آزمایش ساده ای که زوال عقل را 5 سال زودتر تشخیص می دهد

به گزارش وبلاگ باران علم، دانشمندان یک آزمایش خون ساده توسعه داده اند که می تواند تا پنج سال قبل از ظهور علائم، بیماری زوال عقل را تشخیص دهد.

آزمایش ساده ای که زوال عقل را 5 سال زودتر تشخیص می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ باران علم به نقل از دیلی میل، کارشناسان آلمانی می گویند، به یاری آزمایش ساده خون می توان بیماری زوال عقل را 5 سال زودتر تشخیص داد.

هنگامی که اولین علائم زوال عقل ظاهر می گردد، بیماران دچار آسیب مغزی می شوند، اما دانشمندان می گویند ممکن است به زودی بتوانند این بیماری را زود تشخیص دهند.این امر منجر به درمان سریع تر بیماران می گردد و به کند شدن شرایط یاری می نماید.

دانشمندان مرکز آلمانی بیماری های عصبی می گویند که اکنون سه نشانگر زیستی را شناسایی نموده اند که ممکن است به عنوان علامت هشداردهنده ای باشد که نشان می دهد فرد از این بیماری رنج می برد.

براساس آمارهای موجود، در انگلیس حدود 850 هزار نفر مبتلا به زوال عقل هستند و 6.2 میلیون نفر در ایالات متحده از این بیماری رنج می برند.

عوامل زیادی در آغاز زوال عقل از جمله سن، شرایط سلامتی و شیوه زندگی موثر هستند، بنابراین افزایش خطر به این معنا نیست که فرد قطعاً دچار زوال عقل می گردد.با این حال، هشدار اولیه در خصوص افزایش خطر می تواند از ابتلا به زوال عقل جلوگیری نموده یا آن را به تاخیر بیندازد زیرا به افراد اجازه می دهد برای هرگونه مشکل بهداشتی، از جمله فشار خون بالا یا سطح کلسترول در پی درمان باشند؛ علاوه بر این به آنها در اصلاح شیوه زندگی خود به وسیله ورزش منظم و تغذیه سالم یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آزمایش ساده ای که زوال عقل را 5 سال زودتر تشخیص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش ساده ای که زوال عقل را 5 سال زودتر تشخیص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید