آرادکوه و فاضلاب عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در راستا فرودگاه امام

به گزارش وبلاگ باران علم، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه و فاضلاب های رهاشده در غرب آزادراه تهران - قم عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در اطراف و راستا فرودگاه امام خمینی(ره) هستند.

آرادکوه و فاضلاب عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در راستا فرودگاه امام

به گزارش وبلاگ باران علم به نقل از ایرنا، زهره عبادتی اظهار کرد: منشاء اصلی بوی نامطبوع آزاده راه تهران ـ قم حد فاصل فرودگاه امام خمینی(ره) تا حوالی عوارضی را 40 هکتار سایت هوادهی کمپوست مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه است. اکنون مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در حوزه شیرابه، نحوه دفن، فراوری کمپوست و دستگاه های زباله سوز دارای مسائل زیست محیطی فراوانی است که باید با برنامه های کوتاه مدت تمامی این مسائل زیست محیطی را رفع کند.

عبادتی با اشاره به اینکه روزانه بین 6500 تا 8 هزار تن زباله از تهران و حومه به مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه حمل می گردد، اضافه نمود: فاضلاب های رها شده از سمت غرب آزادراه تهران ـ قم از دیگر کانون های اصلی ایجاد بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) است که اکنون یک تصفیه خانه برای حل این مشکل در حال ساخت است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری مجتمع های دامداری و کشتارگاه ها را از دیگر عوامل انتشار بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) دانست و گفت: مجتمع دام گستر با 150 واحد دامداری کوچک و متوسط 100 تا 150 راسی و 11 دامداری عظیم با ظرفیت 500 تا یکهزار دامی از دیگر عوامل انتشار بوی نامطبوع هستند، ولی هیچکدام از این موارد به اندازه مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه سهم در بوی نامطبوع فراوری ندارند.

عبادتی اضافه نمود: 2 کشتارگاه اطراف آزاد راه تهران ـ قم نیز توانایی فراوری بوی نامطبوع در وسعت چند ده کیلومتر را ندارند. دامداری ها نیز در 2 حوزه دفع کود و فاضلاب ایجاد بوی نامطبوع می نمایند که از سال گذشته بسیاری از این واحدها به تصفیه خانه های مجهز و مدرن تجهیز شده اند و در حوزه کود نیز با انتقال سریع آن به دنبال انتشار کمتر بوی نامطبوع هستند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع دام گستر به عنوان عظیم ترین مجتمع دامداری جنوب پایتخت به دنبال احداث تاسیسات بیوگاز و تبدیل کودهای دامی به انرژی است، اعلام کرد: اکنون کانال های احداث این تاسیسات در دام گستر ایجاد شده است و به زودی دستگاه های تبدیل کود به انرژی نیز نصب خواهد شد.

عبادتی خاطر نشان کرد: احداث تاسیسات بیوگاز در دامداری های جنوب شهرستان ری موجب کاهش چشمگیر انتشار بوی نامطبوع کود در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) می گردد که در دستور کار تمامی دامداری های قرار گرفته است.

  • منشاء بوی نامطبوع جنوب تهران مجتمع دفن زباله آرادکوه است
منبع: همشهری آنلاین

به "آرادکوه و فاضلاب عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در راستا فرودگاه امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرادکوه و فاضلاب عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در راستا فرودگاه امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید