ایسوس راگ فون 5S و 5S پرو را بدون تغییر محسوس نسبت به قبل رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ باران علم، ایسوس به تازگی از دو مدل تازه از گوشی های گیمینگ خود تحت اسم راگ فون 5S و 5S پرو بدون تغییری خاص و محسوس به نسبت مدل هایی که پیش تر راهی بازار شدند، رونمایی کرد.

ایسوس راگ فون 5S و 5S پرو را بدون تغییر محسوس نسبت به قبل رونمایی کرد

ایسوس اواسط سال جاری بود که از گوشی های گیمینگ سری راگ فون 5 رونمایی کرد. گوشی های قدرتمندی که در سه مدل استاندارد، پرو و آلتیمیت رونمایی و راهی بازار شدند و از امکانات و قابلیت های بسیار خوبی بهره می بردند. اما کمی بعد از معرفی و عرضه این گوشی ها بود که شایعاتی مبنی بر وجود دو مدل دیگر منتشر شد؛ دو مدلی که شرکت تایوانی امروز بالاخره از آن ها رونمایی کرد.

گوشی های گیمینگ تازه ایسوس، راگ فون 5S و 5S پرو نام دارند؛ محصولاتی که با توجه به نامشان، انتظار هم نداشتیم تغییر خاصی به نسبت مدل های معرفی شده در نیمه اول سال جاری داشته باشند که خب اینطور هم شد. البته نمی توان این موضوع را چیز بدی دانست چرا که سری راگ فون 5 واقعا گوشی های خوبی بودند و هستند و اگر محصولی با ارتقای جزئی به نسبت آن ها راهی بازار گردد هم باکیفیت محسوب می گردد.

سری راگ فون 5S هم از این قاعده مستثنی نیست و یک مورد خاصی که آن ها را به نسبت راگ فون های سال جاری متمایز می نماید، پردازنده ای است که به اسم قلب تپنده در آن ها به کار گرفته شده است. البته پیش از این شنیده بودیم که ایسوس فقط میخواهد از یک مدل راگ فون 5S رونمایی کرد اما خب امروز متوجه شدیم که یک مدل پرو هم در کنار آن حضور دارد.

پردازنده ای که به اسم قلب تپنده در این دو گوشی ایفای نقش می نماید، اسنپدراگون 888 پلاس است؛ پردازنده ای که اخیرا رونمایی شد و تفاوت خاصی هم با اسنپدراگون 888 ندارد. نقطه قوت این پردازنده، هسته قدرتمند Cortex-X1 آن است که از فرکانس 3.0 گیگاهرتز بهره می برد. فرکانس این هسته در مدل استاندارد این پردازنده 2.84 گیگاهرتز بود که خب تغییر خیلی محسوسی به حساب نمی آید.

تغییر اصلی که این پردازنده به نسبت قبل داشته است، افزایش سرعت 20 درصدی در بخش موتور هوش مصنوعی است که به اکنون به 32 TOPS رسیده است (6 TOPS بیشتر از آنچه که در اسنپدراگون 888 شاهد بودیم). البته این تنها تغییری نیست که در این دو گوشی به نسبت قبل شاهد هستیم. اما خب پیش از پرداختن به تغییرات، به آنالیز خود گوشی ها می پردازیم.

این گوشی ها همانطور که اشاره شد، در دو مدل راگ فون 5S و 5S پرو رونمایی شدند. اینبار دیگر خبری از مدلی تحت اسم آلتیمیت نیست اما مدل پرو از 18 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 بهره می برد. ترکیبی که فقط در مدل آلتیمیت از سری راگ فون 5 شاهد بودیم. روی پنل پشتی راگ فون 5S پرو هم شاهد نمایشگر PMOLED هستیم در حالی که در مدل آلتیمیت از سری قبل، نمایشگر مونوکروم را شاهد بودیم.

اگر ترکیب حافظه 18/512 گیگابایت فراتر از حد احتیاج شماست، مدل 5S به شما پیشنهاد می گردد که در مدل پایه خود از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. البته دو ترکیب سخت افزاری دیگر هم از این مدل در دسترس قرار گرفته است (12/256 گیگابایت و 16/256 گیگابایت) که در صورت احتیاج می توان آن ها را خریداری کرد. نکته قابل ذکر این است که هیچ یک از این دو مدل از کارت حافظه MicroSD پشتیبانی نمی نمایند اما خب USBهای اکسترنال با فرمت NTFS را می توان به آن ها متصل کرد.

درست مانند مدل استاندارد سری راگ فون 5، راگ فون 5S هم روی پنل پشتی خود هیچ نمایشگر خاصی ندارد و فقط شاهد نور RGB هستیم که لوگوی معروف ROG را به نمایش می گذارد. البته مدل پرو روی پنل پشتی خود از دو سنسور لمسی بهره می برد که می توان از آن به اسم کنترل های گیمینگ استفاده کرد. مدل استاندارد اما همچنان به همان AirTrigger 5 از نوع اولتراسونیک مجهز شده است که خب کیفیت خوبی هم دارد.

در آنالیز هایی که از گوشی ایسوس راگ فون 5 به عمل آمد، دریافتیم که این گوشی از نمایشگر لمسی با کمترین مقدار تاخیر برخوردار است که تا به امروز نظیر آن را در هیچ گوشی گیمینگ دیگری ندیده بودیم. مقدار تاخیر در نمایشگر لمسی این گوشی به تنها 24.3 میلی ثانیه می رسد که فوق العاده کم است. اما خب دیگر نمی توان راگ فون 5 را در این زمینه رکورددار دانست چرا که راگ فون 5S با 24 میلی ثانیه زمان تاخیر پیروز شد این اسم را از آن خود کند. نمایشگر این گوشی از نرخ الگوبرداری لمس 360 هرتز بهره می برد که 60 هرتز بیشتر از مقداری است که در راگ فون 5 شاهد بودیم.

نمایشگر این گوشی همچنان 6.78 اینچی با پنلی از جنس Super AMOLED و وضوح تصویر +FHD است که نرخ تازه سازی تصویر در آن به 144 هرتز می رسد (با زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه). پنل این گوشی از استاندارد +HDR10 هم بهره می برد و 151 درصد از محدوده رنگی sRGB و 111 درصد از گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. مقدار روشنایی معمول این نمایشگر به 800 نیت می رسد که بسیار عالی است.

سایر تعیینات نمایشگر و بعلاوه شکل ظاهری دستگاه به نسبت سری راگ فون 5 هیچ تغییر خاصی نداشته است. اما خب اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مهم ترین قابلیت های این محصول بپردازیم باید به منبع تغذیه پرظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی، شارژر سریع 65 واتی سیمی، پورت نسل دوم USB-3.1 در بغل گوشی، DisplayPort نسل 1.4 و پشتیبانی از قابلیت شارژر سریع و بسیاری موارد خوب دیگر اشاره نمود. بعلاوه یک جک 3.5 میلی متری هدفون هم در بخش پایینی دستگاه تعبیه شده است که متاسفانه وقتی گوشی را به صورت افقی در دست می گیرید، دستتان به صورت اتوماتیک روی آن قرار می گیرد. از آن جایی هم که یک گوشی گیمینگ در اغلب اوقات به صورت افقی در دست نگه داشته می گردد، کاربران برای استفاده بهتر از جک 3.5 میلی متری باید از آن پورت تعبیه شده روی خنک نماینده AeroActive Cooler 5 استفاده نمایند.

البته باید به این نکته بسیار مهم هم اشاره داشته باشیم که فقط مدل پرو از این دو گوشی با خنک نماینده AeroActive Cooler 5 درون بسته بندی راهی بازار می گردد ولی مدل استاندارد از آن بی بهره است و در صورت احتیاج کاربر باید مبلغ 70 دلار را برای تهیه آن از فروشگاه ها هزینه کند. با این حال نکته مثبت ماجرا، وجود آداپتور پرسرعت 65 واتی درون جعبه هر دو محصول است.

بعلاوه ذکر این نکته هم اهمیت دارد که راگ فون 5S و 5S پرو با تمام لوازم جانبی که برای سری راگ فون 5 عرضه شده بود سازگاری دارند و هیچ مسئله ای از این بابت پیش نخواهد آمد. حتی بعضی از لوازم جانبی گوشی راگ فون 3 که سال گذشته راهی بازار شده بود هم با راگ فون 5S و مدل پروی آن سازگاری دارند. از جمله این محصولات می توان به گیم پد کونای 3 اشاره نمود اما خب TwinView Dock 3 در گوشی های تازه پشتیبانی نمی گردد.

ایسوس هنوز تاریخ خاصی را برای عرضه رسمی این دو گوشی به بازار تعیین نکرده است و حتی هیچ ایده ای هم نداریم قیمت این محصولات چقدر خواهد بود. با این حال اگر قیمت مدل استاندارد این سری تازه بالاتر از 1000 دلار باشد، یعنی قیمت کنونی راگ فون 5، بسیار ناامید خواهیم شد. برای تعیین شدن این موضوع باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر باشیم.

منبع: PhoneArena, GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایسوس راگ فون 5S و 5S پرو را بدون تغییر محسوس نسبت به قبل رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس راگ فون 5S و 5S پرو را بدون تغییر محسوس نسبت به قبل رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید