مجسمه های باغ ورسای برای نخستین بار از خانه خارج شدند

به گزارش وبلاگ باران علم، مجسمه آپولون در باغ های کاخ ورسای برای نخستین بار و آن هم به وسیله هلیکوپتر از این مکان خارج شد.

مجسمه های باغ ورسای برای نخستین بار از خانه خارج شدند

به گزارش وبلاگ باران علم به نقل از رویترز، مجسمه ارابه آپولون که به عنوان فواره در بخشی از باغ کاخ ورسای واقع در فرانسه قرار داشت، آپولون یکی از اساطیر نامدار یونان باستان را به تصویر می کشد و روز گذشته برای انجام یک پروژه بازسازی 18ماهه برای نخستین بار از این مکان خارج شد.

این نخستین باری است که این اثر هنری ارزشمند که از طریق ژان بتیست توبی خلق شده است از خانه اصلی اش خارج می شود. این مجسمه در سال 1671 میلادی در دوران حکومت لوئی چهاردم در این باغ قرار داده شد.

تا به امروز متخصصان فقط سطح این مجسمه را بازسازی کرده بودند. معمار ارشد ورسای در گفت و گو با رویترز از خساراتی خبر داد که در طول زمان به مجسمه آپولون وارد شده است.

این مجسمه فلزی که بیش از سه قرن در اطراف فواره این باغ قرار داده شده بود از 13 مجسمه به وزن کلی 30 تن تشکیل شده است در گذشت زمان دچار زنگ زدگی شده است.

بازسازی این اثر هنری با از هم جدا کردن مجسمه ها، ترمیم و طلاکاری آن ها آغاز می شود و پایه سنگی این اثر هنری نیز محکم تر خواهد شد.

منبع: دنیای سفر

به "مجسمه های باغ ورسای برای نخستین بار از خانه خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه های باغ ورسای برای نخستین بار از خانه خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید