اتاق هتل ها تا سال 2034 چه شکلی خواهند شد؟

به گزارش وبلاگ باران علم، گروهی از کارشناسان هتل و هتلداری، از پیش بینی های خود برای آینده اتاق هتل ها تا سال 2034 گفته اند که این صنعت را متحول خواهد نمود.

اتاق هتل ها تا سال 2034 چه شکلی خواهند شد؟

شرکت گست لاین (Guestline) که در فناوری هتلداری تخصص دارد، طی همکاری با کارشناسان فناوری، هوش مصنوعی، طراحی داخلی هتل و هتلداری بریتانیا، یک اتاق تعاملی برای هتل طراحی نموده اند که نشان می دهد، اتاق هتل ها تا سال 2034 به شکلی خواهند شد.

با توجه به پیش بینی ها و نگرش ها نسبت به آینده اتاق هتل ها در 15 سال آینده، کارشناسان بر این باورند که این اتاق ها مجهز به تلویزیون شیشه ای خواهند بود که از فیلم های موردعلاقه مهمانان خبر دارد، دیوارهای حائل شیشه ای که از شفاف به مات تغییر می نماید و رباتی که برای مهمانان صبحانه می آورد. آن ها بعلاوه پیش بینی می نمایند که دوش حمام ها صرفاً از طریق تماس انگشت انسان و سطح گرمای آن می تواند دمای بهینه را تشخیص دهد و دمای آب را متناسب با دمای بدن کند.

کارشناسان معتقدند که هوش مصنوعی و کنترل صوتی، تحولات درخورتوجهی در تجربه اقامت در هتل به وجود خواهند آورد. رالف فرناندو، مدیر استراتژی، دیجیتال و عملیات شرکت پراگما می گوید:

به زودی شاهد صفحه نمایش هایی خواهیم بود که وقتی مهمانان به لابی هتل نزدیک می شوند، ضمن آوردن نام شان به آن ها خوشامد می گویند، در واقع آن ها از داده های تلفن همراه مهمانان که در وای فای هتل ثبت شده است، استفاده می نمایند. سپس فرایند چک این از طریق تشخیص چهره انجام می گردد و کلید اتاق نیز به صورت دیجیتالی روی تلفن همراه مهمان دانلود می گردد.

به گفته کارشناسان، دیوار شیشه ای حریم خصوصی اتاق را می توان از طریق اپلیکیشن موجود در تبلت داخل اتاق یا کنترل صوتی، تیره یا مات کرد. مهمانان می توانند مطابق حال وهوای خود، اتاق هتل را شخصی سازی نمایند؛ دیوارهای شیشه ای که در ابعاد یک دیوار معمولی هستند، این امکان را به مهمانان می دهند تا دکوراسیون اتاق را مطابق با سبک و رنگ دلخواه شان درآورند و به عنوان مثال ویدئویی از امواج ساحل یا غروب استوایی را انتخاب نمایند. هنگام استفاده از سرویس بهداشتی نیز می توانند آن را به حالت مات تغییر دهند.

یکی دیگر از پیش بینی ها برای خمات اتاق هتل ها است که مهمانان می توانند از طریق مستخدم هوش مصنوعی مستقر در اتاق، درخواست های خود را مطرح نمایند، بعلاوه این هوش مصنوعی به حافظه خود می سپارد که چه زمانی هنگام استراحت مهمانان است و در همان زمان برق را خاموش می نماید. مهمانان می توانند سطح نور، دمای اتاق و صدای موسیقی را از طریق هوش مصنوعی یا پدهای دیجیتالی تنظیم نمایند و بعلاوه با انتخاب از روی گلچین موسیقی ها و رایحه ها، خواب راحت تری داشته باشند. علاوه بر این انتظار می رود که فناوری بی سیم (وایرلس) جایگزین پریز و دوشاخه گردد و از آنجا که تلویزیون ها دیگر دوشاخه ای در پشت خود نخواهند داشت، می توان آن ها را در هر جای اتاق نصب کرد.

اگر قصد سفر دارید، همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز وبلاگ باران علم پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "اتاق هتل ها تا سال 2034 چه شکلی خواهند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق هتل ها تا سال 2034 چه شکلی خواهند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید