رقابت پذیری و تصاحب بازارهای خارجی با کوشش دانش بنیان ها

به گزارش وبلاگ باران علم، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه وجودی شرکت های دانش بنیان فناوری و تکنولوژی است، گفت: باید بتوانیم دانش را به فناوری و تکنولوژی تبدیل و رابطه خوبی بین صنعت، دانش و تکنولوژی برقرار کنیم.

رقابت پذیری و تصاحب بازارهای خارجی با کوشش دانش بنیان ها

سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ باران علم، گفت: یکی از مسائل اساسی در اقتصاد عدم تحرک اقتصاد داخلی است؛ البته مشکل اصلی در این زمینه بحث کیفیت کالاهای ایرانی است که باید به آن توجه بیشتری گردد.

رقابت پذیری در عرصه بازارهای داخلی و خارجی

وی اضافه نمود: کالاهای ایرانی زمانی باکیفیت می شوند که قابلیت رقابت پذیری در عرصه های بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه وجودی شرکت های دانش بنیان یا اقتصاد دانش بنیان فناوری و تکنولوژی است، گفت: باید بتوانیم دانش را به فناوری و تکنولوژی تبدیل کنیم و رابطه خوبی بین صنعت، دانش و تکنولوژی برقرار کنیم و به صورت بنیادین در این عرصه ورود کنیم تا کالاهای ایرانی رقابت پذیرتر شوند.

فراوری محصولات باکیفیت و خلق ثروت آفرینی در کشور

موسوی یادآور شد: زمانی که کالاها رقابت پذیر شوند می توانیم صادرات خوبی داشته باشیم و بازارهای خارجی را تصاحب کنیم. زمانی که کالای ایرانی قابلیت صادرات پیدا می نمایند کالاهای بی کیفیت و دپو شده در انبارها تبدیل به کالاهای با کیفیت می شوند و به خارج صادر می شوند و توانایی ارزآوری برای کشور دارند و ثروت آفرینی می نمایند که این امر سبب تشویق فراورینماینده و خروج از حالت رکود می گردد که این نشان دهنده جهش فراوری و بالا بردن آمار فراوری و کیفیت است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رقابت پذیری و تصاحب بازارهای خارجی با کوشش دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت پذیری و تصاحب بازارهای خارجی با کوشش دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید