15 مکانی که قبل از ترک کردن ترکیه بهتر است از آن تماشا کنید

به گزارش وبلاگ باران علم، کشور ترکیه به علت داشتن منظره های زیبا و محبوب همانند آیا صوفیه، بسیار شناخته شده است. بااین حال مکان هایی وجود دارند که شاید زیاد شناخته شده نبوده و ازنظرها پنهان مانده اند. مناطقی همانند شهرهای باستانی پنهان، همراه با شگفتی های طبیعی که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در اینجا ما بعضی از منظره ها و مکان هایی را انتخاب نموده و بازدید از آن را قبل از ترک کردن ترکیه توصیه می کنیم. با مجله خبرنگاران با ما همراه باشید :

15 مکانی که قبل از ترک کردن ترکیه بهتر است از آن تماشا کنید

آفرودیزیوز

شهر کوچک و باستانی آفرودیزیوز، در سال 2017 به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. شهری باستانی در نزدیکی رودخانه گایرکه هنوز هم از دید بیشتر بازتماشامایندگان پنهان مانده است. این شهر پس از مدتی به نام آفریدیت، الهه عشق، نام گذاری شد.

سیرینسه (Sirince)

در حدود فاصله یک ساعته از شهر ازمیر، روستای کوچک سیرینس واقع شده است. روستایی زیبا و منحصربه فرد با خانه های سنگی قدیمی که دارای مناظری کاملاً طبیعی می باشد. در زمان باستان، این روستا سرتاسر دارای خیابان های سنگفرش شده، درب های چوبی و تزیینی و طبیعتی شگفت انگیز بوده است. بلیط تهران ازمیر را مقرون به صرفه بخرید.

حسن کیف

شهر تاریخی حسن کیف، متأسفانه به علت پروژه سدسازی، در آینده ای نزدیک به زیرآب رفته و از بین می رود. این شهر تاریخی با غارهای باستانی، پل های تاریخی و مساجد، واقعاً یک شهر استثنایی محسوب می گردد.

دریاچه Egirdir

این دریاچه زیبا واقع در 500 کیلومتری سنت پل واقع شده است که دارای عقب نشینی طبیعی بوده و معمولاً بازدید از آن و مشاهده سطح زیبای این دریاچه برای کوهنوردان آسان تر است.

آنی (Ani)

بقایای شهر باستانی آنی، به طور کامل در دره ای عمیق با تپه هایی در امتداد آن، رهاشده است. این شهر باستانی یکی از کشف های فوق العاده و منحصربه فرد می باشد. کلیساها و منطقه ها باستانی آن، از زمان پادشاهی مرکز ارمنی تا به امروز همچنان زیبا و مسحورنماینده بوده و گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

دریاچه وان (Lake van)

یکی دیگر از منطقه ها کمتر شناخته شده که دارای زیبایی خیره نماینده و طبیعی می باشد، دریاچه ون، به نام عظیم ترین دریاچه ترکیه است. در این منطقه، کلیسای جامع قرن دهم مشرف به دریاچه نمک مشاهده می گردد.

ترمسوس (Termessos)

ترمسوس یکی از زیباترین مکان های باستانی ترکیه است که با چشم انداز ای کوهستانی گردشگران را تحت تأثیر خود قرار می دهد. این مکان دارای ارتفاعی با بیش از هزار متر می باشد.

اولیم پوس (Olympos)

در خصوص اولیم پوس نظرات مختلفی وجود دارد. این مکان در کنار کوه هایی پوشیده از کاج واقع شده است. پس از یک روز آرامش بخش در کنار ساحل، بازدید از این منطقه تماشای بسیار لذت بخش خواهد بود.

کاخ اسحاق پاشا

یکی دیگر از چشم اندازهای خیره نماینده در کشور ترکیه، کاخ اسحاق پاشا می باشد. این کاخ دارای ساختاری از نمونه های بسیار نادر از سازه های کاخ های ترک به تعداد می رود که بین سال های 1685 و 1784 ساخته و بازسازی شده است.

کیزکالیزی

Kizkalesi واقع در جزیره ای کوچک و در ساحل استان مرسین همراه با چشم اندازی زیبا و نفس گیر می باشد. اعتقاد بر این است که این مکان، در طول امپراتوری بیزانس ساخته شده و قلعه واقع در آن به وسیله پادشاه سلطنتی ارمنستان بازسازی شده است. این پادشاه در سال 1471 به وسیله دولت عثمانی دستگیر شد.

دریاچه بالکیگول اورفا

این دریاچه کوچک با ماهی های کپور به نام مکانی مقدس شناخته شده است. این دریاچه به واسطه مجاورت آن با مسجد حلال الرحمن دارای ساختاری زیبا و قابل توجه است. افسانه این دریاچه به این صورت بوده است که می گویند، زمانی که قرار بر این بود تا ابراهیم را اعدام نمایند، این دریاچه، به دریاچه ای سرشار از ماهی تبدیل شد.

کالئوساکیز اوکو

منشاء و اساس شکل گیری این منطقه با مقبره های باستانی که در نزدیکی روستای کالیچاغیز واقع شده است، هنوز هم تقریباً ناشناخته مانده است؛ اما بعضی معتقدند که در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شده است. قبرستان سارکوفاگی و سنگ های مقبره دارای چشم اندازی بی نظیر می باشد.

شهر زیرزمینی اوزکوناک

این شهر زیرزمینی در سال 1972 به وسیله یک کشاورز کشف شد. این شهر دارای یک سیستم ارتباطی جالب و بی نظیراست. این منطقه از منطقه ها بسیار تماشای برای بازتماشامایندگان است. با خرید آنلاین بلیط تهران آنتالیا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

خانه مریم مقدس

اعتقاد بر این است که ویرانه های بازسازی شده این خانه تاریخی در نزدیکی روستای سلطیه قرار داشته و مریم مقدس در طول سال های عمر خود در آنجا به سر می برد. یک کلیسا هم در این منطقه وجود دارد که بازتماشامایندگان از آن تماشا می نمایند و هرساله در 15 اوت یعنی جشن مسیح، افراد کاتولیک، ارتدکس و روحانیت همگی در آنجا جمع می شوند. (خرید مقرون به صرفه بلیط تهران انکارا و بلیط انکارا تهران)

خانه تروتسکی بویاکادا

در هنگام سفر به این منطقه زیبا و منحصربه فرد، جزایر پرنسس استانبول به چشم می خورد. در سال 1929، لئون تروتسکی، انقلابی مارکسیستی، به مدت چهار سال در زندان بویوکادا بوده و تاریخ انقلاب روسیه را در آنجا نوشته است. این خانه هم اکنون به قیمت 4 میلیون دلار برای فروش گذاشته شده است. با خرید آنلاین بلیط تهران استانبول در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "15 مکانی که قبل از ترک کردن ترکیه بهتر است از آن تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مکانی که قبل از ترک کردن ترکیه بهتر است از آن تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید