شایعه عفو رهبری و نیمکت استقلال

به گزارش وبلاگ باران علم، جواد نکونام پس از کش وقوس های فراوان، انتها به طور رسمی به عنوان سرمربی نو باشگاه استقلال معرفی گشت. او در شرایطی قرار است در لیگ بیست وسوم هدایت آبی پوشان تهرانی را بر عهده بگیرد که از مدت ها قبل با مسئولان باشگاه استقلال به توافق رسیده بود، ولی عدم صدور مجوز کار برای او، اعلام رسمی این خبر را به روز گذشته کشاند.

شایعه عفو رهبری و نیمکت استقلال

از هفدهم خرداد که ریکاردو سا پینتو جدایی اش از باشگاه استقلال را گفت، نام جواد نکونام به عنوان گزینه نو مطرح و حتی شایعه شد با این مربی جوان توافقاتی هم صورت گرفته است، ولی بعد ها بروز مسائل غیرورزشی سبب شد تا نکونام دوباره از نیمکت تیم استقلال به طور موقت فاصله بگیرد. استقلال در فصل گذشته با ریکاردو سا پینتو پرتغالی روز های خوبی را سپری نکرد؛ این مربی خارجی با وجود آنکه تیم قهرمان لیگ برتر ایران را به دست گرفته بود، در رقابت های فصل اخیر به رتبه ای بهتر از عنوان سومی در لیگ نرسید. از سوی دیگر، او در فینال جام حذفی هم یک بار دیگر برابر پرسپولیس باخت تا دومین جام مهم هم از کف استقلال برود.

بعد از این ناکامی ها و از آنجا که قراردادش به صورت مشروط و مربوط به توافق مسئولان باشگاه بود، تمدید نشد تا سر از آپوئل قبرس درآورد. پس از آن بود که خبر رسید وزارت ورزش درست مثل کاری که در باشگاه پرسپولیس و تیم ملی کرده در پی استخدام یک مربی ایرانی برای باشگاه استقلال است. از همین رو بود که اسامی جواد نکونام، محمد ربیعی و ساکت الهامی به عنوان گزینه های احتمالی مطرح شد، ولی دیری نپایید که هواداران باشگاه استقلال با انتقاد از معرفی دو گزینه دیگر، خواستار بازگشت نکونام به این باشگاه شدند. جواد پیش از این سابقه حضور و قهرمانی در باشگاه استقلال به عنوان بازیکن و کاپیتان را دارد.

مسئولان باشگاه هم با توجه به مصوبه های نو که بند مهم آن بستن قرارداد ریالی با سرمربی نو بود، خیلی زود به سراغ جواد نکونام رفتند تا با او به توافق برسند؛ اتفاقی که خیلی سریع رخ داد و با چراغ سبز نکونام همراه شد. اتفاق مهم، ولی اخباری بیرون از حوزه فوتبال بود که خبر می داد این مربی مجوز لازم برای نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد.

نکونام عفو رهبری گرفت؟

درباره مجوز کار جواد نکونام حرف و حدیث زیاد بود. ابتدا چنین موضوعی شایعه تلقی شد، ولی طولی نکشید که حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، به همراه یکی، دو نفر از بازیکنان قدیمی این تیم، شایعه رایج را تأیید کرده و گفتند که او باید برای حضور در این باشگاه مسائل پیش آمده را برطرف کند. بعد ها خبر رسید که او به دلیل قطع همکاری نه چندان حرفه ای اش با فولاد و رد درخواست برای بازگشت به نیمکت این تیم دچار مشکل شده است. هرچند به نظر می رسید هیچ کدام از آن ها نمی تواند دلیل اصلی باشد. در این بین شایعه قوی تر مربوط به داستان وریا غفوری بود. کاپیتان سابق باشگاه استقلال زمانی که با عدم تمدید قرارداد روبه رو شد، از تهران رفت تا راهی تیم دیگری شود.

در آن برهه شایعات زیادی خبر از ممنوع الفعالیتی وریا می دادند، ولی به ناگاه این مدافع محبوب سر از باشگاه فولاد درآورد که هدایتش را جواد نکونام بر عهده داشت. در روز های اخیر شایعه شد که مشکل جواد نکونام یا حداقل یکی از مسائل او در مسیر نشستن روی نیمکت استقلال، جذب وریا غفوری است. در کنار این موضوع، فعالیت های اینستاگرامی جواد نکونام در طول التهابات اجتماعی نیمه دوم سال گذشته هم خودنمایی کرد. ظاهرا مسئولان از نکونام خواسته اند تعدادی از پست های بحث برانگیزش را پاک کند تا دوباره شرایط برای ادامه همکاری اش با استقلال فراهم شود.

اگرچه چنین موردی به تأیید نهایی نرسید، ولی روز گذشته خبرگزاری فارس با انتشار اخباری مربوط به صدور مجوز کار جواد نکونام، به طور ضمنی این شایعات را تأیید کرد و حتی از این نوشت که جواد نکونام نه تن ها اشتباهاتش را پذیرفته بلکه با عفو رهبری توانسته روی نیمکت استقلال بنشیند. در بخشی از این گزارش چنین آمده بود: پس از کش وقوس های زیاد، سرانجام مشکل گزینه محبوب هواداران استقلال برای حضور روی نیمکت این تیم برطرف شد. بر این اساس جواد نکونام با پذیرفتن اشتباهاتی که در گذشته داشت و با مساعدت نهاد های ذی ربط، عفو رهبری شامل حالش شد تا بتواند به فوتبال بازشود. به این ترتیب و با توجه به اینکه از مدتی پیش توافقات لازم در این خصوص صورت گرفته بود، به نظر می رسد قرارداد نکونام با باشگاه استقلال به زودی رسما امضا خواهد شد.

نکونام دست پر می آید

فارغ از مباحثی که این انتخاب را تحت تأثیر قرار داده بود، جواد نکونام بعد از قطع همکاری اش با باشگاه فولاد، این بار مهم ترین چالش دوران سرمربیگری اش را پذیرفته است. او با شرایط کارکردن در باشگاه استقلال آشناست، ولی به خوبی می داند که فشار روحی زیادی در انتظارش است. استقلال بعد از قریب به 9 سال ناکامی در کسب جام لیگ برتر، با فرهاد مجیدی به این مهم رسید، ولی فرهاد در آستانه فصل گذشته راهی امارات شد تا هدایت اتحاد کلباء را به دست بگیرد. پس از فرهاد، ریکاردو سا پینتو به جمع آبی پوشان تهرانی اضافی شد که توفیقی به دست نیاورد و دست خالی استقلال را ترک کرد. نکونام حالا نوترین چهره ایرانی نیمکت استقلال است که مأموریت دارد تا این تیم را دوباره قهرمان ایران کند. این مربی جوان شاید از لحاظ تجربه در مقایسه با گزینه های خارجی استقلال سطح پایین تری داشته باشد، ولی مرور کارنامه اش در فوتبال ایران نشان می دهد که تقریبا هر جا رفته پیروز عمل کرده است. نکونام در تیم ملی ایران به عنوان دستیار فعالیت خود را در عرصه مربیگری آغاز کرد و در تیم های خونه به خونه بابل، نساجی مازندران و فولاد خوزستان سابقه سرمربیگری دارد.

جواد نکونام همراه فولاد خوزستان در جام حذفی و سوپرجام ایران سابقه قهرمانی دارد و در لیگ آزادگان هم با تیم نساجی سابقه نایب قهرمانی و صعود به لیگ برتر را دارد و حالا امیدوار است بتواند در تجربه نو سرمربیگری اش روز های پیروزی را در استقلال بگذراند. گفته می شود او قرار است به همراه خودش دو دستیار ایرانی و دو دستیار خارجی که ظاهرا اسپانیایی هستند به استقلال بیاورد. ضمن اینکه هنوز استارت نزده عنوان شده که با سه بازیکن نو هم مذاکره کرده و توافق آن ها برای پیوستن به استقلال را گرفته است.

منبع: فرارو

به "شایعه عفو رهبری و نیمکت استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه عفو رهبری و نیمکت استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید