مشاهده یوزپلنگ ایرانی در خانه یکی از ساکنان تربت حیدریه؟ ، واکنش رئیس اداره حفاظت از محیط زیست

به گزارش وبلاگ باران علم، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه از گزارش حضور یک قلاده پلنگ در تربت حیدریه اطلاع داد.

مشاهده یوزپلنگ ایرانی در خانه یکی از ساکنان تربت حیدریه؟ ، واکنش رئیس اداره حفاظت از محیط زیست

به گزارش وبلاگ باران علم، داوود نورمحمدی با بیان اینکه پس از اعلام مشاهده رد پای یک قلاده پلنگ به وسیله یکی از اهالی محیط بانان به منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: با آنالیز های انجام شده به وسیله محیط بانان و پایش منطقه ردپای این گونه جانوری مشاهده و حضورش مورد تائید نهاده شد اما خود پلنگ مشاهده نشده است.

وی توضیح داد: پلنگ که یک گونه چتر است چون در هر روز کیلومترها حرکت می نماید؛ به همین علت به سختی می توان آن را مشاهده نمود و این موجب شده آمار دقیقی از تعدادشان در منطقه نداشته باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه با بیان اینکه گزارش مشاهده رد پای این گونه جانوری در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع ژرف بوده و به هیچ عنوان در منطقه مسکونی نبوده است، عنوان نمود: اینکه بعضی رسانه ها از مشاهده یوزپلنگ در منطقه مسکونی گزارش داده اند، تکذیب می گردد.

وی از پلنگ به عنوان یک از نادرترین و کمیاب ترین گونه های در معرض خطر نام برد و بیان نمود: پلنگ ایرانی هم اکنون در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه بندی شده و جزو گونه های در معرض خطر به شمار می رود.

نورمحمدی اظهار داشت: وجود این نوع گونه های جانوری بسیار به زیست بوم هر منطقه یاری می نماید و جمعیت بسیاری از گونه های مهاجم مانند گراز و... را می تواند تعدیل کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مشاهده یوزپلنگ ایرانی در خانه یکی از ساکنان تربت حیدریه؟ ، واکنش رئیس اداره حفاظت از محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده یوزپلنگ ایرانی در خانه یکی از ساکنان تربت حیدریه؟ ، واکنش رئیس اداره حفاظت از محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید