رتبه سوم ایلام در فراوری کلزا در کشور

به گزارش وبلاگ باران علم، خبرنگاران/ایلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اعلام این خبر گفت: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری استان ایلام با فراوری نزدیک به 21 هزار تن کلزا رتبه سوم فراوری کشور را به خود اختصاص داد و از نظر تحقق برنامه های ابلاغی هم حائز رتبه دوم کشور شد.

رتبه سوم ایلام در فراوری کلزا در کشور

محمد علی اقدسی در گفت وگو با وبلاگ باران علم با اعلام این خبر، اظهار کرد: علی رغم اینکه در سال زراعی جاری خشک ترین سال طی دوره 50 سال گذشته بوده است اما فراوری کلزا در استان ایلام نسبت به سال قبل بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد زراعت کلزا در سال قبل در قالب کشاورزی قراردادی صورت گرفته است خاطرنشان نمود: خوشبختانه بهای محصول فراوریی مزارع قراردادی حداکثر 10 روز پس از تحویل محصول به حساب کشاورزان طرف قرارداد واریز شده است.

اقدسی گفت: برنامه کشت کلزا در سال زراعی تازه را 15 هزار هکتار و با فراوری بیش از 30 هزار تن اظهار داشت و نهاده های مورد احتیاج به اندازه کافی در استان تدارک دیده شده است بعلاوه در صورت تامین به موقع و مناسب آب در اراضی تحت آبخور سد کرخه این برنامه قابل حصول است.

وی به کشاورزان کلزا کار استان توصیه کرد به منظور پیشگیری از خسارت گل جالیز در مزارع کلزا از کشت مکرر این محصول و سایر محصولات میزبان گل جالیز خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رتبه سوم ایلام در فراوری کلزا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه سوم ایلام در فراوری کلزا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید