ممکن است ایلان ماسک به جای هند، اندونزی را مرکز فراوری محصولات تسلا انتخاب کند ، بعضی کشورها برخلاف دیگر کشورها نگران از دست رفتن فرصت های مالی کوچک و بزرگ هستند!

به گزارش وبلاگ باران علم، در حالی که در هند زمزمه هایی در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو های برقی تسلا پیچیده، مدیر عامل تسلا به ملاقات جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی رفته و او مکان هایی را برای نهایی کردن مرکز فراوری تازه تسلا در آسیا آنالیز می نماید.

ممکن است ایلان ماسک به جای هند، اندونزی را مرکز فراوری محصولات تسلا انتخاب کند ، بعضی کشورها برخلاف دیگر کشورها نگران از دست رفتن فرصت های مالی کوچک و بزرگ هستند!

اوایل این هفته، لوهوت بینسار پاندجایتان، وزیر هماهنگ کننده سرمایه گذاری و امور دریایی در اندونزی، گفت که رئیس جمهور اندونزی میخواهد در حاشیه نشست سران کشور های جنوب شرقی آسیا در واشنگتن اواخر این هفته با ماسک دیدار کند.

قابل ذکر است که اندونزی بزرگترین فراوری کننده نیکل است که یک فلز کلیدی برای باتری است.

در ماه های اخیر، اندونزی به وسیله مشوق های مختلف توجه بسیاری از فراوریکنندگان باتری و خودرو را به خود جلب نموده است.

با یک سیاست تشویق کننده که نظر خودرو سازهیا الکتریکی را جلب می نماید، فراوریکنندگان آغاز به سرمایه گذاری میلیارد ها دلاری نموده اند. LG Energy Solution به همراه سایر شرکت ها در حال سرمایه گذاری حدود 9 میلیارد دلار برای راه اندازی زنجیره تأمین مواد و قطعات، از سطح معدن تا فراوری نهایی، در کشور است. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت همراه با شرکت هیوندای موتور، در حال توسعه یک کارخانه باتری نیز هستند.

در همین حال، شرکت فناوری آمپرکس، بزرگترین سازنده پاورپک در دنیا نیز تقریباً 6 میلیارد دلار در پروژه باتری با شرکت PT Aneka Tambang Tbk و PT Industri Baterai Indonesia سرمایه گذاری نموده و این تمام داستان نیست. شرکت Zhejiang Huayou Cobalt چین و PT Vale Indonesia Tbk ماه گذشته گفتند که در پنجمین پروژه نیکل سابق در اندونزی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

همه این حرکت های اخیر در بزرگ ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی اندونزی نشان می دهد که نزدیک بودن به منبع مواد خامی که برای فراوری نهایی استفاده می گردد، چقدر مهم است.

مطمئناً تسلا این را به خوبی می داند. این کشور مراکز فراوریی بزرگی را در چین و به تازگی در آلمان ایجاد نموده، هر دو کشور در فراوری صنعتی شاخص هستند و سیاست هایشان هم با فراوری خودروی الکتریکی هماهنگ است.

فرصت از دست رفته برای هند؟

اگر ایلان ماسک تصمیم بگیرد اندونزی را به عنوان قطب فراوری تسلا در آسیا نهایی کند، منصفانه است که بگوییم این یک فرصت از دست رفته برای هند خواهد بود.

در اوایل این ماه، آدار پوناوالا، مدیر عامل مؤسسه سرم هند، در توییتی گفت که سرمایه گذاری در ساخت خودرو در هند برترین سرمایه گذاری است که ماسک می تواند انجام می دهد.

ماه گذشته، نیتین گادکاری، وزیر حمل ونقل جاده ای و بزرگراه های هند نیز از ماسک برای فراوری وسایل نقلیه الکترونیکی در هند دعوت نموده بود و بر فضای مساعد کنونی برای فراوری خودرو در این کشور تأکید کرد. با این حال، او گفت که ساخت خودرو در چین و فروش آن ها در هند نمی تواند پیشنهاد خوبی باشد.

حال باید دید ایلان ماسک، پس از دیدار با با رئیس جمهور اندونزی چه تصمیمی می گیرد. پس از ماه ها کشمکش با دولت هند در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو های برقی، شانس اینکه ماسک هند را به قطب فراوری تسلا در آسیا تبدیل کند، حداقل در حال حاضر ضعیف به نظر می رسد.

منبع: ایندیا تایمز

منبع: یک پزشک

به "ممکن است ایلان ماسک به جای هند، اندونزی را مرکز فراوری محصولات تسلا انتخاب کند ، بعضی کشورها برخلاف دیگر کشورها نگران از دست رفتن فرصت های مالی کوچک و بزرگ هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممکن است ایلان ماسک به جای هند، اندونزی را مرکز فراوری محصولات تسلا انتخاب کند ، بعضی کشورها برخلاف دیگر کشورها نگران از دست رفتن فرصت های مالی کوچک و بزرگ هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید