چه مواد غذایی باعث ایجاد سردرد می شوند؟

به گزارش وبلاگ باران علم، کافئین بیش از حد می تواند شما را به طور کلی مستعد سردرد کند. تحقیقات نشان می دهد که برای کاهش خطر سردرد، افراد مبتلا به میگرن باید مصرف روزانه کافئین خود را به 200 میلی گرم محدود نمایند.

چه مواد غذایی باعث ایجاد سردرد می شوند؟

از آنجایی که سردرد ها و حملات میگرنی می توانند بسیار آزاردهنده باشند، شناسایی و پیشگیری از عوامل موثر در آغاز علائم آن، حائز اهمیت است.

بعضی از غذا ها و نوشیدنی ها ممکن است باعث سردرد یا حملات میگرنی شوند؛ بنابراین توجه به آنچه می خورید و می نوشید به شما در کشف دلیل سردرد یا محرک های میگرن یاری می نماید.

در ادامه به نقل از نشریه پزشکی Everyday Health به بعضی از غذاها، نوشیدنی ها و موادی که معمولا با سردرد و حملات میگرنی مرتبط هستند، خواهیم پرداخت:

* شکلات: بسیاری از افراد اغلب بلافاصله پس از خوردن شکلات سردرد می گیرند، این امر منجر به این باور می گردد که شکلات باعث سردرد می گردد. اما شاید همواره اینطور نباشد. بسیاری از افراد مبتلا به میگرن، درست قبل از آغاز سردرد، دچار اشتهای شدیدی به بعضی مواد غذایی از جمله شکلات می شوند. به عبارت دیگر، مصرف یک تخته شکلات ممکن است هشداری برای آغاز سردرد باشد نه دلیل آن.

* قهوه: کافئین بیش از حد می تواند شما را به طور کلی مستعد سردرد کند. تحقیقات نشان می دهد که برای کاهش خطر سردرد، افراد مبتلا به میگرن باید مصرف روزانه کافئین خود را به 200 میلی گرم محدود نمایند.

* گوشت های فرآوری شده: نیترات هایی که به عنوان مواد نگهدارنده در هات داگ، بیکن و ... استفاده می شوند، ممکن است رگ های خونی را گشاد نموده و باعث سردرد در بعضی افراد گردد.

* بستنی: سردرد شدید بعد از خوردن بستنی به احتمال زیاد واکنشی به سرما است، نه خود بستنی. سردرد بستنی در صورت گرمازدگی بیشتر احتمال دارد و درد معمولاً در حدود 30 تا 60 ثانیه به اوج خود می رسد.

* شیرین نماینده های مصنوعی: شیرین نماینده های مصنوعی مانند آسپارتام و سوکرالوز در بعضی از افراد با سردرد مرتبط است؛ با این حال شواهد موجود نشان می دهد که آن ها محرک های قوی میگرن برای بیشتر افراد نیستند.

منبع: فرادید

به "چه مواد غذایی باعث ایجاد سردرد می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مواد غذایی باعث ایجاد سردرد می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید