تغییر بزرگ در نامگذاری پردازنده های اینتل

به گزارش وبلاگ باران علم، زومیت نوشت: اینتل قبل از عرضه نسل چهاردهم پردازنده های خود، تغییر بزرگی در نام گذاری این محصولات اعمال کرد.

تغییر بزرگ در نامگذاری پردازنده های اینتل

شایعات واقعیت داشت و اینتل به طور رسمی i از نام گذاری Core i5، Core i7، Coire i9 و Core i3 حذف کرد. این شرکت اکنون درحال برنامه ریزی برای فروش سه مدل پردازنده با نام Intel، Intel Core و Intel Core Ultra است.

کارشناسان برندسازی اینتل در گفت وگو با ورج اعلام نموده اند کلمه بسیار مهم Intel درحال فراموش شدن بود و پردازنده های کاملاً متفاوت Meteor Lake که نیمه دوم 2023 از راه می رسند، برترین فرصت را برای تغییرات بزرگ فراهم کردند.

کریستوفر هیرش، مدیر برندینگ محصولات اینتل می گوید: وقتی به نحوه صحبت مطبوعات فناوری، نحوه صحبت خرده فروشان، سازندگان و شرکای خود نگاه می کنیم، جالب بود که همه فقط از یک حرف و عدد کوتاه برای معرفی پردازنده ها استفاده می نمایند.

تحقیقات تیم آبی نشان می دهد برند Core بود که ارتباط با اینتل را ایجاد کرد و نه i5 یا i7. آیا حرف i نماینده اپل یا آیفون و آیپد است؟ آیا این موضوع واقعاً ناشناخته بود؟ هیرش می گوید بعضی مردم حتی نمی دانستند پردازنده های Core i5 یا Core i7 محصولات اینتل هستند.

تیم تروز، استراتژیست برند اینتل می گوید: استفاده از Ultra 7 به ما یاری می نماید قطعات پرچم دار را از سایر مدل ها جدا کنیم؛ درست مثل BMW M5 که با سری BMW 5 تفاوت دارد. البته این مقایسه، کامل نیست زیرا Ultra برای اینتل، الزاماً به معنی سرعت، سبک بودن یا لوکس بودن نیست.

هیرش و تروز توضیحات زیادی درمورد تغییرات نام گذاری پردازنده های اینتل ارائه ندادند اما اشاره می نمایند محصولات سری Ultra اینتل از مجموعه ویژگی های بزرگ تر، گرافیک ARC یکپارچه، قابلیت های هوش مصنوعی و برترین عملکرد بهره می برند که نمونه آن در هیچ کدام از پردازنده های اصلی Core وجود ندارد.

هیرش می گوید افراد اعلام می کردند من i7 یا i9 خریداری نموده ام و اکنون باید بگویند خریدار Ultra هستند. او در بخش دیگری از توضیحاتش گفت: کاربران همچنان می توانند از عدد های مخصوص که نمونه آن را در مدل های i5 و i7 و غیره دیده ایم، نسل و قابلیت های پردازنده های نو را شناسایی نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تغییر بزرگ در نامگذاری پردازنده های اینتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر بزرگ در نامگذاری پردازنده های اینتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید