آمریکا هنوز به فکر تحریم ترکیه برای خرید اس 400 است

به گزارش وبلاگ باران علم، وزیر خارجه آمریکا گفته که این کشور همچنان در حال آنالیز این مساله است که چطور به خرید اس-400 های روسی توسط ترکیه باید واکنش نشان دهد.

آمریکا هنوز به فکر تحریم ترکیه برای خرید اس 400 است

به گزارش وبلاگ باران علم، به نوشته روزنامه دیلی صباح، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع در کمیته امور خارجی سنای آمریکا گفت: ما به ارزیابی این مساله ادامه می دهیم که چطور باید تحریم هایی را علیه ترکیه بابت خرید این سامانه های دفاعی موشکی اس-400 روسی اعمال کنیم.

در پی به وجود آمدن یکسری تنش ها بین دو کشور در پی خرید این سامانه ها، ترکیه مکررا پیشنهاد ایجاد یک کارگروه فنی را شامل ناتو برای یاری به حل این مناقشه مطرح نموده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مارس امسال میلادی اعلام نمود که آمریکا پیشنهاد فروش سیستم های پاتریوت را به آنکارا داده اگر که ترکیه قول بدهد سیستم های روسی اس-400 را فعال نکند.

آنکارا تاکید نموده که این امتناع آمریکا بوده که سیستم هایش را به ترکیه نفروشد و باعث گردد تا ترکیه به سمت دیگر فروشندگان برود و افزوده که روسیه پیشنهاد یک توافق بهتر را داده که شامل انتقال تکنولوژی هم می گردد.

در جریان سفر نوامبر اردوغان به واشنگتن، وی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود ملاقات کرد و با وی برای ایجاد یک کارگروه در این باره به توافق رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا هنوز به فکر تحریم ترکیه برای خرید اس 400 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا هنوز به فکر تحریم ترکیه برای خرید اس 400 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید