اوراق مسکن گران می گردد؟

به گزارش وبلاگ باران علم، وام مسکن جوانان در تهران دو میلیارد تومان شد. کارشناسان عقیده دارند که این افزایش وام می تواند افزایش قیمت اوراق تسه را در پی داشته باشد.

اوراق مسکن گران می گردد؟

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با وبلاگ باران علم می گوید: با افزایش وام مسکن، تقاضا برای مسکن افزایش پیدا می نماید. افرادی که اول از همه سعی می نمایند از این وام استفاده نمایند شرایط بهتری دارند. از سوی دیگر با افزایش تقاضا در مسکن، تقاضا برای وام ها افزایش پیدا می نماید و در نهایت اوراق مسکن افزایش پیدا می نماید.

وی شرح می دهد: افزایش قیمت تسه ناشی از افزایش مقدار وام بوده، پایین آمدن قیمت اوراق تسه غیر منطقی است. این اوراق می تواند به صورت مقطعی و بلند مدت افزایش قیمت داشته باشد. افزایش قیمت وام باعث می گردد اوراق گران گردد.

اوراق تسه چقد شد؟

امتیاز تسهیلات مسکن در سال 1401، قیمت تسه به محدوده 82 هزار تومان رسیده است.

بعلاوه اوراق تسهیلات مسکن بهمن 1400 همچنان با قیمت 82 هزار و 900 تومان معامله می گردد.

وام مسکن افزایش یافت؟

حساب پس انداز مسکن جوانان نوعی برنامه ریزی بلند مدت برای خانه دار شدن افراد است. متقاضیان می توانند با واریز مبالغ به صورت ماهانه و یا یکجا حداقل پس از پنج سال و حداکثر بعد از 15 سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام نمایند.

حداقل مبلغ سپرده گذاری از 200 به 400 هزار تومان و افزایش سقف تسهیلات از یک میلیارد تومان، 850 و 700 میلیون تومان مشخص شده برای سال 1400 به مبالغ دو، 1.7 و 1.4 میلیارد تومان در سال 1401 رسید.

بعلاوه با درخواست مجدد آن بانک مبنی بر امکان تجمیع تسهیلات مسکن از محل حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان و اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آن بانک در سقف های مصوب هر یک از حساب های مزبور، با توجه به سیاست های کنونی دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت ساخت مسکن موافقت نشد.

منبع: تجارت نیوز

به "اوراق مسکن گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوراق مسکن گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید