بهترین مقاصد سفر تابستانه؛ شمال ایران (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ باران علم، شمال ایران یکی از مجذوب کننده ترین بخش های ایران زمین است که در بیشتر تعطیلات و مخصوصا تعطیلات تابستانه مورد توجه هموطنان عزیزمان است.

بهترین مقاصد سفر تابستانه؛ شمال ایران (قسمت دوم)

ایران سرزمینی است که هر چهار فصل را در بهترین شکل ممکن در خود جای داده است و تنوع جاذبه های طبیعی و گردشگری، آن را به منطقه ای مجذوب کننده تبدیل کرده است. شمال ایران یکی از محبوب ترین بخش های این سرزمین است که در هر زمانی از سال چه در بهار و چه در پاییز و زمستان با آغوش باز از مسافران خود پذیرایی می کند. در تابستان به دلیل تعطیلات تابستانه و علاقه مردم به بخش های خوش آب وهوا و دوری از گرما، شمال ایران بیشتر از هر زمان ممکنی مورد توجه گردشگران است. با ما همراه باشید تا در یک سفر پرخاطره به شهرها و منطقه ها زیبای شمال ایران سفر کنیم.

روستای فیل بند

روستای فیل بند که بام مازندران است یکی از زیباترین روستاهای منطقه ها جنوبی بابل و آمل است که در دریایی از ابر شناور است. فیل بند مرتفع ترین روستای ییلاقی مازندران است که در جنوب بابل پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.

این روستای دیدنی در 2700 متری از سطح دریا قرار گرفته است و بر فراز ابرها قرار گرفته است، به صورتی که که اغلب روزها ابری همچون دریای آبی و آرام تا بی کرانه ها به چشم می خورد و خیره کننده ترین منظره را ایجاد می کند.

آب وهوا در این منطقه غیر قابل پیش بینی است اما زمانی که آفتاب به این روستای زیبا می درخشد منظره آن به طور کامل قابل دیدن است طوری که با دیدن این منظره نفس گیر، هیجان زده می شوید.

این روستا در نزدیکی قله 3392 متری اندوار و حصین بن واقع شده و با نقاط همجوار خود بسیار تفاوت ارتفاع دارد. بیشتر ماه های سال این روستا پوشیده از برف است ولی با آمدن بهار، زیبایی این منطقه وصف ناپذیر است.

تالش

تالش منطقه ای است که از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود شده است. جاهای دیدنی اردبیل بسیار است و تنوع جاذبه های طبیعی و گردشگری در آن باعث شده که به یکی از مقاصد عالی برای گردشگری تابستانه تبدیل شود.

یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است که جهت زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده که هر بیننده ای را محو دیدنی خود می کند. گذر از این تونل جنگلی با نسیم خنک تابستانه بسیار روح نواز و دلپذیر است.

همچنین منطقه ییلاقی سوباتان و آبشار ورزان در تالش با داشتن طبیعت زیبا، محیط دلربا و هوایی خنک، از دیگر دیدنی های تالش است که به خصوص در تابستان پذیرای خیل طبیعت گردان و کوهنوردان است و همچنین با روی گشاده میزبان عاشقان طبیعت است.

آینالو

منطقه حفاظت شده آینالو یکی از بهترین منطقه ها گردشگری شمال غرب کشور به شمار می رود که زیبایی های نهفته بسیاری دارد. این روستا در 45 کیلومتری شهر کلیبر و 15 کیلومتری روستای عاشقلو در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده است و تعدادی از گونه های کمیاب گیاهی و جانوری در آن محافظت می شود.

درختان سرسبز و با نشاط این منطقه همراه با هوای خنک و دلپذیرش باعث شده است که گزینه مناسبی برای سفر در تابستان باشد و اغلب به دلیل کوهستانی بودنش با مه همراه است که این باعث دلفریب شدن این منطقه شده است.

این منطقه برای علاقه مندان به ماجراجویی و افرادی که به کمپ زدن علاقه مندند مکان بسیار مناسبی است و در فصل تابستان می توانند سفر دلنشینی را تجربه کنند.

جنگل های ارسباران

ارسباران نام منطقه ای کوهستانی در استان آذربایجان شرقی است و یکی از زیباترین منطقه ها شمال غرب کشور به حساب می آید. جنگل ارسباران در کل وسعتی در حدود 80 هزار و 427 متر دارد که در کناره جنوبی رود ارس گسترانده شده است و دارای ویژگی های طبیعی و حیوانی زیادی است.

این منطقه زیبا در سال 1976 میلادی به عنوان ذخیره گاه زیست کره معرفی شده است که تحت تاثیر اقلیم مدیترانه ای قرار گرفته است.

ییلاق های زیبا و طبیعت بکر و بی نظیر این منطقه باعث شده است که پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری داشته باشد و با توجه به اینکه این منطقه محافظت شده است اما در شهر ها و روستاهای مختلف اطراف این جنگل نیز هتل های گوناگونی وجود دارد که گردشگران برای اقامت می توانند از آن ها استفاده کنند و سفر تابستانه بی نظیری را در این منطقه داشته باشند.

گردنه حیران

گردنه حیران، نقطه اتصال و ارتباطی استان گیلان به اردبیل یکی از زیباترین منطقه ها طبیعت ایران است و جزو زیباترین جهتهای جاده ای در ایران به شمار می آید. در طول این جهت به دلیل اختلاف ارتفاع از استان گیلان به اردبیل و جهتهای پر پیچ و خم جنگلی و بخش کوهستانی، نهایت زیبایی طبیعت را شاهد هستیم.

حیران، نام روستایی ییلاقی و زیبا درشهرستان آستارا واقع در استان گیلان است که در فاصله 30 کلیومتری آستارا قرار گرفته است. زمانی که مه این روستا و این جهت را در بر می گیرد هیجان وصف نشدنی را در وجود هر فردی ایجاد می کند.

در سال های اخیر این منطقه به دلیل هوای عالی و دلپذیری که دارد مورد توجه گردشگران تابستانه بسیاری قرار گرفته است و از مهم ترین بخش آن می توان به تله کابین حیران اشاره کرد که موجب توسعه و افزایش بیش از بیش صنعت گردشگری در استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا شده و بدین وسیله علاقه مندان می توانند به عمق بیشتری از این زیبایی پی ببرند.

همچنین این گردنه حیران کننده، در طول جهت خود با داشتن توقف گاه ها و رستوران های بسیار با غذاهای متنوع و محلی میزبان گردشگران است و مسافران می توانند در بخش های مشخص از طبیعت بکر و زیبای آن به ثبت خاطره و عکس برداری بپردازند.

سواد کوه

شهرستان سوادکوه یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین شهرهای شمالی کشور است که در استان مازندران قرار گرفته است و با داشتن پتانسیل بالا یکی از مقاصد گردشگری عالی برای تابستان است. روستا و دریاچه شورمست یکی از زیبایی های این منطقه است که دارای امکانات تفریحی مانند قایق و اسکی روی آب است و اقامتگاه های ساده ای برای مسافران دارد.

آبشار و پل ورسک یکی از دیگر دیدنی های هیجان انگیز این منطقه است که این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می گیرد.

سواد کوه بخش های جنگلی بسیاری دارد که در میان این نوع از جنگل ها نیز دره های زیبا، به همراه نهرها، آبشارها و چشمه سارهای متعدد، خودنمائی می کند.

وجود درخت ها و درختچه های منحصربه فردی مانند سف، تل، تلکا، زرشک، الاش و لازه به همراه گیاهان میوه دار وحشی مثل ازگیل، ولیک، زالزالک، گالش انگور، سولس و ته دونه، بر مجذوب کنندهیت نواحی جنگلی سوادکوه افزوده است.

مطالعه قسمت اول

منبع: کجارو

به "بهترین مقاصد سفر تابستانه؛ شمال ایران (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مقاصد سفر تابستانه؛ شمال ایران (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید