در بازدید از جاذبه های توریستی، مراقب کلاهبردارها باشید

به گزارش وبلاگ باران علم، سفر به یک کشور خارجی، علی رغم لذت و تازگی، مخاطراتی را نیز به همراه دارد که باید نسبت به آن ها آگاه بود.

در بازدید از جاذبه های توریستی، مراقب کلاهبردارها باشید

سفر به خارج از کشور اغلب تجربه ای منحصر به فرد در زندگی هر انسان است. با وجود تمایل ما برای دیدن یک مکان دور، به خاطر ارزش آن، نه صرفا برای سفر به خارج از کشور، دلایل متعددی وجود دارد که هر ساله میلیون ها نفر از این گنجینه های تاریخی و سازه های نفسگیر دیدن می کنند. شما می توانید به مصر بروید و از دیدم اهرام ثلاثه صرف نظر کنید؟ آیا شما رم را بدون دیدن کولوسئوم ترک می کنید؟ یا قدم زدن روی دیوار بزرگ چین را از دست می دهید؟

دقیقا به همین دلیل است که در منطقه های که تعداد توریست بیشتر است، کلاهبرداری افزایش می یابد. از زاویه دید یک سارق این یک موقعیت عالی برای شکار است: هزاران نفر با محیط اطراف شان سرگرم شده اند؛ و بسیاری از آن ها اندازه زیادی پول نقد به همراه دارند.

پس اگر شما به دیدن بعضی از جاذبه های جهانی می روید، باید آماده باشید تا روی دیگر بومی های خجالتی را نیز ببینید. در اینجا ما به معرفی بعضی از این کلاهبرداری ها پرداخته ایم:

جیب بری

جیب بری از توریست ها یکی از کلاهبرداری های رایج به شمار می رود. هر کسی که به بازدید از یک اثر هنری یا ساختمان تاریخی می رود، هشیاری اش نسبت به اتفاقات پیرامون کاهش می یابد. شما شاید این پیش فرض را داشته باشید که مردم برای دیدن یک اثر یا گرفتن یک عکس به شما تنه بزنند، زیرا آنها هم همین پیش فرض را دارند. این همان زمانی است که یک جیب بر کیف پول و لوازم شما را می سارقد. پیش از آنکه شما متوجه شوید، او فرار کرده است و اکنون شما بدون هیچ پول یا کارت شناسایی در یک کشور خارجی هستید. شما حتما باید این اتفاق را به مسئولین محلی اطلاع دهید، اما خیلی خوش بین نباشید. شما نمی توانید بدون پول کار زیادی انجام دهید، اما شاید اعضای خانواده یا دوستان بتوانند در مدت زمان سفر شما برایتان پول بفرستند. پیش از درخواست از هر شخص، ابتدا نرخ و مدت زمان انتقال پول را در نظر بگیرید.

زورگیری

چندین مدل کلاهبرداری به روش زورگیری وجود دارد و تمام آن ها به نظر ترسناک هستند!

اتفاقاتی شامل:

  • گیر افتادن در تاکسی در حالی که راننده از شما پول بیشتری درخواست می کند؛
  • یک پلیس تقلبی (یا پلیس واقعی) شما را بازرسی می کند؛
  • برخورد با کسانی که شما را به مکان های کم رفت و آمد می برند.

زمانی که مورد زورگیری قرار می گیرید و زبان مقصد را به طور کامل نمی دانید، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. هر چند، راه هایی وجود دارد که از خود محافظت کنید؛ مثل اینکه از مکان های خطرناک برای توریست ها دوری کنید. همچنین سعی کنید با کسانی سفر کنید که در زمان برخود با محلی ها/ پلیس از شما حمایت می کنند.

فریبکاری

اگر ببینید آنچه که به نظر شما یک دوستی هوشمندانه بوده، به یک فریبکاری تبدیل شده است، احتمالا عصبانی خواهید شد. این نوع از کلاهبرداری زمانی اتفاق می افتد که کسی با شما رفیق شود. آن ها به سراغ شما می آیند، شاید برای شما غذا بخرند یا اطراف را به شما نشان بدهند، اما همه آن ها به یک نقطه ختم می شود: فکر می کنی می تونم ازت یه کم پول بگیرم؟

کلاهبرداران این دسته بسیار بدنام هستند. بعضی مواقع محلی ها داستانی را سر هم می کنند، یا مهاجرانی که در پی پول راحتی هستند متوجه شما می شوند . گاهی وقت ها از شما می خواهند که در مکانی معین اقامت کنید (زیرا از هتل یا صاحب هتل درصدی پول می گیرند).

همیشه در مقابل کسانی که قصد دارند با شما صمیمی شوند، مقاوت کنید. به خصوص وقتی با تازگی های سفر هیجان زده هستید. سعی کنید در مکان هایی که قانونی هستند، بمانید.

بازار سیاه اشیا و اوراق تقلبی

مراکر تجمع توریست ها می تواند محل بازار سیاه و فروش اشیا جعلی و اوراق تقلبی باشد. شاید فکر کنید پلیس به این افراد اجازه نخواهد داد که در چنین مکان های بزرگی تجمع کنند؛ مگر آنکه خود پلیس نیز با آنها همدست باشد!

بلیط های جعلی و ساختگی به سختی از اصل آن قابل تشخیص هستند و این مهارت کلاهبرداران را نشان می دهد، اما آنها عالی نیستند. این اوراق جعلی اشتباهات نوشتاری دارند و نسبت به قیمت اصلی شان بیش از حد ارزان هستند. این بازارها اکثرا در اطراف مکان های شلوغ و در حال پیشرفت و همچنین رخدادهای مختلف شکل می گیرند.

به طور کلی، اگر شما در مکانی هستید و شخصی چیزی می فروشد، با هیچ قیمتی آن را نخرید. فعالیت های خود را به مکانی دور از منطقه ها توریستی ببرید. یا شخصی حرفه ای را استخدام کنید تا اشیا اصل را شناسایی کند. در غیر این صورت، از بلیط فروش هایی که در اماکن توریستی فعالیت می کنند، پرهیز کنید و به کارهای عادی توریست ها بپردازید.

با خاطرات به خانه بروید، نه با مسائل

خوشبینانه، مسافرت شما با کلاهبرداری همراه نخواهد بود و شما می توانید مکان هایی را که برای بازدیدشان رفته بودید، ببینید (حتی اگر شامل منطقه ها توریستی باشند). اگر کلاهبرداری اتفاق افتاده و شما سالم هستید، درست است که بدشانسی آورده اید، اما اجازه ندهید که این اتفاق خاطره شما را خراب کند.

اگر یک راه مبارزه با کلاهبرداری، در داخل یا خارج از کشور باشد، این است:

از خود محافظت کنید و خود را در موقعیت مصالحه قرار ندهید. در ضمنً، هیچ وقت از یاد نبرید که در یک کشور خارجی، در ازای هر فردی که می خواهد کیف شما را بزند، هزاران بومی عادی و پیرو قانون وجود دارد.

منبع: کجارو / covermore.com.au / breakingtravelnews.com / commons.wikimedia.org / true

به "در بازدید از جاذبه های توریستی، مراقب کلاهبردارها باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بازدید از جاذبه های توریستی، مراقب کلاهبردارها باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید