جشنواره دهه هنر فارس مجازی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ باران علم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری جشنواره استانی دهه هنر در ده رشته هنری از 12 مهردر استان اطلاع داد.

جشنواره دهه هنر فارس مجازی برگزار می گردد

به گزارش از ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری جشنواره استانی دهه هنر در ده رشته هنری، از 12 مهر اطلاع داد، رویدادی که شرکت نمایندگان در زمینه داستان و داستانک، شعر، عکس، گرافیک، خوشنویسی، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، نقاشی، بازیگری (تک بازیگر)، تذهیب و گل و مرغ از بخش های آن است.

صابر سهرابی گفت: طی این چند ماه گذشته بیماری کرونا باعث شد بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری در سراسر دنیا تعطیل شده یا به رکود کشیده گردد. اکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد و دیگر دستگاه های فرهنگی و هنری استان فارس بنای ادامه فعالیت ها در بستر فضای مجازی را گذاشتند تا آن رونق فرهنگی و هنری تعطیل نگردد.

او با ابراز خوشوقتی از اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد طی چند ماه گذشته کوشش ها و برنامه ریزی هایی را برای برگزاری یک جشنواره در 10 رشته هنری با بهره گیری از بستر فضای مجازی، انجام داده است، به تشریح اهداف این جشنواره پرداخت.

سهرابی گفت: با توجه به اینکه کادر درمان و سلامت ما برای بهبود اوضاع جامعه و سلامت بخشی مردم نهایت کوشش را می نمایند یکی از اهداف جشنواره کوشش ثبت و مستندسازی ایثارگری ها و از خودگذشتگی های این ایثارگران جبهه سلامت است.

او هدف دوم این رویداد فرهنگی و هنری را زنده نگه داشتن خاطرات هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و اضافه نمود: یکی از بخش های ویژه جشنواره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های آنان در هشت سال دفاع مقدس است. ما نباید آن دوران را فراموش کنیم بلکه باید با بهره گیری از زبان هنر، فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را به نسل جوان معرفی نموده و انتقال دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان نمود: هدف سوم همگرایی و هم افزایی هنرمندان و خانواده عظیم بهداشت و درمان کشور در راستای حفظ و ارتقای سلامت هم وطنان است.

سهرابی با یادآوری اینکه شکل برگزاری جشنواره مجازی است و اختتامیه همزمان در 10 شهرستان فارس برگزار خواهد شد، هدف از این اقدام را تمرکززدایی و فراهم کردن بستری برای تبادل فرهنگی و هنری بین شهرستان های استان فارس ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اختتامیه بخش داستان نویسی و داستانک در شهرستان لارستان، خوشنویسی که در 2 شاخه نستعلیق و شکسته نستعلیق پیش بینی شده، در ارسنجان، فیلمنامه نویسی کوتاه در بیشاپور (کازرون) و نقاشی در شهرستان کازرون، شعر در شهرستان جهرم، عکس در مرودشت، بازیگری (تک بازیگر) در اوز، گرافیک در شهرستان داراب، نمایشنامه نویسی در شهرستان شیراز و تذهیب و گل مرغ در اقلید برگزار خواهد شد.

سهرابی شرح داد: موضوع آزاد این جشنواره، مدافعان سلامت و چهل سالگی دفاع مقدس، معین شده است و داوران جشنواره از هنرمندان فارس انتخاب خواهند شد.

او ادامه داد: در هر رشته سه نفر برگزیده و در مجموع 73 نفر برگزیده این جشنواره خواهند بود، جایزه نقدی مقام اول یک میلیون 300 هزار تومان، نفر دوم یک میلیون و 100 هزار تومان و نفر سوم 600 هزار تومان است؛ به نفر اول جشنواره لوح و دیپلم افتخار و نفرات دوم و سوم لوح تقدیر تقدیم می گردد؛ البته برای تمام شرکت نمایندگان در جشنواره گواهی صادر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس موضوع معین شده در حوزه خوشنویسی این جشنواره را تحریر یک حکمت از نهج البلاغه برای شاخه نستعلیق و تحریر یک غزل از اشعار سعدی را برای شاخه شکسته نستعلیق بیان کرد و گفت: در بخش نمایشنامه نویسی و شعر، موضوعات کادر درمان و سلامت و چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

سهرابی همچنین به سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس اشاره و اضافه نمود: علی رغم فراز و نشیب های فراوان، با همراهی انجمن هنر های نمایشی کوشش کردیم که این دوره هم مانند ادوار قبلی با استقبال هنرمندان برگزار گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کوشش هایی که برای برگزاری حضوری جشنواره انجام شد، ادامه داد: با توجه به اینکه سلامت هنرمندان اولویت اصلی ست، این جشنواره هم به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

سهرابی یادآور شد: فراخوان این جشنواره از 12 مهرماه بر روی خروجی سایت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارگذاری خواهد شد و اولویت های موضوعی آن شعار سال یعنی جهش فراوری، و مهلت ارسال آثار به سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس تا 15 آبان ماه است.

در خاتمه این نشست خبری، از پوستر چشنواره دهه هنر فارس، رونمایی و اعلام شد که علاقه مندان برای ارسال آثار خود از 12 مهر تا 15 بهمن به پایگاه اینترنتی www.injo.ir مراجعه نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جشنواره دهه هنر فارس مجازی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره دهه هنر فارس مجازی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید