نمایشگر شیائومی 13 پرو حاشیه باریک تری نسبت به سری 12 دارد

به گزارش وبلاگ باران علم، آن طور که به نظر می رسد، شیائومی روی دو گوشی هوشمند شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو کار می نماید. این شرکت به طور معمول اواخر یا اوایل هر سال از پرچم داران نو خود را در اختیار کاربران قرار می دهد. با این تفاسیر انتظار می رود که شیائومی، پس از رویداد ماه نوامبر کوالکام و معرفی پردازنده نو اسنپدراگون 8 نسل 2، از سری شیائومی 13 به طور رسمی رونمایی کند. به همین دلیل اطلاعاتی نوی که به وسیله افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station به اشتراک گذاشته شده نشان می دهد که نمایشگر شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو حاشیه های باریک تری نسبت به نسل قبلی خود یعنی سری شیائومی 12 خواهند داشت.

نمایشگر شیائومی 13 پرو حاشیه باریک تری نسبت به سری 12 دارد

بر اساس اطلاعات منتشر شده این افشاگر، شیائومی 13 مجهز به یک پنل OLED با لبه خمیده است که به وسیله یک شرکت چینی ساخته شده است. معین نیست که این نمایشگر محصول کدام شرکت CSOT یا BOE خواهد بود. از سوی دیگر، شیائومی 13 پرو به صفحه نمایش AMOLED E6 سامسونگ با لبه های خمیده مجهز خواهد شد که از وضوح 2K و رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. بعلاوه طبق گفته ی این افشاگر، حاشیه های اطراف نمایشگر این دو گوشی هوشمند نسبت به نسل قبلی بسیار باریک تر است.

پیش از این نیز بعضی معینات فنی این گوشی های هوشمند نو شیائومی در رسانه های خبری مطرح شد که بر اساس آن ها، گوشی شیائومی 13 با نمایشگر 6.36 اینچی 2.5 بعدی، حاشیه های باریک و نرخ رفرش 120 هرتزی روانه بازار می گردد. این در حالی است که مدل قدرتمندتر شیائومی 13 پرو از یک نمایشگر صفحه نمایش 6.7 اینچی اینچی با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر 1200 نیت، نسبت بدنه به تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 512 ppi بهره می برد. همانطور که اشاره شده، شیائومی 13 از رزولوشن 1.5K و شیائومی 13 پرو از وضوح تصویر Quad HD+ پشتیبانی می نماید.

آن طور که به نظر می رسد، شیائومی روی پنل جلویی این گوشی های هوشمند پرچم دار خود حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی تعبیه نموده و گوریلا گلس ویکتوس که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد، به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی ها به انجام وظیفه می پردازد. انتظار می رود که سری شیائومی 13 از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره ببرد. این تراشه پرچم دار از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل های قبلی استفاده می نماید و ظاهراً یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720، دو هسته Cortex-A710 و 3 هسته Cortex-A510 در آن جا خوش نموده اند.

در کنار این تراشه پرچم دار نباید پردازنده گرافیکی Adreno 740 را از قلم بیندازیم. شنیده شده که سری شیائومی 13 با بدنه ی سرامیکی که به وسیله شرکت BYD فراوری می گردد، روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد. شیائومی آن طور که گفته می گردد قرار است از یک سیستم دوربین سه گانه در قاب پشتی این سری بهره ببرد که سنسور اصلی هر دو گوشی دقتی 50 مگاپیکسلی خواهد داشت. اما تفاوت اینجاست که شیائومی 13 پرو احتمالا با سنسور دوربین 1 اینچی 50 مگاپیکسلی سونی IMX989 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

علاوه بر سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی در این سری، دو سنسور اولترا واید و ماکرو نیز روی ماژول دوربین این گوشی ها تعبیه خواهد شد. طبق شنیده ها، این سنسورها در مدل 13 پرو 50 مگاپیکسلی خواهند بود، اما در مدل معمولی دقتی 50 و 12 مگاپیکسلی خواهند داشت. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی این گوشی ها قرار خواهد گرفت که کاربران می توانند از آن جهت برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی استفاده نمایند.

ظرفیت باتری شیائومی 13 هنوز معین نیست. با این حال، 13 پرو ممکن است یک باتری 4820 میلی آمپر ساعتی داشته باشد. بعلاوه شایعات حاکی از آن است که شیائومی 13 و 13 پرو به ترتیب از شارژ سریع 67 وات و 120 وات پشتیبانی خواهند کرد. در نهایت باید اشاره کنیم که سیستم عامل اندروید 13 روی این گوشی ها به صورت پیش فرض نصب خواهد شد و رابط کاربری نو MIUI 14 را اجرا خواهند کرد.

گفته می گردد که سری شیائومی 13 بعد از معرفی شدن سری ردمی نوت 12 در تاریخ 5 آبان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "نمایشگر شیائومی 13 پرو حاشیه باریک تری نسبت به سری 12 دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر شیائومی 13 پرو حاشیه باریک تری نسبت به سری 12 دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید