خانه نو جیغ کجاست؟

به گزارش وبلاگ باران علم، مقام های نروژ موزه نو هنر ملی این کشور که برای ساخت آن صدها میلیون هزینه شده است را به زودی افتتاح می کنند.

خانه نو جیغ کجاست؟

به گزارش وبلاگ باران علم ، مقام های شهر اسلو، موزه 650 میلیون دلاری که نمایشگاه دائمی وسیعی از آثار هنری را در برگرفته است را روز شنبه افتتاح خواهند کرد تا این مکان فرهنگی هنری، در زمره برخی از بزرگترین موزه های جهان قرار بگیرد.

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: این موزه از طریق کلاوس شوورک طراحی شده است و ساخت ساختمان بزرگ آن هشت سال زمان برده است. این موزه مجموعه آثار پنج موزه هنر و طراحی نروژ را زیر یک سقف گردآوری کرده است.

موزه هنر ملی نروژ که فضای 13,000 متر مربعی را در برگرفته است، 6,500 اثر هنری را به طور دائمی به نمایش گذاشته است که از جمله آن ها به نقاشی جیغ اثر ادوارد مونک می توان اشاره کرد.

موزه هنر ملی با استفاده از مصالحی ساخته شده است تا عمر آن را به چندین قرن برساند و بزرگترین موزه در کشورهای نوردیک خواهد بود.

سالن شیشه ای که بر فراز ساختمان این موزه واقع شده است به عنوان محل برگزاری نمایشگاه های موقتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نمایشگاه من اسمش را هنر می گذارم که آثار هنری هنرمندان حال حاضر نروژ که درباره موضوعاتی همچون هویت، تعلق، ملیت و آزادی را در برگرفته است، نخستین نمایشگاه موقتی خواهد بود که در این سالن برگزار می شود.

مسوولان موزه تازه هنر ملی نروژ همچنین قصد دارند نمایشگاه هایی از آثار مارک روتکو نقاش آمریکایی هنر انتزاعی و فریدا کالو نقاش مکزیکی سورئال را در سال 2024 برگزار کنند.

این مکان فرهنگی هنری در ابتدا قرار بود در سال 2020 افتتاح شود.

منبع: خبرکانادا

به "خانه نو جیغ کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه نو جیغ کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید