ثبت مشترک نگارگری مقدمه ای برای کار های مشترک

به گزارش وبلاگ باران علم، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: ثبت مشترک هنر نگارگری در ایران مقدمه ای برای کار های مشترک در بین کشور های منطقه است که نشان می دهد ما می توانیم کار های دیگری در زمینه فعالیت های مشترک فرهنگی مانند اتفاقی که در ثبت نوروز رخ داد انجام دهیم.

ثبت مشترک نگارگری مقدمه ای برای کار های مشترک

به گزارش خبرگزاری وبلاگ باران علم، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران دیروز اضافه کرد: امروز جای بسیار خوشحالی است که اعلام کنیم پرونده نگارگری که یک پرونده طولانی بود با کار جمعی میان دستگاه های مختلف به ویژه وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در کمیته جهانی میراث ناملموس مورد تصویب نهاده شد.

آقای ایوبی اضافه کرد: این هنر فاخر و ارزشمند از هنر های آبا و اجدادی ماست که امروز به تصویب رسید و در فهرست میراث ناملموس به ثبت رسید.

وی گفت: این سیاستی است که ما با کمیته یونسکو داریم و دنبال می کنیم، چون معتقد هستیم پیوند ما با کشور های اطراف یک پیوند فرهنگی است و میراث مشترک ما باید وحدت بخش باشد.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: ما چهار کشور امروز بر محور بسیار فاخر کتاب نهاده شده ایم که نشان دهنده شعر و ادب در منطقه بسیار مهم ماست.

وی اضافه کرد: این موضوع یادآور ثبت نوروز است که الان 12 کشور در آن عضو هستند و کشور های دیگر هم نامزد هستند که بتوانیم با یکدیگر کار های مشترک انجام دهیم که آن ها هم فرایند قانونی خود را طی می نماید.

آقای ایوبی گفت: من معتقد هستم که برجسته کردن ریشه های تاریخی و فرهنگی اول از همه یک دستاورد عظیم است و دوم این که همکاری بیشتری با کشور های دیگر که ریشه های مشترک دارند ایجاد می نماید.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ باران علم به نقل از صدا و سیما، امروز بنا بر اعلام معاون میراث فرهنگی کشور هنر نگارگری (مینیاتور) در پرونده ای مشترک با ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان در فهرست میراث جهانی ناملموس بشری نهاده شد و به عنوان پانزدهمین میراث ناملموس ایران در یونسکو ثبت شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ثبت مشترک نگارگری مقدمه ای برای کار های مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت مشترک نگارگری مقدمه ای برای کار های مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید