ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر در بخش کشاورزی استان قزوین

به گزارش وبلاگ باران علم، معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دو هزار و 372 نفر در بخش های مختلف کشاورزی استان قزوین از ابتدای امسال تا به امروز مشغول به کار شده اند.

ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر در بخش کشاورزی استان قزوین

حمید رضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: 2372 نفر در بخش های مختلف کشاورزی شامل دام، طیور، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، حفظ نباتات، زنبورداری، مشاغل خانگی از ابتدای امسال تا به امروز مشغول به کار شده اند.

تبسمی افزود: بر اساس تحلیل سامانه رصد اشتغال در استان قزوین، شهرستان تاکستان با ثبت اطلاعات 746 شاغل تازه بیشترین مقدار اشتغال بخش کشاورزی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شهرستان های قزوین با تعداد 548 نفر و بوئین زهرا با تعداد 373 نفر در جایگاه دوم و سوم اشتغالزایی در حوزه کشاورزی قرار گرفته اند.

معاون برنامه ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به گستردگی بخش های مختلف کشاورزی و بعلاوه قرارگیری این حوزه در محور فراوری اقتصاد کشور می توان با نگاهی عمیق و برنامه ریزی دقیق به توسعه ظرفیت اشتغالزایی دست یافت.

تبسمی افزود: توسعه فناوری فراوری در قالب بهبود مکانیزاسیون، ارتقای بهره وری نیروی کار، توسعه مهارت و سطوح تخصص در فعالیت های بخش کشاورزی، افزایش قابل توجه بازده فراوری، گذار کشاورزی از فراوری سنتی به پیشرفته و استفاده از فناوری های نوین در سال های گذشته توانسته سهم اشتغال زایی در بخش کشاورزی را به مقدار قابل توجهی ارتقا بخشد.

وبلاگ باران علم قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر در بخش کشاورزی استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر در بخش کشاورزی استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید