی

شما می توانید در نایروبی کنیا به وسیله قطار، اتوبوس، ماتاتو و یا کرایه ماشین رفت و آمد کنید.

قطار: ریل های قطار کنیا در مومباسا آغاز می شوند، از نایروبی وکامپالا می فرایند و در نهایت به اوگاندا می رسند. قطار در کنیا کمی نماید و شلوغ است که البته به خاطر هزینه کم اش خیلی از گردشگران برای سفرهای بین شهری این روش را ترجیح می دهند.

اتوبوس: کنیا دارای مسیرهای اتوبوس روی بلندی است. حداکثر سرعت مجاز اتوبوس ها 80 کیلومتر بر ساعت است، پس پیشنهاد می شود با فردی خوش سفر این مسافت ها را گذر کنید. هزینه بلیت تک سفره مترو 50 شیلینگ است، با تهیه یک بلیط ماهانه به مبلغ 2.500 شیلینگ می توانید یک ماه در شهر نایروبی به هر مسیری که می خواهید بروید.

تاکسی: قیمت تاکسی، اگر بخواهید با تاکسی به سفرهای درون شهری خود بروید برای آغاز تاکسی باید مبلغ 300 شیلینگ پرداخت کنید به ازای هر یک کیلومتر 150 شیلینگ به مبلغ اولیه اضافه می شود. اگر شما تاکسی را برای مدتی منتظر نگه دارید به ازای هر یک ساعت مبلغی معادل 300 شیلینگ به مبلغ نهایی اضافه می شود.

بنزین: اگر هم خواستید ماشین در این کشور اجاره کنید، ضروری است بدانید که قیمت بنزین در شهر نایروبی به ازای هر لیتر 98 شیلینگ است.

جاذبه های مهم گردشگری نایروبی

  • جنگل کارورا (Karura Forest)

مناظیر زیبا و رویایی که می تواند حالتان را حسابی خوش کند. مسیرهای پیاده روی در این جنگل سفر را برایتان دلچسب تر می نماید اما توجه داشته باشید که به تابلوها و علائمی که در جنگل وجود دارد کاملا توجه کنید، تا گم نشوید.

آدرس: کنیا - نایروبی Unnamed Road، Nairobi، Kenya

  • موزه ملی نایروبی (Nairobi National Museum)

یکی از برترین و مجذوب کننده ترین مکان ها برای اینکه بخواهید با شهر نایروبی و کشور کنیا آشنا شوید موزه ملی نایروبی است. در این موزه بخش های مختلفی مربوط به هنر، زمین شناسی، حیات وحش و تاریخ محلی این شهر وجود دارد. حتما این موزه را در فهرست مقاصد گردشگریتان در نایروبی قرار دهید.

شماره تلفن: 00254203742131

آدرس: کنیا - نایروبی Education Department، Nairobi، Kenya

  • دهکده توریستی (Bomas of Kenya)

این مرکز فرهنگی درواقع دهکده ای توریستیه که زندگی چندین قبیله مهم کنیایی رو به تصویر کشیده و با ماکت هایی به نمایش گذاشته است. این دهکده در سال 1971 تاسیس شد تا باعث حفظ، نگهداری و ترویج ارزش های فرهنگی غنی و متنوعِ گروه های مختلف قبیله ای در کنیا باشد.

شماره تلفن: 0025420891391

وب سایت:bomasofkenya.co.ke

آدرس: کنیا - نایروبی The Bomas of Kenya، Nairobi، Kenya

  • کاخ میراث آفریقایی (African Heritage House)

کاخ میراث آفریقایی می تواند برترین مکان برای سرگرمی و در عین حال آشنایی با فرهنگ آفریقایی باشد. این کاخ موزه در نزدیکی پارک ملی نایروبی قار داره و به وسیله Alan Donovan راه میزان شده است.

وب سایت:www.africanheritagebook.com

آدرس: کنیا - نایروبی Mombasa Road، Mlolongo، Kenya

  • پارک فیل ها (David Sheldrick Wildlife Trust)

این پارک درواقع مکانی برای نگه داری از بچه فیل هایی است که یتیم هستند و یا از حادثه ای نجات پیدا کردند، مسئولین اینجا در نهایت دلسوزی از آنها مراقبت می نمایند . شما با پرداخت 5 دلار می توانید از نزدیک آنها را ببینید.

شماره تلفن: 00254202301396

وب سایت:sheldrickwildlifetrust.org

آدرس: کنیا - نایروبی Unnamed Road، Nairobi، Kenya

مراکز خرید نایروبی

  • مرکز خرید گالری (Galleria Shopping Mall)

یه مرکز خرید بزرگ که کلی مغازه پوشاک، صنایع دستی و … دارد به علاوه رستوران و کافه هایی که نشستن در آنها و میل کردن قهوه یا میان وعده ای خوش طعم حسابی انرژی از دست رفته یتان را باز می گرداند.

شماره تلفن: 00254202363063

وب سایت:galleria.co.ke

آدرس: کنیا - نایروبی Magadi Rd، Nairobi، Kenya

  • مرکز خرید (Westgate Shopping Mall)

یکی از بزرگترین مراکز خرید در نایروبی که پر از مغازه های مارک پوشاک، جواهرات، صنایع دستی و … می باشد. بنابراین اگر به پاساژگردی علاقه مند هستید، این مرکز خرید می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

شماره تلفن: 00254203746172

آدرس: کنیا - نایروبی Peponi Plaza، Nairobi، Kenya

  • بازار شهر (City Market)

حس و حال خرید کردن از بازار با هیچ پاساژ شیک و مدرنی قابل مقایسه نیست. برای تجربه این حس در سفر نایروبی می توانید به بازار شهر آن بروید.

شماره تلفن: 00254722984538

آدرس: کنیا - نایروبی Mauladad Building، Nairobi، Kenya

بایدها و نبایدها در نایروبی

  • قبل از سوار شدن به تاکسی حتما قیمت را با راننده نهایی کنید.
  • تاخیرهای احتمالی را در برنامه تان در نظر بگیرید.
  • همواره پول خرد همراه داشته باشید تا بتوانید تخفیف بگیرید.
  • حتما برای یک بار هم شده سوار ماتاتو شوید.
  • واکسیناسیون بر ضد بیماری تب زرد برای سفر به آفریقا اجباری است و حتی کارت زرد واکسیناسیون خودتون رو باید در فرودگاه همراه داشته باشید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به نایروبی در کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به نایروبی در کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید