تعداد مبتلایان جهانی کرونا به 21 میلیون نفر رسید

به گزارش وبلاگ باران علم، برآورد های آماری از سراسر دنیا نشان می دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از بیست ویک میلیون نفر بیشتر شده است.

تعداد مبتلایان جهانی کرونا به 21 میلیون نفر رسید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ باران علم، برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در دنیا به ویروس کووید19 مبتلا شده اند امروز (آدینه) از 21 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 21,067,520 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 753,493 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما حدود چهارده میلیون نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود پنج میلیون و چهارصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست وچهار گذشته 1,284 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با حدود 170 هزار جان باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود شش میلیون و چهارصد هزار مبتلا و نزدیک به 243 هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا سه میلیون و صد هزار مورد ابتلا و 202 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که تدروس آدانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت هفته قبل گفته بود شاید هرگز واکسنی برای مقابله با این بیماری ساخته نشود.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس آنالیز های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در دنیا بیمار نموده بود، دربازه های چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا امروز به 21 میلیون نفر برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تعداد مبتلایان جهانی کرونا به 21 میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان جهانی کرونا به 21 میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید