دیدن کنید؛ پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی

به گزارش وبلاگ باران علم، پارک ملی دریاچه های پلیتویک یکی از جاذبه های طبیعی بسیار دیدنی کرواسی بوده که از 16 دریاچه با رنگ های متنوع تشکیل شده است.

دیدن کنید؛ پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی

کرواسی یکی از مجذوب نماینده ترین کشورهای اروپایی است که هم جاذبه های طبیعی وصف ناپذیری دارد و هم بنادر و آثار تاریخی آن هر گردشگری را به خود علاقه مند دارد. این کشور جنگل های انبوه زیادی دارد که در یکی از آن ها پارک ملی بسیار زیبایی به نام پارک ملی دریاچه های پلیتویک واقع شده که به ثبت یونسکو نیز رسیده است.

در این پارک ملی 16 دریاچه که در ارتفاعات مختلفی قرار گرفته اند و با آبشارها و رودخانه به یکدیگر متصل شده اند، هر انسانی را مدهوش می نمایند. رنگ این دریاچه به علت وجود مقادیر زیادی از مواد معدنی در آب آن ها، سبز، آبی فیروزه ای و خاکستری دیده می شوند.

چشم انداز آبشارهای این پارک ملی که دریاچه ها را به یکدیگر متصل نموده اند، نیز واقعا محسورنماینده است و حتی می توانید ساعت ها غرق در تماشای آن ها شوید. در مقابل آبشارها پلی ایجاد شده است که می توانید از روی آن نهایت لذت را از چشم انداز آن ها ببرید.

در پارک ملی دریاچه های پلیتویک سدهای طبیعی تشکیل شده از سنگ های تراورتن که مرز بین دریاچه ها هستند، نیز چشم انداز منحصر به فردی خلق نموده اند. در زمستان نیز می توانید شاهد آبشارهای یخ زده این پارک ملی باشید که واقعا یکی از شگفت انگز ترین آثار هنری طبیعت است.

توصیه می کنیم قایق سواری و پیاده روی در مسیرهای ایجاد شده را از دست ندهید. بعلاوه می توانید از سرویس ویژه نیز برای جابه جایی در این پارک بهره ببرید. شما تنها با دو ساعت رانندگی از زاگرب، مرکز کرواسی می توانید به این بهشت زمینی برسید و در آرامش بی نظیر آن لذت ببرید.

در ادامه شما را به تماشای ویدیویی بسیار زیبا از پارک ملی دریاچه های پلیتویک که با استفاده از پهپاد ضبط شده است، دعوت می کنیم.

منبع: کجارو / magelan.org / fa.wikipedia.org

به "دیدن کنید؛ پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن کنید؛ پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید