بهبود تمرکز سالمندان با نوشیدن چای

به گزارش وبلاگ باران علم، محققان دانشگاه نیوکاسل انگلستان در مطالعه اخیرشان اظهار نموده اند، نوشیدن پنج فنجان چای در روز باعث بهبود تمرکز و مدت زمان واکنش نشان دادن در افراد بالای 85 سال می گردد.

بهبود تمرکز سالمندان با نوشیدن چای

به گزارش وبلاگ باران علم از ایسنا، یافته های محققان نشان داد افراد مسنی که بیش از پنج فنجان چای در روز می نوشند عملکرد مغزی بهتری دارند و دامنه تمرکز و توجه آنها نیز بیشتر است.

در این مطالعه معین شد افرادی که از نوشیدن چای لذت می بردند و بیش از پنج فنجان در روز چای می نوشند تمرکز بیشتری دارند و به نوعی از بازه زمانی توجه بالایی برخوردار هستند.

محققان همچنین اظهار کردند، مهارت های روانی اینگونه افراد نیز بهتر است. محققان دریافتند اینگونه افراد در آزمایشات دقت و سرعت در واکنش نشان دادن عملکرد بهتری دارند که این امر می تواند به آنها در انجام فعالیت های روزمره مانند تکمیل جورچین یا پازل جیگسا، دوزندگی یا رانندگی یاری کند.

تحقیقات قبلی نیز فواید چای بر سلامتی افراد را نشان داده بود که مصرف چای به کاهش فشار خون و کلسترول و حتی ممکن است به کاهش وزن یاری کند. در این مطالعه دکتر ادوارد اوکلو(Edward Okello) محقق مرکز تحقیقات تغذیه انسانی دانشگاه نیوکاسل برای درک بهتر تاثیر این نوشیدنی بر مغز آزمایش جدیدی انجام داد.

محققان با مطالعه عادات نوشیدن چای در افراد بالای 85 سال دریافتند افرادی که بیش از پنج فنجان چای در روز می نوشند (با شیر یا بدون شیر) در بعضی آزمایش های شناختی عملکرد بهتری دارند.

محققان برای انجام این مطالعه از داده های مطالعه نیوکاسل 85+ (Newcastle 85+) که در آن بیش از 1000 فرد بالای 85 سال از نیوکاسل و ناحیه تاینساید شمالی در آن شرکت نموده اند، استفاده کردند.

این مطالعات از سال 2006 شروع شده و تا به امروز نیز ادامه دارد و 200 نفر از شرکت کنندگان آن نیز طی این مدت 100 ساله شده اند.

با آنالیز مصرف چای سیاهی موسوم به کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis)، محققان به دنبال شواهدی برای به دست آوردن اطلاعاتی از نقش محافظتی آن در برابر کاهش شناختی بودند.

آنها دریافتند که مصرف بیشتر چای با بهبودی مهارت توجه و سرعت روانی-حرکتی قابل توجهی در انجام کارهای پیچیده مرتبط است اما آنها هیچ ارتباطی بین مصرف چای و اندازه گیری های کلی حافظه یا نحوه عملکرد حافظه در انجام کارهای سرعتی ساده مشاهده نکردند.

محققان اظهار داشتند، این یافته ها بدان معنی است که در هر رژیم غذایی که هدف آن بهبود توجه و سرعت روانی - حرکتی سالمندان است، چای سیاه باید برای افراد بسیار مسن در نظر گرفته گردد.

دکتر اوکلو گفت: اکنون می دانیم که نوشیدن یک فنجان چای علاوه بر آنکه عطش را رفع می نماید باعث بهبودی دامنه توجه افراد بالای 85 سال نیز می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "بهبود تمرکز سالمندان با نوشیدن چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود تمرکز سالمندان با نوشیدن چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید