ادامه فرایند صعودی قیمت خودرو
به گزارش وبلاگ باران علم، فرایند صعودی قیمت بیشتر خودروها در بازار همچنان ادامه دارد. در این بین برخی خودروها حدود 20 میلیون تومان افزایش داشته است. در ادامه قیمت روز خودروها را بخوانید.
وبلاگ باران علم - هم زمان با ثبت پیک نو کرونا در کشور، قیمت ها هم در بازار خودرو فرایندی افزایشی به خود گرفته و هم چنان با رشد قیمت ها روبه رو هستیم به طوری که قیمت برخی خودروها رشد 20 میلیون تومانی را هم تجربه کرده است.
ادامه فرایند صعودی قیمت روز خودروها در بازار
بررسی قیمت ها در بازار خودرو نشان دهنده ادامه فرایند صعودی قیمت بیشتر خودروها است، به طوری که شاهد افزایش قیمت تا 20 میلیون تومانی برخی خودروها نسبت به 10 روز گذشته هستیم.
امروز در بازار هر دستگاه خودرو سمند LX مدل 1400 بدون تغییر نسبت به 10 روز پیش معادل 218 میلیون تومان، پژو 405 مدل جی ال ایکس با رشد 4 میلیون تومانی معادل 220 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 5 ساده بدون تغییر قیمت، معادل 266 میلیون تومان معامله می شود.
همچنین پژو 206 صندوقدار با رشد قیمت 4 میلیون تومانی قیمت نسبت به 10 روز پیش با قیمت 284 میلیون تومان و پژو 207 اتوماتیک بدون تغییر قیمت معادل 395 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود.
افزایش 20 میلیون تومانی قیمت پژو 207 دنده ای
هر دستگاه پژو 207 دنده ای رینگ فولادی هم با رشد قیمت 20 میلیون تومانی به قیمت 315 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
در مورد رانا پلاس هم باید به افزایش قیمت 2 میلیون تومانی اشاره کنیم، به طوری که قیمت این خودرو امروز در بازار به 235 میلیون تومان رسیده است.
در عین حال، امروز هر دستگاه پژو پارس ساده مدل 1400 معادل 235 میلیون تومان معامله شد که نسبت به 10 روز پیش افت 15 میلیون تومانی را داشته است.
در مورد قیمت پژو 206 تیپ 2 ساده هم باید به افزایش 7 میلیون تومانی قیمت این خودرو طی 10 روز اخیر اشاره کنیم، به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت 232 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود.
در مورد دنا معمولی رینگ فولادی هم باید به افت یک میلیون تومانی قیمت این خودرو طی روزهای اخیر و عرضه آن به قیمت 299 میلیون تومان در بازار امروز اشاره کنیم.
در این میان قیمت دنا پلاس دنده ای توربو طی 10 روز اخیر تغییری نداشته و با قیمت 403 میلیون تومان خرید و فروش می شود. این خودرو 10 روز پیش رشد قیمت 28 میلیون تومانی را تجربه کرده بود.
در بازار امروز هایما s7 توربو هم با افت قیمت 70 میلیون تومانی به قیمت 600 میلیون تومان به خریداران عرضه می شود.
در مورد قیمت رنو تندر90 مدل E2 باید به ثبات قیمت این خودرو طی روزهای اخیر اشاره کنیم به طوری که در حال حاضر با قیمت 332 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. رنو تندر پلاس اتوماتیک هم با قیمت 450 میلیون تومان معامله می شود که تغییری نسبت به 10 روز پیش نداشته است.
تیبا رینگ فولادی 13 میلیون تومان گران شده است
در بازار امروز هر دستگاه سایپا 111 بدون تغییر قیمت نسبت به 10 روز پیش با قیمت 139 میلیون تومان عرضه می شود.
قیمت سایپا 131 با رشد 2 میلیون تومانی نسبت به 10 روز پیش به 128 میلیون تومان رسیده و در مورد قیمت سایپا 132 هم باید به ثبات قیمت و عرضه این خودرو با قیمت 120 میلیون تومان اشاره کنیم.
امروز هر دستگاه ساینا معادل 147 میلیون تومان در بازار عرضه می شود که تغییری نسبت به 10 روز پیش نداشته است.
تیبا 2 رینگ فولادی با رشد 11 میلیون تومانی نسبت به 10 روز پیش، امروز با قیمت 151 میلیون تومان معامله می شود.
تیبا رینگ فولادی هم با رشد 13 میلیون تومانی نسبت به 10 روز پیش، امروز با قیمت 148 میلیون تومان معامله می شود.
همچنین کوییک دنده ای با رشد قیمت 5 میلیون تومانی معادل 158 میلیون تومان، سراتو 2000 آپشنال بدون تغییر قیمت معادل 798 میلیون تومان و ام وی ام 315 هاچ بک بدون تغییر قیمت معادل 272 میلیون تومان در بازار به مشتریان عرضه می شود.
تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو در دولت نو
قیمت خودرو در بازار در حالی اوج گرفته که چند ماهی است خودروسازان در حال رایزنی برای آزادسازی قیمت تولیداتشان هستند و این امر را عاملی برای خروج از زیان دهی خود نام می کنند. در این راستا صنعتگران جلسات متعددی را با مسئولان دولت قبل و همچنین کنندگان مجلس برگزار کرده و حتی در نامه ای به رئیس کمیسیون صنایع مجلس، موافقت خود را با آزادسازی واردات خودرو در ازای آزادسازی قیمت خودروهای داخلی اعلام کردند.
در جلسه ای که اواخر اردیبهشت امسال در کمیسیون صنایع مجلس با حضور رئیس سازمان توسعه، رئیس شورای رقابت، مدیران عامل شرکت های خودروساز و رئیس انجمن قطعه سازان برگزار شد، نامه ای با امضای مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و همچنین دبیر انجمن قطعه سازان به رئیس کمیسیون صنایع مجلس ارائه شد که در آن پیشنهاد قیمت گذاری خودروها در قالب خودروهای عمومی و اختصاصی مطرح شده بود.
در این پیشنهاد خواسته شده بود تا خودروهای عمومی یعنی خودروهایی که عموم مردم با درآمد کم یا میانه خریداری می کنند، با فرمول بهای تمام شده و با در نظر گرفتن سود 5 درصدی با تایید و نظارت وزارت صنعت قیمت گذاری شوند. اما در مورد خودروهای اختصاصی که لوکس و نسبتاً گران محسوب شده و مشابه خارجی دارند، قیمت گذاری با پیشنهاد هیات مدیره شرکت ها و تایید و نظارت وزارت صنعت بر اساس شرایط عرضه و تقاضای بازار صورت گیرد.
همچنین در این نامه نام شده بود که خودروسازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو ندارند و آن را عاملی برای بهبود فضای رقابتی و ایجاد آرامش در بازار و نزد مصرف کننده می دانند.
به گزارش فارس، باید منتظر ماند و دید دولت نو چه برنامه ای برای کنترل بازار خودرو و قیمت ها خواهد داشت.
منبع: بیت ران