مجلس عراق نخست وزیر را برای شرح فرا می خواند

به گزارش وبلاگ باران علم، خبرگزاری خبرنگاران- یکی از نمایندگان مجلس عراق با انتقاد از تداوم نقض حاکمیت این کشور توسط سفارت آمریکا و کوشش های موجود برای هدف قراردادن سازمان الحشد الشعبی تاکید نمود که مجلس نخست وزیر و اعضای کابینه او را برای شرح فراخواهد خواند.

مجلس عراق نخست وزیر را برای شرح فرا می خواند

به گزارش وبلاگ باران علم،عبدالامیر التعیبان نماینده فراکسیون مجلسی الصادقون عراق توضیح داد که مجلس در برگزاری یک نشست با دعوت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر وکابینه اش برای آنالیز تحولات اخیر در کشور و تداوم نقض حاکمیت آن توسط واشنگتن جدی است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه عراقی العهد، وی اضافه کرد: تا زمانی که سفارت آمریکا در بغداد وجود دارد، عراق روی آرامش را نمی بیند. تیراندازی از سوی سفارت آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است. لذا باید اقدامات لازم برای فهمیدن آن چه که از سوی سفارت آمریکا روی داده، صورت گیرد.

این نماینده عراقی تاکید نمود که مجلس در برگزاری نشست با حضور نخست وزیر و کابینه او جدی است. هدف قرار دادن سازمان الحشد الشعبی هدف قرار دادن تمامی طیف های عراقی است.

سفارت آمریکا در بغداد شنبه (دیروز - 29 می)، به بهانه انجام تمارین امنیتی، سامانه ضد موشکی سی-رم (C-RAM) را فعال کرد و منابع مطلع از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در داخل این سفارتخانه و شنیده شدن صدای شلیک گلوله های ضد موشکی خبر دادند.

از سوی دیگر گزارش هایی در دست است که حاکی از آن است که پنتاگون در صدد کسب مجوز از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای حمله به مواضع گروه های مقاومت در عراق است. یک منبع مطلع آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه دیلی کالر گفت که دولت بایدن در حال آنالیز گزینه های خود برای پاسخ دادن به حملات راکتی اخیر علیه آمریکایی ها در عراق است.

استقرار سامانه های موشکی و ادوات نظامی در داخل سفارت آمریکا در بغداد و تمرین های نظامی و آزمایش های گاه و بی گاه آنها و نیز استفاده از این سلاح ها همیشه مورد اعتراض و نگرانی شهروندان عراقی است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مجلس عراق نخست وزیر را برای شرح فرا می خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس عراق نخست وزیر را برای شرح فرا می خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید