سنن عجیب و باورنکردنی ازدواج در دنیا

به گزارش وبلاگ باران علم، با عروسی هایی دیدنی و فرهنگ هایی متفاوت آشنا شوید

عشق پیامی دنیای است ولی محبت در هر یک از نقاط دنیا به شکل های مختلفی ابراز می گردد. ما به سراغ نویسندگان خود و راهنماهای گردشگری مختلف رفتیم تا تعدادی از عجیب ترین سنت های ابراز محبت، نامزدی و ازدواج را برای شما گردآوری کنیم که از شیرینی گرفته تا رفتارهای فیزیکی را شامل می شوند. اگر تابه حال با استفاده از قاشق به همسر یا نامزدتان ابراز محبت نکرده اید یا هم وزن او مایعات نخورده اید و … بهتر است که به خواندن این متن ادامه بدهید.

سنن عجیب و باورنکردنی ازدواج در دنیا

عروسی در قبرستان در روسیه

قبر یک سرباز گمنام در مسکو می تواند یکی از محبوب ترین مکان ها برای گرفتن جشن عروسی باشد. در این مکان جشنی برپا شده و عکس های عروسی گرفته شده و پایکوبی انجام می گردد و در خاتمه نیز عروس و داماد به روح این سرباز ادای احترام می نمایند.

عروس دزدی در قرقیزستان

یک پیشگویی قدیمی در قرقیزستان وجود دارد که می گوید اشک ریختن در روز عروسی می تواند یک ازدواج شاد و خوبی را به ارمغان بیاورد و شاید به همین علت است که رسم دزدیدن عروس در این کشور وجود دارد و حتی بعضی از افراد برای مجبور کردن خانواده دختر به ازدواج، او را می ربایند که البته این سنت از سال 1991 به بعد ممنوع اعلام شده است. اگر دختر بتواند از این آدم ربایی فرار کند آن گاه فشار بسیار سنگینی بر روی پسر وارد می گردد که مواجهه با آن احتیاج به شجاعت و اراده بسیار بالایی دارد.

قفلی به نشان عشق در ایتالیا

بسیاری مردم با الهام گرفتن از کتاب فدریکو موچیا (Federico Moccia) و فیلمی بر اساس همین کتاب که تو را می خواهم نام دارد، آغاز به بستن یک قفل آویز به پل پونته میلویو (Ponte Milvio) در شهر رم کردند. این امر امروزه به یک پدیده همه گیر در دنیا بدل شده است و زوج ها قفلی را به نشانه عشق خود (که معمولا با رسم یک شکل به عنوان نماد بر روی بدن آن ها نیز همراه است) به یک پل قفل نموده و کلید آن را به درون رودخانه می اندازند. این کار سمبلی از یک عشق ویژه است که درهم شکسته نخواهد شد و دو طرف با این کار تعهد خود به دیگری را ابراز می نمایند. با این وجود این قفل های کوچک و به ظاهر کم وزن در مدت زمانی کوتاه دردسرهای فراوانی ایجاد کردند و این مشکل به صورت ویژه ای در پاریس حس شد. در این شهر این امر علاوه بر بدمنظره کردن شهر، به عنوان یک مشکل آلاینده محیط زیست نیز شناخته می گردد و به همین علت نیز این قفل ها باید از پل ها حذف شوند.

سنگری از جنس ساقدوش های چینی

اگر فکر می کنید که خود مراسم ازدواج به مقدار کافی پرفشار نیست آنگاه می توانید به سراغ این سنت چینی بروید. در این کشور هنگامی که داماد برای بردن عروس به سراغ او می رود در جهت خود با سدی بزرگ از ساقدوشان روبرو می گردد. در این هنگام او باید پاکت هایی قرمز رنگ که در آن پول قرار داده شده است را به ساقدوش ها بدهد تا بتواند مجوز عبور بگیرد ولی کار به همین جا ختم نمی گردد و ساقدوش ها او را به بازی ها و چالش های مختلفی دعوت می نمایند که شامل آواز خواندن و اثبات عشق به همسر آینده اش می گردد.

ایوان ژولیت در ورونای ایتالیا

در زمان به عقب بازمی گردیم تا یکی از بزرگ ترین داستان های عاشقانه دنیا را مرور کنیم. هرساله هزاران نفر به سوی خانه قرن چهاردهمی کاسا دی ژولیتا (Casa di Giulietta) هجوم می برند. گفته می گردد که این خانه متعلق به کاپیولت ها بوده است (البته دقت داشته باشید که این شخصیت ها کاملا خیالی بوده اند) و به همین علت نیز افراد یادشده با حضور در این مکان بر روی در ودیوارهایی که یک روز شاهد عشق رومئو و ژولیت بوده است، یادگاری هایی از جنس عشق می نویسند.

نوشتن داستانی عاشقانه بر روی جگر مرغ

همه ما در عروسی ها شاهد بریدن کیک هستیم ولی ظاهرا در چین برای رسیدن به مرحله عروسی به جای کیک باید مرغ ها را برید! مردم دائور (Daur) در چین رسمی ویژه دارند که بر اساس آن زوج هایی که نامزد می شوند، باید یک مرغ زنده را کشته و شکم او را باز نمایند. هدف از این کار آنالیز جگر مرغ است و اگر جگر مرغ یادشده سالم بود آنگاه این امر به عنوان یک نشانه مثبت ارزیابی شده و می توان تاریخ ازدواج را مشخص کرد و در غیر این صورت، کشتار مرغ ها و آنالیز جگرهای آن ها به وسیله عروس و داماد ادامه خواهد یافت.

منبع: الی گشت

به "سنن عجیب و باورنکردنی ازدواج در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنن عجیب و باورنکردنی ازدواج در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید