از کانن به علت غیرفعال کردن اسکنر، هنگام تمام شدن جوهر چاپگر ها در دستگاه های چندکاره، شکایت 5 میلیون دلاری شده

به گزارش وبلاگ باران علم، کانن، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان تجهیزات دوربین و اداری، به علت غیرفعال کردن عملکرد های اسکنر و فکس در دستگاه های چند کاره در هنگام تمام شدن جوهر پرینتر، مورد شکایت قرار گرفته.

از کانن به علت غیرفعال کردن اسکنر، هنگام تمام شدن جوهر چاپگر ها در دستگاه های چندکاره، شکایت 5 میلیون دلاری شده

دیوید لیکرافت یک شکایت حقوقی علیه کانن ایالات متحده ثبت نموده و مدعی شده که این شرکت بازاریابی فریبنده انجام می دهد.

برای مثال لیکرافت متوجه این مشکل در اسکنر - پرینتر Pixma MG2522 که خریداری نموده بود و در رده دستگاه های چندکاره است، شد. او متوجه شد در صورت کم بودن یا خالی بودن کارتریج ها، اسکنر اصلا کار نمی نماید و حتی فکس هم در این زمان کار می افتد.

بدیهی و معین است که انجام اسکن یا فکس کردن اسناد احتیاجی به جوهر ندارد، بنابراین در شکایت تاکید شده است که این ویژگی ها باید صرف نظر از سطح جوهر کار نمایند. شاکیان در پی 5 میلیون دلار غرامت هستند.

یکی از موارد ادعایی در شکایت، اصطلاحا غنی سازی ناعادلانه است. در این شکایت آمده است که کانن این عملکرد ها را برای افزایش سود فروش کارتریج های جوهر غیرفعال می نماید.

سایر تخلفات ادعایی ذکر شده در شکایت عبارتند از: قانون تجارت عمومی نیویورک، مواد 349 و 350، نقض ضمانت نامه های صریح کانن و عدم افشای اطلاعات مهم.

کانن دستگاه های چند منظوره را 3 در 1 یا 4 در 1 می نامد زیرا آن ها ظاهراً سه یا چهار عملکرد را ارائه می دهند. اما در حقیقت، همه دستگاه های این رده وقتی دستگاه ها دارای کارتریج جوهر کم یا خالی هستند، اسناد را اسکن یا فکس نمی نمایند و ادعا های تبلیغاتی کانن دروغ، گمراه نماینده و غیرمنطقی است که می تواند مردم را فریب دهد.

کانن حتی به مصرف نمایندگان هشدار نمی دهد که جوهر جزء ضروری برای اسکن یا فکس اسناد است. در نتیجه، مصرف نمایندگان مجبور می شوند بار هزینه غیرمنتظره و غیر ضروری را در قالب خرید جوهر متحمل شوند. هیچ علت یا مبنای فنی هم برای این توقف عملکرد بخش های اسکن و فکس وجود ندارد.

برای تقویت بیشتر پرونده، این شکایت بعلاوه شواهدی در خصوص نحوه فروش چاپگر های جوهر افشان با هزینه کمتر یا کمتر از آن دارد. در واقع همان طور که قبلا احتمالا شنیده اید بعضی شرکت های فراورینماینده پرینتر حاضر هستند که دستگاه خود را با کمترین سود و حتی زیان جزئی بفروشند، چون انتظار دارند شما یک عمر کارتریج هایشان را خریداری کنید.

طبق مقاله Consumer Reports 2018، بیشتر چاپگر ها با زیان فروخته می شوند. فراوری نماینده نه با فروش چاپگر جوهر افشان یا لیزری به مصرف نمایندگان بلکه با فروش لوازم مورد احتیاج برای چاپ، سود کسب می نماید.

همانطور که به وسیله BleepingComputer ذکر شده، این مشکل حداقل از سال 2016 گزارش شده.

منبع: techspot

منبع: یک پزشک

به "از کانن به علت غیرفعال کردن اسکنر، هنگام تمام شدن جوهر چاپگر ها در دستگاه های چندکاره، شکایت 5 میلیون دلاری شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کانن به علت غیرفعال کردن اسکنر، هنگام تمام شدن جوهر چاپگر ها در دستگاه های چندکاره، شکایت 5 میلیون دلاری شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید