7 مهر؛ روزى به نام انسان هاى جان بر کف، در مرکز 6 هزار آتش نشان فعالیت مى کنند

به گزارش وبلاگ باران علم، آتش نشان ها همیشه در همه ساعات حضور دارند و خودشان را براى هر حادثه اى آماده مى کنند، گویى نجات غریق انسان هاى روی زمین هستند.

7 مهر؛ روزى به نام انسان هاى جان بر کف، در مرکز 6 هزار آتش نشان فعالیت مى کنند

هفتم مهرماه روزشان است، روز افرادى که از جان خود براى خدمت به مردم مى گذرند تا امنیت و جان شهروندان در صحت و سلامت باشد؛ صحبت از اتش نشان هایى است که در حوادث بسیار نقش پررنگى دارند و به قول خودشان در همه حالت آماده باش هستند.

اگر بخواهیم تنها به یکى از ماموریت هاى سخت این افراد جان بر کف اشاره کنیم، باید به خاطر بیاوریم حادثه متروپل را. حادثه اى که در آن تمام آتش نشانان به خط بودند تا به بهترین شکل به افرادى که عزیزشان زیر آوار مانده کمک کنند.

سیدهاشم موسوى مدیر پیشگیرى منطقه 4 سازمان آتش نشانى شهردارى تهران مى گوید: آتش نشان ها انسان هایى هستند که روحیه پرتلاش و آمادگى جسمانى خوبى دارند همچنین مى توانند خدمات ایمنى مناسبى را هم به مردم ارائه دهند و تنها صدایمان در روز آتش نشان شنیده مى شود و همین مى تواند نقطه عطفى باشد تا تمامى مردم از ما شناخت کافى پیدا کنند.

وى افزود: همکاران ما در تهران با سختى کار مى کنند، اما مسائل خودشان را در کار دخیل نمى کنند و این بیانگر خدمت رسانى درست است؛ آتش نشانى از شریف ترین و پُرمشغله ترین شغل هاست.

موسوى تاکید کرد: مسائل را با پوست و گوشت خود احساس مى کنیم؛ نجات دادن افراد بسیار سخت است یعنى در مواقعى 2 ساعت زمان مى برد، ما تلخى هایى مى بینیم که قابل ذکر نیست، اما روانشناسى در کنار تیم وجود ندارد که بتواند تاثیرگذار باشد.

وى گفت: ما مصدومیت هایى داریم، اما پزشک در کنار تیم وحود ندارد و فقط بیمارستان هایى وجود دارد، پشتیبانى پزشکى متاسفانه ما را به چالش مى کشد؛ شوراى شهر و شهردارى تهران باید حمایت هاى خود را ادامه دهند تا به یک سرانجامى برسیم.

پس از آن، منصور موسوى رییس ایستگاه اٰتش نشانی 128 اظهار کرد: ما تا رسیدن به نقطه ارزوهایمان فاصله داریم، 48 ساعت استراحت نداریم و اگر روانشناسى وجود داشته باشد مى تواند روحیه ما را تازه کند.

وى بیان کرد: امیدواریم با همکارى مسئولان چنین اتفاقی رخ دهد زیرا حدود 6 هزار آتش نشان در تهران وجود دارد همچنین جذب نیرو در اتش نشانی بسیار طولانی است زیرا این شغل سختی زیادی دارد.

موسوى خاطر نشان کرد: البته اتفاقات مثبتى تا به امروز اجرا شده و انشالله نیروهاى جوان ما به جایگاه خود برسند.

وبلاگ باران علم اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "7 مهر؛ روزى به نام انسان هاى جان بر کف، در مرکز 6 هزار آتش نشان فعالیت مى کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مهر؛ روزى به نام انسان هاى جان بر کف، در مرکز 6 هزار آتش نشان فعالیت مى کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید