برترین ماده غذایی روزانه برای کاهش پیری

به گزارش وبلاگ باران علم، کارشناسان نسل هاست که در پی اکسیر جوانی بوده اند. جوان به نظر رسیدن به معنای کنار گذاشتن خود لوازم آرایشی گران قیمت، بوتاکس یا جراحی پلاستیک است.

برترین ماده غذایی روزانه برای کاهش پیری

به گزارش وبلاگ باران علم به نقل از یاهونیوز؛ با تداوم پیشرفت علم متخصصان تغذیه دریافته اند که تعداد ساعات خواب شما ورزش هایی که در طول روز انجام می دهید و میزان آبی که می نوشید همگی در کاهش چین و چروک ها و خطوط پیری نقش دارند.

کند کردن فرایند پیری به رژیم غذایی شما نیز تعمیم می یابد و خوردن مواد غذایی مناسب نقش مهمی در یاری به جوان به نظر رسیدن و احساس جوانی کردن شما دارد.

ممکن است یک ماده غذایی فوق العاده وجود نداشته باشد که بتواند معجزه کند، اما یک میوه خاص بسیار نزدیک به ماده ای معجزه آسا وجود دارد: بلوبری یا زغال اخته آبی.

بلوبری یک نیروگاه تغذیه ای مناسب و سرشار از آنتی اکسیدان های ویتامین آ، ث و آنتوسیانین است. آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری راز جوان تر به نظر رسیدن و احساس جوان تر شدن را در خود دارند و می توانند تا حد زیادی به بدن تان یاری نمایند.

این آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از التهاب و محافظت از بدن در برابر اکسیداسیون که می تواند منجر به پیری و بیماری شود یاری می نمایند. هم چنین، آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون، اضطراب و زندگی روزمره یاری می نمایند.

علم همچنان به کشف اسرار بیشتر و بیشتری در این میوه با گذشت زمان ادامه می دهد. بر اساس مطالعه ای که نتیجه آن در Mutagenesis منتشر شده ریشه پیری به آسیب هایی باز می شود که بر دی ان ای شما در طول زندگی تان وارد می شود.

مطالعه ای در مجله تغذیه اروپایی نشان داد که زغال اخته آبی یا بلوبری نه تنها از آسیب دی ان ای جلوگیری می نماید بلکه ممکن است به پیشگیری از سرطان و سایر اشکال بیماری که به جهش و تخریب دی ان ای مربوط می شوند نیز یاری کند. ضرروتا نیازی نیست که بلوبری را تازه بخورید دانشمندان در همان پژوهش دریافتند که بلوبری خشک شده یخ زده نیز دارای فواید یکسانی است.

نتیجه پژوهش دیگری که در نشریه Life Extension منتشر شد این یافته را مورد تایید قرار داده است. در آن پژوهش کشف شد که بلوبری ممکن است به لطف بار آنتی اکسیدانی بزرگ خود در هر وعده طول عمر را افزایش داده و مغز شما را سالم نگه دارد.

شما می توانید برای خوردن بلوبری آن را به ماست، اسموتی یا بلغور جودوسر اضافه کنید یا از یک یا دو مشت آن به عنوان میان وعده بهره ببرید.

منبع: فرارو

به "برترین ماده غذایی روزانه برای کاهش پیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ماده غذایی روزانه برای کاهش پیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید