اجرای طرح کوچ در مدارس گیلان

به گزارش وبلاگ باران علم، خبرنگاران/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با هدف افزایش فعالیت های بدنی، عادات غذایی مناسب و ارتقای سبک زندگی سالم از امروز در همه مدارس گیلان شروع شد.

اجرای طرح کوچ در مدارس گیلان

محمد رحمتی در آیین افتتاحیه استانی طرح کوچ در یکی از مدارس رشت، درباره نحوه اجرای این طرح در حوزه سلامت اظهار کرد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در دو مرحله ابتدا از 26 مهر تا 15 آبان و همچنین از اول تا 15 اسفند امسال اجرا می گردد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) در گیلان اضافه کرد: غربالگری و معین شاخص توده بدنی دانش آموزان در دو مرحله، جلب حمایت و همکاری تمامی ذینفعان به ویژه مدیران، معلمان، کارکنان، دانش آموزان و والدین، ایجاد تغییر رفتار و سبک زندگی دانش آموزان به سبک زندگی فعال و سالم، یاری به حفظ شرایط دانش آموزان دارای وزن طبیعی و متناسب و یاری به بهبود شرایط دانش آموزان لاغر و کم وزن از اهداف اجرای این طرح است.

رحمتی اضافه کرد: در این طرح با شناسایی دانش آموزانی که اضافه وزن دارند و اجرای برنامه های تشخیصی و پیگیری های بعدی، کوشش می گردد دانش آموزان به شرایط ایده آل جسمی و روحی دست یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت همکاری های دو جانبه آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان گفت: در شرایط کرونایی با استفاده از شبکه شاد زمینه سنجش سلامت دانش آموزان را با بارگذاری سامانه های علمی و طبی فراهم می کنیم.

رحمتی گفت: در طرح ملی کنترل وزن و چاقی در نهایت به دانش آموزان پیروز در کاهش وزن با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست نهال اهدا می گردد تا در منزل، محله یا مدرسه غرس نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح کوچ در مدارس گیلان" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای طرح کوچ در مدارس گیلان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح کوچ در مدارس گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید