راهنمای سفر با اتوبوس (زمینی) از تهران به استانبول

به گزارش وبلاگ باران علم، برای سفر به استانبول علاوه بر راه های هوایی و استفاده از قطار، راستا دیگری هم وجود دارد؛ می توانید با اتوبوس به استانبول بروید. قبل از انتخاب راستا زمینی به استانبول در این مطلب به شما خواهیم گفت هزینه سفر از راه زمینی به استانبول چقدر است؟ از کجا می توانید بلیط سفر زمینی به استانبول را تهیه کنید و معایب و مزایای سفر زمینی به استانبول چیست؟ در عین حال می توانید پس از رسیدن به استانبول برای خرید بلیط اتوبوس از ترمینال های استانبول به مقصد دیگر شهرهای ترکیه اقدام کنید.

راهنمای سفر با اتوبوس (زمینی) از تهران به استانبول

از کدام ترمینا ل ها به استانبول حرکت می کنیم؟

از پایانه بیهقی در میدان آرژانتین در تهران یا پایانه آزادی معروف به پایانه غرب در تهران امکان حرکت به طرف استانبول وجود دارد. بسته به این که از کدام پایانه بلیط اتوبوس استانبول را تهیه نموده اید، از همان ترمینال حرکت خواهید کرد. اتوبوس هایی که در خط تهران استانبول کار می نمایند بسیار شیک و مرتب هستند. این اتوبوس ها VIP هستند و امکانات خوبی دارند. بعلاوه برای تماشا شهرهای دیگر ترکیه، می توانید به تور کاپادوکیا وبلاگ باران علم بپیوندید.

ساعت حرکت اتوبوس چه زمانی است؟

معمولا برای ساعت 9 صبح تا 12 ظهر بلیط فروخته می گردد. اما گاهی تاخیر 30 تا 45 دقیقه ای پیش از حرکت وجود دارد. البته استثناهایی هم هست. مثلا در زمان هایی که مسافر زیاد است و زمان اوج سفر به استانبول است، این ساعت ها در طول روز بیشتر می شوند و ممکن است شب ها نیز حرکت باشد. برای کسب اطلاعات دقیقتر از زمان حرکت اتوبوس ها به پایانه یا ترمینال هایی که محل فروش بلیط اتوبوس تهران استانبول است مراجعه کنید، یا از سایت های واسطه که آنلاین این بلیط را ارائه می نمایند بلیط خود را تهیه نمائید. اگر مایل به تماشا دیگر شهرهای ترکیه نیز هستید، پیشنهاد می کنیم تور قونیه وبلاگ باران علم را از دست ندهید. این تور را می توانید به صورت زمینی و هوایی انجام دهید و در هر کدام از زیبایی ها و مواهب گوناگونی بهره مند شوید. با تور گروهی قونیه وبلاگ باران علم، به مکان هایی سفر خواهید کرد که کمتر گردشگری به آن پا گذاشته و چیزهایی را خواهید شناخت که بی شک برایتان تجربه عالی و دوست داشتنی خواهد بود.

چطور بلیط تهران استانبول زمینی را بگیرم؟

راه تهیه بلیط این روزها بسیار ساده است. می توانید حضوری بلیط تهیه کنید یا آنلاین از سامانه های فروش بلیط اتوبوس اقدام کنید. با حضور در یکی از پایانه های تهران مانند آزادی یا بیهقی نیز حضوری می تواند از تعاونی هایی که فروش بلیط استانبول را دارند، بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. سفر زمینی استانبول فرصتی مجذوب کننده برای تماشا شهرها و روستاهایی است که شاید نام شان هم به گوش تان نخورده باشد. می توانید از میان کوه ها و دشت های بسیار بگذرید، قله های فراوانی را ببینید و نسیم خنک رودها نیز بهره مند شوید.

قیمت بلیط اتوبوس تهران استانبول چه قدر است؟

سخت است اگر قیمت ثابتی را برای تمام سال به شما بگوییم. بسته به اینکه چه زمانی از سال قصد سفر دارید، نرخ بلیط اتوبوس تهران استانبول فرق دارد. مثلا در ایام نوروز قیمت بلیط اتوبوس افزایش می یابد.

راستا رسیدن به استانبول چطور است؟

اتوبوس ها از مرز بازرگان و مرز رازی وارد ترکیه می شوند. پس از رسیدن به مرز خودتان باید به صورت انفرادی از مرز عبور کنید و کنترل مدارک و گشتن وسایل تان به وسیله ماموران گمرک ایران و ترکیه در مرز بازرگان یا مرز رازی انجام می گردد.

سفر به استانبول، زمینی چقدر زمان می برد؟

مدت زمانی که در اتوبوس خواهید بود بین 34 تا 36 ساعت است. یعنی بیش از یک روز در اتوبوس هستید. بنابراین خودتان را برای سفری طولانی آماده کنید. هر چند اتوبوس های این راستا مجهز هستند و صندلی های تخت خواب شو دارند اما باز هم طولانی بودن راستا برای کسانی که خیلی تجربه سفر زمینی ندارند، از معایب آن محسوب می گردد. غیر از طولانی بودن راه زمانی که به مرز می رسید و باید پاسپورت و وسایل تان به وسیله پلیس آنالیز گردد هم در زمان های اوج سفر به استانبول، بسیار وقت گیر است و ممکن است چند ساعت در صف منتظر بمانید.

بلیط اتوبوس استانبول به تهران را چگونه تهیه کنیم؟

بر خلاف بلیط تهران استانبول که بسیار ساده و آنلاین می توانید تهیه کنید، بلیط برگشت بصورت آنلاین یا تلفنی در بیشتر مواقع امکان پذیر نیست و فروش آنلاین بلیط برگشت نسبت به راستا رفت بسیار محدود است، اگر نتوانستید بلیط خود را از تهران تهیه کنید یا باید هنگام رسیدن به استانبول از دفاتر تعاونی های مربوطه تهیه کنید که در این حالت ریسک پربودن اتوبوس را باید قبول کنید. راه چاره دیگر سپردن این وظیفه به یکی از کارگزاران تورهای ترکیه هست که در تهران هزینه بلیط را پرداخت می کنید و کارگزار بلیط شما را در استانبول خریداری نموده و هنگام رسیدن شما به استانبول، اصل بلیط تحویل شما داده می گردد.

قیمت بلیط استانبول چگونه محاسبه می گردد؟

قیمت بلیط استانبول-تهران با لیر محاسبه می گردد و قیمت آن شناور بوده و عدد ثابتی ندارد، این بلیط در ایام عادی بین 150 تا 200 لیر در سال 1398 شناور است، اما این قیمت در ایام شلوغ مثل نوروز تا 350 تا 400 لیر نیز افزایش می بابد.

اتوبوس های استانبول-تهران معمولا بین ساعت 10:00 تا 12:00 صبح از منطقه آکسارای به سمت تهران حرکت می نمایند و از مرز بازرگان وارد ایران می شوند، در هنگام برگشت نیز گذر از مرز و انجام امور گمرکی و کنترلی به صورت انفرادی به وسیله مسافر باید انجام گردد.

مدت زمان رسیدن به تهران مشابه با زمان رفت حدود 36 ساعت است پس برای یک شب اقامت در اتوبوس خودتان را آماده کنید.

اگر می خواهید همه امور سفر خود را یک کارگزار معتبر انجام دهد، اطلاعات سفر استانبول زمینی ما را مطالعه کنید.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ باران علم

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "راهنمای سفر با اتوبوس (زمینی) از تهران به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر با اتوبوس (زمینی) از تهران به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید