ورزش های هیجان انگیز در جالب ترین مکان های جهان

به گزارش وبلاگ باران علم، یخ نوردی در آبشار های منجند هملکن در کانادا

غاری که در نزدیکی آبشارهای هلمکن در بریتیش کلمبیا واقع شده شبیه یک اثر هنری و مکان فوق العاده ای برای یخ نوردی است. این غار یکی از سراشیب ترین موقعیت های یخ نوردی در دنیا و یک تجربه ورزشی منحصر به فرد برای افرادی است که جرات این کار را به خود می دهند.

ورزش های هیجان انگیز در جالب ترین مکان های جهان

موج سواری با کایت در تریفا، اسپانیا

تنگه جیبرالتر یک تونل باد طبیعی را ایجاد می نماید که برای موج سواری با کایت ایده آل است. به تریفای اسپانیا بروید، جایی که کایت سوارها از تمام دنیا به آنجا می آیند تا این جریان طبیعی هوا را به هیجان و آدرنالین تبدیل نمایند.

پرش از کوه مون بلان، فرانسه

پرواز با لباس بال دار (wingsuit) یکی از افراطی ترین حالت های ورزش است. پرش از بلندای یک کوه درحالی که تنها چیزی که برای زنده ماندن می توانید به آن تکیه کنید لباسی است که بر تن نموده اید جرات بسیاری می طلبد. پرواز از قله کوه مون بلان با ارتفاع بیش از 3600 متر شجاعت کم نظیری را طلب می نماید. هیجان بالا و منظره ها طبیعی فوق العاده این فرود را برای افرادی که خواستار شکستن حد و مرزها هستند جالب توجه می نماید. کوه مون بلان مرتفع ترین کوه در رشته کوه آلپ است و به همین علت چشم اندازهای این شیرجه فوق العاده بسیار گیرا و با ابهت است.

دویدن با گاوهای خشمگین در پامپلونا، اسپانیا

رسم دویدن با گاوهای خشمگین در فستیوال سن فرمین در پامپلونا انجام می گردد. دویدن با گاوها هر روزه از 6 تا 14 جولای اتفاق می افتد. گاوها از میان بخش قدیمی شهر به وسیله دونده ها راهنمایی می شوند. دویدن با گاوها که در اسپانیا با نام اِنسیِرو شناخته می گردد در واقع برای انتقال گاوها به میدان گاوبازی انجام می گردد. این رسم در اصطبل هنگامی که ناقوس کلیسا در ساعت 8 صبح به صدا درمی آید شروع می گردد. هرچند این برنامه معمولاً در کمتر از 5 دقیقه به انتها می رسد اما شرکت نمایندگان و ناظران در هیجان انگیز بودن آن هم عقیده هستند. این ورزش بسیار خطرناک است و شرکت در آن تنها به افرادی که از لحاظ بدنی بسیار آماده هستند پیشنهاد می گردد.

شیرجه در غار در حفره بزرگ آبی ، بلیز

شیرجه روندگان از سراسر دنیا به حفره بزرگ آبی (Great Blue Hole) در نزدیکی بلیز می آیند. حفره های مشابه در نقاط مختلف دنیا وجود دارند اما حفره بزرگ آبی، بزرگ ترین آنها است. فراوانی حیات دریایی و تشکل های مرجانی شگفت انگیز این مکان را به یکی از زیباترین نقاط دنیا برای شنا تبدیل نموده است. این حفره بزرگ بیش از 300 متر عرض و بیش از 120 متر عمق دارد.

پرش از صخره در پمبروک شایر، ولز

اگر جرات دارید روی لبه یک صخره بایستید، به پایین نگاه کنید و به درون آبی که بسیار پایین تر از شما است بپرید شما آنچه را برای ورزش شیرجه از صخره ضروری است در خود دارید. مرداب آبی (The Blue Lagoon) یکی از پرطرفدارترین نقاط دنیا برای ورزشکاران این رشته است. اینجا یکی از مکان های برگزاری سری مسابقات پرش از صخره رد بول است و به همین علت برترین های دنیا برای پرش به اینجا می آیند.

بندبازی در ارتفاع در موب، یوتا

بندبازی در ارتفاعات یکی دیگر از ورزش های مهیج و البته خطرناک است که می توان آن را در مکان های بسیاری انجام داد، اما اخیرا خیل مشتاقان این رشته به سمت موب در یوتا سرازیر شده اند. منظره ها طبیعی فوق العاده و اشکال زیبای صخره ها مکانی ایده آل را برای بندبازی در ارتفاع پدید آورده است.

قایق سواری در آب های خروشان ریو اوپانو، اکوادر

رودخانه های بسیاری برای ورزش قایق سواری در آب های خروشان در نقاط مختلف دنیا وجود دارند اما ریو اوپانو در اکوادر یکی از زیباترین آنها است. معنی نام این رودخانه رودخانه آبشارهای مقدس است، و شما را در حالی که از میان بخش های خروشان (Rapids) درجه 2 تا 4 عبور می کنید از میان جنگل های بارانی خارق العاده می گذراند. قایق سواری از میان رشته کوه های آند هیجان را به منتهی می رساند.

پرش از آبشارهای ویکتوریا، زیمباوه و زامبیا

پل آبشارهای ویکتوریا در مرز زیمباوه و زامبیا واقع شده است. این پل در ارتفاع زیادی از سطح یک رودخانه مملو از کروکودیل قرار گرفته است و شما می توانید از آن به پایین بپرید. بانجی جامپینگ با چاشنی کروکودیل هیجان را به سطوح تازه ای رسانده است. این مکان یکی از هیجان انگیزترین مکان ها برای ورزش بانجی جامپینگ است اما بی تردید امن ترینِ آنها نیست. یک زن استرالیایی طی پرشی که با مشکل روبرو شد از ارتفاع بسیار زیاد به درون آب سقوط کرد اما از این حادثه جان سالم به در برد.

فرود از یک آتش فشان روی تخته موج سواری، نیکاراگوئه

برای لذت بردن از موج سواری افراطی نیازی به آب نیست. به لئون در نیکاراگوئه بروید تا پس از صعود از یک کوه آتش فشان با ارتفاع 600 متر راستا برگشت را موج سواری کنید. این ورزش بسیار سخت است زیرا شما اکثراً بر روی سنگ های سیاه حرکت می کنید. سطح آتش فشان سرو نگرو (Cerro Negro) برخلاف آب و برف هموار نیست لذا این سقوط بسیار چالش برانگیز است و به همین علت موردعلاقه دوستداران ورزش های افراطی است.

منبع: کجارو / allday.com

به "ورزش های هیجان انگیز در جالب ترین مکان های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش های هیجان انگیز در جالب ترین مکان های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید