خبرنگاران استانداری خراسان رضوی رتبه نخست انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات

به گزارش وبلاگ باران علم، مشهد- خبرنگاران- استانداری خراسان رضوی در چارچوب فعالیت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رتبه نخست را در بین تمام دستگاههای اجرایی کشور کسب کرد.

خبرنگاران استانداری خراسان رضوی رتبه نخست انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پایگاهی فعال در بستر اینترنت است که دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی و حکومتی ایجاد نموده است.

11 هزار و 73 دستگاه و نهاد دولت جمهوری اسلامی ایران در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عضویت و فعالیت دارند.

بنا بر اعلام روز سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی این رتبه پس از ارزیابی کشوری فعالیتها و اقدامات همه دستگاههای اجرایی و شهرداریهای سطح کشور در ارتباط با سامانه انتشار و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات، به این استانداری تعلق گرفت.

بر این اساس استانداری خراسان ضوی هم اینک در مقام پاسخگویی به شهروندان در قالب فعالیت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات صندلی نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

کسب این رتبه از سوی استاندار خراسان رضوی در حالی است که همین نهاد عالی مدیریتی اجرایی تا سرانجام پارسال با ثبت 28 درصد پاسخگویی به شهروندان، رتبه 500 را در مقایسه با دیگر دستگاههای کشور در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات داشت.

این جهش نشانگر اقدامات مضاعف و کوشش پیگیر استانداری خراسان رضوی بای ارتقاء صندلی این نهاد در پاسخگویی به شهروندان، انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، متولی ارائه اطلاعات و آمار از سوی استانداری خراسان رضوی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

نظام اداری در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی شامل 106 دستگاه اجرایی با 152 هزار کارمند است.

بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که سال 1378 به منظور شفافیت در امور نهادهای حکومتی و امکان نظارت شهروندان و رسانه ها، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، هر شهروند ایرانی می تواند به همه اطلاعات طبقه بندی نشده دسترسی داشته باشد.

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که به همین دلیل طراحی شده و در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته به آدرس foia.iran.gov.ir هم اینک در دسترس همه شهروندان ایرانی قرار داردتا با مراجعه به آن، اطلاعات مورد احتیاج خود را از نهاد و سازمان مورد درخواستشان دریافت نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استانداری خراسان رضوی رتبه نخست انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استانداری خراسان رضوی رتبه نخست انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید