شناسایی و برطرف مسائل ترانزیت کشور از سوی وزارت راه

به گزارش وبلاگ باران علم، مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی از برگزاری اولین جلسه کارگروه روان سازی و توسعه ترانزیت در سال 1401 با هدف شناسایی و برطرف مسائل ترانزیت اطلاع داد.

شناسایی و برطرف مسائل ترانزیت کشور از سوی وزارت راه

به گزارش گروه مالی وبلاگ باران علم، امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در جلسه 220 شورای عالی ترابری مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع ترانزیت و تحولات روی داده در منطقه، کارگروه روان سازی و توسعه ترانزیت مجددا احیا گردد تا کشور بتواند سریع و چابک موانع و مسائل فرایندی این جهت را هرچند در ابعاد کوچک و یا کوتاه مدت رفع کند.

وی با بیان این که کارگروه مذکور باید درباره اولویت بندی زیرساخت های حیاتی ترانزیت اقدام کند و موضوعات را در سطوح مختلف تصمیم گیری برای تایید و تصویب دنبال کند، اضافه کرد: در دولت دهم نیز این کارگروه در سطح معاون اول رئیس جمهور برگزار می شد. خوشبختانه در زمان حاضر نیز حوزه معاون اول رئیس جمهور بر اهمیت این موضوع واقف بوده و چارچوب های تصمیم گیری ایجاد نموده است که تصمیم گیری های این کارگروه می تواند هم به شورای عالی ترابری منتقل شده و تصویب گردد و هم به سطوح بالاتر یعنی معاون اول رئیس جهور منتقل گردد.

وی با بیان این که اعضای این کارگروه وزارت راه وشهرسازی، اعضای شورای عالی ترابری و نماینده وزارت امور خارجه است، توضیح داد: راهبر ترانزیت بخش خصوصی است که به صورت مستقیم در این خصوص فعالیت می نماید، به همین علت تا حد امکان و با توجه به ظرفیت جلسه از اعضای بخش خصوصی که در سطح ملی فعالیت نموده و مستقیم با مسائل ترانزیت دست و پنچه نرم می نمایند و در این حوزه تاثیر گذارند، برای حضور و مشارکت دعوت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این جلسه به نوعی فتح باب موضوع ترانزیت تلقی می گردد، طی آن تقسیم وظایفی بین بخش های دولتی و بخش خصوصی انجام گرفت تا در جلسات آینده موضوع همکاری با کشور های منطقه به ویژه کشور های همسایه به تفکیک آنالیز شده و موانع و مسائل آن احصا گردد.

ترفع تاکید نمود: هرکدام از دستگاه های عضو بر اساس ماموریت خود موظف شدند گزارشاتی مبنی بر شناسایی مسائل و راه چاره های حل آن مسائل تهیه نمایند، نتیجه آنالیز این جلسات در شورای ترابری و یا جلسات معاون اول تصویب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شناسایی و برطرف مسائل ترانزیت کشور از سوی وزارت راه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی و برطرف مسائل ترانزیت کشور از سوی وزارت راه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید