از نسخه های فیک ویندوز 11 فرار کنید

به گزارش وبلاگ باران علم، آیا شما درباره ویندوز 11 و مشخصات به کار رفته در آن اطلاع دارید؟ ویندوز10 با بیش از 1.3 میلیارد نصب (300میلیون نصب از سال 2020 تا 2021) از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده است.

از نسخه های فیک ویندوز 11 فرار کنید

هنگامی که من برای اولین بار از ویندوز11 استفاده کردم، تغییرات و امکانات به کار رفته در آن نسبت به ویندوز10 کاملا محسوس بود و واقعا هیجان زده شدم.

با این حال نصب نسخه فیک آن را توصیه نکرده و پیشنهاد می کنم تا آمدن نسخه اصلی ویندوز11 صبر کنید اما در ادامه این گزارش به چندوچون این ویندوز می پردازیم.

ویندوز 11 با ظاهری تازه

آیکون ها در قسمت نوار وظیفه شبیه آیکون های به کار رفته در ویندوز کروم قرار داده شده اند اما هنوز هم دکمه Start در سمت چپ واقع شده است.

ویندوز11 گوشه های کاملا گردی شبیه macOS دارد. منوی تازهی که در ویندوز11 طراحی شده ظاهر مینی مافهرستی دارد و برنامه ها و پرونده های اخیرا استفاده شده را نشان می دهد.

مطمئنا برای یافتن فهرست کامل برنامه ها، باید روی آن کلیک کنید. در ادامه ما به معرفی سایر مشخصاتی که در ویندوز11 به کار گرفته شده، می پردازیم.

پشتیبانی از چند مانیتور

به گفته شرکت مایکروسافت ویندوز11 پشتیبانی بهتری از چند مانیتور انجام خواهد داد. در این سیستم عامل، وقتی لپ تاپ را به یک مانیتور جدا را متصل می کنید همه برنامه های باز را روی مانیتور نمایش خواهد داد. به عبارتی دیگر آخرین برنامه هایی را که از آن استفاده می کرده اید به خاطر می آورد.

حالت نمایش در تبلت هم بیشتر شبیه حالت دسکتاپ است و با تغییرات ظریفی مانند فضاهای بیشتر بین آیکون های نوار وظیفه همراه است. در ویندوز11 بازخوردهای لمسی و صوتی ارائه شده و با تایپ صوتی می توانید با ویندوز11 ارتباط برقرار کنید.

تیم ها در ویندوز 11 ادغام می شوند

یکی از بزرگترین تغییراتی که در ویندوز11 شاهد آن هستیم در ویدئوکنفرانس و ابزارهای پیام رسان آن خواهد بود. اپلیکیشن های آن قصد دارند که از 20میلیون کاربر در سال2019 به بیش از 145میلیون کاربر در سال 2021 برسند.

عملکرد سریع و امنیت بیشتر

در ویندوز11 سرعت جست وجو در اینترنت، ورود به سیستم با Window Hello و همچنین بیرون آمدن از حالت Sleep با سرعت بیشتری صورت می پذیرد. طبق ادعای مایکروسافت ویندوز11 امن ترین نسخه ای است که تا به امروز وارد بازار شده و یکی از نشانه های این امر نصب این سیستم عامل در رایانه های شخصی است که نیاز به تراشه امنیتی (TPM) دارد.

قیمت و تاریخ انتشار

شرکت مایکروسافت تأیید کرده است که ویندوز11 برای تمام کاربران ویندوز10 رایگان خواهد بود و اعلام کرد که اواخر امسال و سال 2022 منتشر خواهد شد.

اگر می خواهید همین حالا به ویندوز11 بروید باید در رایانه خود برنامه Windows Insider را انتخاب کنید. برای اطمینان از اینکه رایانه شخصی شما می تواند سیستم عامل ویندوز11 را اجرا کند باید از برنامه PC Health Check استفاده کنید و از طریق جهت Settings > Update & Security > Windows Insider Program از پیش نمایش insider preview دیدن کنید.

حالت لمسی ویندوز

در ویندوز11 هم پیشرفت های خوبی در زمینه لمسی ایجاد شده است. حالت اختصاصی تبلت در ویندوز10 کاملا ازبین رفته و مایکروسافت آن را با اشاره ها و سایر ویژگی ها جایگزین کرده است.

این به آن معناست که با انگشتان لمس آیکون ها و باکس ها راحت تر است. صفحه کلید لمسی هم بسیار بهبود یافته است بنابراین می توانید با استفاده از انگشتان خود صفحه را بالا بکشید و از Spacebar به نام صفحه لمسی استفاده کنید.

در مورد حرکات، با استفاده از سه یا چهار انگشت روی ویندوز می توانید پنجره ها را به حداقل برسانید و ببندید.

آیا تا به حال به داشتن چند دسکتاپ در یک ویندوز فکر کرده اید؟

در ویندوز11 امکان تنظیم پس زمینه های متفاوتی را برای هر دسکتاپ مجازی خواهید داشت. این بسیار منطقی است: در هر دسکتاپ می توانید از Snap Layout که قبلا در مورد آنها توضیح داده شد، استفاده کنید.

ویندوز11 میزبان اپلیکیشن های اندروید

شما می توانید اپلیکیشن های اندروید را در رایانه شخصی خودتان اجرا کنید. آنچه که باید منتظر آن ماند این است که برنامه های اندروید در ویندوز 11 چطور عمل می کنند؟ سایر به روزرسانی های قابل توجه دیگر در این فروشگاه این است که افراد می توانند برنامه های PWA و برنامه های WIN32 و همچنین برنامه های UWP را در این فروشگاه بیابند.

اجرای بازی های کامپیوتری ویندوز11 به چه صورت است؟

اجرای بازی های کامپیوتری ازجمله موارد دیگری هستند که اغلب کاربران از آنها استفاده می کنند. شما می توانید بازی های Xbox Game Pass را اجرا کنید و Xbox Cloud Gaming در برنامه Xbox ویندوز11 پشتیبانی می شود.

از نظر عملکرد و کیفیت بصری، موارد DirectStorage و Auto HDR را اضافه می کند؛ مورداول سرعت بارگیری بازی ها را در فضای ذخیره سازی کارت گرافیک افزایش می دهد و مورددوم کیفیت تصویر بسیار غنی با دامنه رنگ و عمق بیشتر را تولید می کند.

معصومه سعادت - خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه وبلاگ باران علم

منبع: جام جم آنلاین

به "از نسخه های فیک ویندوز 11 فرار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نسخه های فیک ویندوز 11 فرار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید