7 تا از قدیمی ترین وسایل جهان!

به گزارش وبلاگ باران علم، بعضی مواقع با پیرترین انسان ها و حتی پیرترین حیوانات روبه رو می شوید ولی چیزی در خصوص قدیمی ترین وسایل شنیده اید؟

7 تا از قدیمی ترین وسایل جهان!

گاهی اوقات بعضی وسایل چندین و چند سال برای یک خانواده کار می نمایند به طوری که به نظر می رسد قصد خراب شدن ندارند و به نوعی از قطعات خرابی ناپذیر ساخته شده اند. در این مطلب از وبلاگ باران علم با قدیمی ترین وسایل دنیا آشنا می شوید.

قدیمی ترین لامپ

شاید کارکردن یک لامپ برای مدتی بیش از یک سال واقعا عجیب به نظر برسد اما این رورها لامپی در ایستگاه آتش نشانی لیورمور حضور دارد که بیش از 115 سال است که می سوزد و خاموش نشده است.

قدیمی ترین ربات

بعد از جنگ دنیای دوم که همه در پی درست کردن کشورهای تخریب شده خود بودند در بریتانیا مردی به نام تونی سیل رباتی انسانی ساخت که هیچ هوشی نداشت و به سختی هم حرکت می کرد که این روزها بعد از گذشت بیش از 45 سال هنوز هم می تواند حرکت کند و کاملا سالم به نظر می رسد. جالب اینجاست که در زمان ساخت این ربات تونی تنها 19 سال سن داشته است و با استفاده از تخیلات خود این ربات آلومینیومی را ساخته است.

قدیمی ترین هتل

قدیمی ترین هتل دنیا 13 قرن قدمت دارد و در ژاپن همچنان به کار خود ادامه می دهد. هتل هوشی در ژاپن به عنوان کهن ترین هتل دنیا از سال 1994 میلادی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این هتل که در سال 717 افتتاح شد امروزه به دلیل قدمت تاریخی آن نه تنها به عنوان یک هتل بلکه به عنوان یک میراث تاریخی و فرهنگی به کار خود ادامه می دهد.

قدیمی ترین خودرو

در سال 1884 دقیقا یک سال قبل از اینکه بنز خودرو را به فراوری انبوه برساند در فرانسه خودرویی با موتور بخار ساخته شد. این خودرو چند سال پیش در یک مزایده به فروش گذاشته شد و البته قیمت پایه آن نزدیک به 4.5 میلیون دلار بود. سرعت این خودرو می توانست نزدیک به 60 کیلومتر برسد و نکته جالب تر اینجاست که این خودرو هنوز هم کار می نماید.

قدیمی ترین جاروبرقی

هری کاکس قدیمی ترین جارو برقی دنیا را در اختیار دارد. این جاروبرقی بیش از 108 سال است که در حال کار است و تا به حال خراب هم نشده است. این جارو برقی به عنوان قدیمی ترین جاروبرقی در حال کار دنیا شناخته می گردد. صاحب آن می گوید این جاروبرقی به طور خانوادگی در بین آن ها بوده است اما بسیار سنگین و پر سروصدا است و کاربرد زیادی در خانه ندارد.

قدیمی ترین یخچال

در سال 1936 خانواده ای در انگلستان یک یخچال خریداری کردند. این خانواده آن را یکی از بزرگ ترین دستاوردهای بشر می دانستند، به همین دلیل به دقت از آن مراقبت کردند. این یخچال همچنان هم در حال کار کردن است. در این مدت این یخچال به هیچ عنوان خراب نشده است. صاحب فعلی آن خانم کینگ هون می گوید این یخچال سنش نزدیک به 78 سال است و از جمله میراث ما به شمار میرود.

قدیمی ترین تلویزیون

تلویزیون در همان سال های اول، برنامه خاصی نداشت و تنها چند ساعت کوتاه در طول روز برنامه های مختلف در آن پخش می شد و در همان ابتدا، فردی انگلیسی با قیمت کمتر از 100 پوند تلویزیونی خریداری کرد که از آن سال تا به حال در حال کار کردن است. این تلویزیون نزدیک به 78 سال سن دارد و تا به حال تنها 30 درصد از قطعاتش تعمیر شده است. همراه با یک صفحه نمایش سیاه و سفید 12 اینچی. این تلویزیون این روزها 5 هزار پوند قیمت دارد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 6 عادت روزمره که هوشتان را کم می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "7 تا از قدیمی ترین وسایل جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 تا از قدیمی ترین وسایل جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید