دیدنی های ناشناخته آنتالیا

به گزارش وبلاگ باران علم، آنتالیا از مهم ترین مقاصد گردشگری ترکیه به شمار میرود و جیب بسیاری از گردشگران دنیا سالیانه در این شهر خالی می گردد!

آنتالیا علاوه بر جاذبه های مدرن امروزی، دارای یک سری جاذبه های تاریخی و جاذبه های ناشناخته تری نیز می باشد که تا به امروز کمتر در خصوص آنها صحبت شده است. اگر می خواهید پس از بازگشت از آنتالیا حرف های تازه تری برای گفتن داشته باشید این مطلب را با خبرنگاران همراه باشید.

دیدنی های ناشناخته آنتالیا
  • موزه باستانی آنتالیا

موزه باستانی آنتالیا 13 سالن نمایش از دوران باستان در خود دارد که محل نگه داری گنجینه و تاریخ کشور ترکیه می باشد. این موزه به وسیله معلمی به نام سلیمان فیکری ارتن در سال 1922 افتتاح شده و در زمینی به مساحت 30هزار متر مربع بنا شده و همه ساله گردشگر های زیادی از آن تماشا می نمایند. این موزه بعلاوه دارای قسمت مخصوصی برای بچه ها است که شامل گالری و نقاشی های زیبا، و آشنایی با تاریخ می باشد.

  • Termessos

جاذبه تاریخی Termessos در 34 کیلومتری شمال غرب آنتالیا قرار گرفته است و در واقع جزئی از پارک ملی Gulluk Dagi می باشد. این شهری تاریخی روی کوه بنا شده است. از این جاذبه می توان به عنوان یکی از برترین جاذبه هایی که در گذر زمان حفظ شده است نام برد. برای بازدید از این مکان حداقل دو ساعت زمان احتیاج دارید.

  • اولد تاون

شهر قدیمی آنتالیا یکی از نقاطی است که نباید تماشاش را از دست بدهید. این منطقه که به خانه هایی با سقف قرمز مشهور است، از زیباترین نقاط این منطقه به شمار میرود. این منطقه دارای هتل های بوتیک، مغازه های سوغاتی فروشی و انواع گالری های هنر و رستوران می باشد. دروازه بزرگ و برج ساعت در میدان اصلی (Kale Kapisi)، قرار گرفته است. بعلاوه مسجد Tekeli Mehmet Pasa نیز در این شهر ارزش بازدید را دارد و نباید از دستش داد. موقعیت این شهر قدیمی در جاده آتاتورک آنتالیا می باشد.

  • آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا ادعای بزرگترین آکواریوم تونلی جهان را دارد و این مساله این آکواریوم را به جاذبه ای بی نظیر در شهر آنتالیا بدل نموده است. این آکواریوم مکانی برای آشنایی با حیوانات آبزی و جهانی زیرآب، تفریح و تفریح و آموزش درباره زندگی جانداران دریایی می باشد. شما پس از بازدید از 40 آکواریم تم دار ، به بزرگترین آکواریوم تونلی می رسید. تونلی که طول آن 131 متر و عرض آن 3 متر می باشد.

  • سرزمین شن

سرزمین شن یا Sandland آنتالیا محلی پر از مجسمه های شنی زیبا و نمایشگاهی بزرگ از شن های طرح دار است که شخصیت ها و نماد های مختلفی با آن ساخته شده است. نام دیگر این مکان، موزه شن و مجسمه آنتالیا بوده و همه ساله گردشگر های زیادی را جذب خود می نماید. این مجموعه در زمینی به مساحت 7000 متر مربع احداث شده است.

  • پارک Karaalioglu

این پارک شهری یکی دیگر از جاذبه های شهر آنتالیای ترکیه به شمار می رود و پر از انواع گل ها و درختان مختلف می باشد. این پارک محیطی ایده آل برای عکاسان طبیعت به شمار می رود.

  • سواحل آنتالیا

آنتالیا به واسطه قرار گرفتن در کنار دریای مدیترانه، و دارا بودن سواحل زیبا، بسیار معروف است. سواحل Mermerli، بلک، کمر و لارا از جمله سواحلی هستند که دارای زیبایی خاصی می باشند.

  • Sealanya

این پارک دلفین زیبا دارای بخش های مختلفی چون نمایش دلفین ها، شنا کردن با دلفین ها، نمایش فوک ها، و شنا با شیرهای دریایی و … می باشد. مسافران این شهر ساحلی نباید بازدید از این دلفیناریوم را از دست بدهند.

شاید بسیاری از دوستداران آنتالیا ندانند که این شهر دارای یک باغ وحش زیبا نیز می باشد. با توجه به اینکه بیشتر مسافران ایرانی، اوقاتشان را در هتل سپری می نمایند، بد نیست بدانند که باغ وحش این شهر مسافران و گردشگر های اروپایی زیادی را جذب خود می نماید.

  • بازدید از Perge، Aspendos و آبشار Manavgat

Perge را یکی از قسمت های تاریخی آنتالیا است و بسیاری نام شهر را نیز بر آن نهاده اند. این قسمت دارای مجسمه های تاریخی و آثار باستانی بوده و ستون های تاریخی بسیاری در آن دیده می گردد. در ادامه می توانید از Aspendos نیز که یکی از برترین آمفی تئاتر های قدیمی رومی را در خود جای داده است، تماشا کنید و در نهایت آبشار Manavgat می تواند خستگی شما را از تن به در برد.

منبع: الی گشت

به "دیدنی های ناشناخته آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های ناشناخته آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید