ماجرای قطع 200 اصله درخت از طریق یک دستگاه دولتی

به گزارش وبلاگ باران علم، عضو شورای شهر تهران با اشاره به قطع 200 اصله درخت از طریق یک دستگاه رسمی دولتی در خیابان خوارزمی در مرکز لرزه نگاری وابسته به دانشگاه تهران، گفت: این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

ماجرای قطع 200 اصله درخت از طریق یک دستگاه دولتی

به گزارش مهر، ناصر امانی در اولین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در سال تازه، اضافه کرد: روز چهارشنبه دهم فروردین ماه در بخش خبری 18:30 شبکه تهران گزارشی پخش شد که از قطع 200 اصله درخت از طریق یک دستگاه رسمی دولتی در خیابان خوارزمی در مرکز لرزه نگاری وابسته به دانشگاه تهران حکایت داشت. این اتفاق در آستانه روز طبیعت یک دهن کجی آشکار به قوانین و مقررات و تخریب محیط زیست از طریق مرکزی بود که آرم علم و پژوهش بر سردر آن مزین است.

عضو شورای شهر تهران گفت: پس از انتشار این گزارش هیچ واکنشی از طرف این مرکز مشاهده نکردیم. این اقدام در آستانه روز طبیعت و از طریق یک نهاد رسمی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و از شهردار تهران درخواست می کنم به صورت ویژه به این هنجارشکنی رسیدگی کند و از طریق راه چاره های قانونی عوامل این اقدام اعم از اوامرین و عاملین را مشخص و ضمن معرفی در مراجع قضائی به افکار عمومی هم گزارش کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه شرایط درختان در تهران بحرانی است؛ گفت: هر روز شاهد چنین اقداماتی در سطح شهر هستیم که از بسیاری از آن ها مطلع نمی شویم یا پس از قطع و خشک کردن در جریان قرار می گیریم. پیشنهاد می کنم با استفاده از سامانه های 137 و 1878، مردم شریف تهران که شاهد این قبیل اقدامات بودند شهرداری را در جریان بگذارند و شهرداری نیز ساز و کاری را برای واکنش سریع به پیام های مردمی پیش بینی و اجرا کند.

امانی بیان نمود: در گزارشی که منتشر شد چیزی که مایه تأسف بود این بود کسانی نسبت به قطع این 200 اصله درخت اقدام کردند که خودشان مسئول حفظ و حراست از مجموعه هایی بودند که این درختان در آن قطع شده است. هم مردم و هم شهردار ناحیه منطقه 3 صحبت کردند و مایه تأسف است. وقتی مردمی که در جریان نیستند و اطلاع ندارند این کار ها را می کنند بحث دیگری است، ولی وقتی یک نهاد رسمی آن هم در روز تعطیل و در شب دست به این کار می زنند مایه تأسف است و باید به جد با آن برخورد کرد.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: از شهرداری تهران و حوزه حمل و نقل و شرکت واحد اتوبوس رانی بابت خرید 20 دستگاه ون ویژه تردد معلولان تشکر می کنم که از یک دستگاه رونمایی کردند و بقیه هم در حال تجهیز و آماده شدن است و انشاالله در اختیار معلولان قرار می گیرد و مراتب قدردانی خود را از شهرداری بابت ارائه این خدمت به معلولین اعلام می کنم.

منبع: فرارو

به "ماجرای قطع 200 اصله درخت از طریق یک دستگاه دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای قطع 200 اصله درخت از طریق یک دستگاه دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید